لایحه قانونی رسیدگی به وضع معلمین دانشگاه تبریز و دانشکده‌های پزشکی شهرستانها

تاریخ انتشار: ۱۳۳۲/۰۴/۱۴

مصوب ۱۳۳۲/۴/۱۴


ماده اول ) به وزارت فرهنگ اجازه داده میشود بمنظور رسیدگی به مدارک تحصیلی و سوابق تدریس و وضع استخدامی کسانی که در دانشگاه تبریز و دانشکده‎های پزشکی شهرستانها تدریس میکنند کمیسیونی مرکب از اشخاص ذیل:
1) معاون فنی وزارت فرهنگ
2) رئیس اداره تعلیمات عالیه و روابط فرهنگی
3) رئیس کارگزینی وزارت فرهنگ
4) رئیس کارگزینی دانشگاه
5) یک نفر از استادان دانشکده پزشکی تهران بانتخاب شورای دانشگاه
6) یک نفر از استادان دانشکده ادبیات طهران به انتخاب شورای دانشگاه
در وزارت فرهنگ تشکیل دهد.


ماده دوم ) [لغو 28ˏ09ˏ1332]
کمیسیون مزبور مکلف است تا آخر سال جاری بمدارک تحصیلی و سوابق تدریس و وضع خدمت و صلاحیت شخصی اشخاص مذکور در ماده اول این لایحه قانونی رسیدگی کرده نظر خود را درباره شایستگی هریک از آنان برای نیل برتبه استادی یا دانشیاری یا دبیری با در نظر گرفتن قوانین دانشگاه بوزارت فرهنگ اعلام دارد.


ماده سوم ) وزارت فرهنگ میتواند پس از وصول نظر کمیسیون مقرر در ماده دوم این لایحه قانونی در ظرف یکماه احکام پایه اشخاص مذکور در ماده اول را با رعایت نظر کمیسیون صادر و بر طبق قانون تاسیس دانشگاه‎های شهرستانها مصوب خرداد ماه 1328 حقوق و مزایای آنان را پرداخت کند.


ماده چهارم ) کسانی را که کمیسیون واجد شرایط استادی یا دانشیاری یا دبیری دانشکده تشخیص ندهد بسمت دبیری دبیرستانهای کشور منصوب میشوند و مکلفند در محلی که وزارت فرهنگ تعیین میکند بخدمت مشغول شوند و در صورت تخلف از کار برکنار خواهند شد.


ماده پنجم ) از آغاز سال تحصیلی 1332 ببعد معلمین مورد احتیاج دانشکده‎ها در صورت تعدد داوطلبان با مسابقه بر طبق آئین ‎نامه‌های مربوط انتخاب خواهند شد.
مسابقه در دانشگاه طهران و بتوسط استادان آن دانشگاه بعمل خواهد آمد.


ماده ششم ) وزارت فرهنگ مامور اجرای این لایحه قانونی میباشد.


بر طبق قانون تمدید مدت اختیارات مصوب سی‌ام دیماه 1331 لایحه قانونی رسیدگی به وضع معلمین دانشگاه تبریز و دانشکده‎های پزشکی شهرستان‎ها مشتمل بر 6 ماده تصویب میشود.

بتاریخ چهاردهم تیر 1332

نخست وزیر ـ دکتر محمد مصدق