لایحه قانونی بازنشستگی افسران و همردیفان و استواران و درجه‌داران و افراد اداره پلیس راه آهن

تاریخ انتشار: ۱۳۳۲/۰۵/۰۷

مصوب ۱۳۳۲/۵/۴


ماده 1) افسران و استواران و همردیفان و درجه‌داران و افراد اداره پلیس راه آهن مشمول لایحه قانونی بازنشستگی افسران و کارمندان و افراد و ردیف افراد شهربانی کل کشور مصوب ششم آبانماه 1331 خواهند بود.

تبصره 1) افسران و همردیفان و استواران اداره پلیس راه آهن که در تاریخ تصویب این لایحه قانونی به سن بازنشستگی رسیده و یا بازنشستگی خود را از خدمت بخواهند در صورتی از مزایای این لایحه قانونی استفاده خواهند نمود که کسور متعلق به حق گماشته را از تاریخ اول دیماه 325 بپردازند ولی سایر مامورین کسور مربوطه را از تاریخ برقراری مزایای مزبور پراخت خواهند نمود.

تبصره 2) برای نگهداری حساب کسوری که بموجب این لایحه قانونی از مزایای مزبور اخذ می‌شود دفتر حسابی به مسئولیت رئیس و رئیس حسابداری اداره پلیس راه آهن در حسابداری داره مزبور تشکیل و وجوه وصولی از این بابت به حساب جاری در بانک ملی ایران واریز میشود و هیچگونه برداشتی از حساب مذکور غیر از وجوهی که منحصرا طبق این لایحه قانونی به بازنشستگان پرداخت شود بعمل نخواهد آمد.


ماده 2) وزارت راه مأمور اجرای این لایحه قانونی می باشد.


بر طبق قانون تمدید مدت اختیارات مصوب سی‌ام دیماه 1331 لایحه قانونی بازنشستگی افسران و همردیفان و استواران درجه داران و افراد اداره پلیس راه آهن مشتمل بر دو ماده و دو تبصره تصویب میشود.
بتاریخ 32/5/4

نخست وزیر- دکتر محمد مصدق