اصلاح فصل اول آیین‌نامه بنگاه مستقل آبیاری

تاریخ تصویب: ۱۳۳۱/۰۷/۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۳۱/۰۷/۰۲

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۳۱/۷/۲ بنا به پیشنهاد شماره ۸۸۶۳ مورخ ۳۱ /۶ /۳۱ وزارت کشاورزی مواد زیر را که جانشین فصل اول آئین‌نامه بنگاه مستقل آبیاری خواهد بود تصویب نمودند:

ماده ۱- بنگاه مستقل آبیاری دارای یک هیئت مدیره و یک هیئت بازرسی میباشد. هیئت مدیره از سه نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل تشکیل میشود.
اعضاء اصلی هیئت مدیره بترتیب زیر انتخاب میشوند:
الف- یک نفر توسط وزارت کشاورزی
ب- یک نفر توسط وزارت دارائی
ج- یک نفر بعنوان رئیس هیئت مدیره که ضمناً مدیرعامل هم خواهد بود به پیشنهاد وزارت کشاورزی و موافقت وزارت دارائی.
د- معاون بنگاه سمت عضویت علی البدل هیئت مدیره را دارا بوده و در غیاب هر یک از اعضاء اصلی وظایف او را انجام خواهد داد.


ماده ۲ – مدت خدمت اعضای هیئت مدیره سه سال است و همان اشخاص در خاتمه مدت مذکور میتوانند مجدداً انتخاب شوند.


ماده ۳- بنگاه مستقل آبیاری دارای یک هیئت بازرسی خواهد بود مرکب از یک بازرس فنی و یک بازرس مالی که اولی را وزارت کشاورزی و دومی را وزارت دارائی تعیین خواهد نمود.


ماده ۴- تصویب بودجه ها و برنامه های سالیانه و قراردادها اعم از قراردادهای ساختمانی با قراردادهای خرید و طبقه بندی مشاغل بنگاه با هیئت مدیره خواهد بود در این موارد مدیرعامل مجری تصمیماتی است که باتفاق یا به اکثریت آراء در هیئت مدیره اخذ نشده باشد و پس از آنکه تصمیم هیئت مدیره اتخاذ شده تعقیب جریان امر تا خاتمة کار بعهده مدیرعامل خواهد بود و بطور کلی مدیرعامل بر تمام دستگاه اداری و فنی بنگاه مستقل آبیاری ریاست داشته و در تمام موارد نماینده بنگاه مستقل آبیاری شناخته میشود و همچنین مراقبت در حسن جریان امر بعهدة او بوده و مکاتبات هم بامضای مشارالیه خواهد بود. عزل و نصب مامورین و صدور احکام ماموریتهای دائمی و موقتی نیز بعهده مدیرعامل میباشد.


ماده ۵- تصمیمات هیئت مدیره در حدود وظایف فوق الذکر به اکثریت آراء لازم الاجراء است و کلیة تصمیمات ضمن صورت مجلس های مرتب تنظیم گردیده یک نسخه از آن در دفتر مخصوص درج و نگاهداری خواهد شد.


ماده ۶- اختیارات هیئت بازرسی مطابق قوانین و مقررات عمومی بازرگانی مربوط بشرکت سهامی است.


ماده ۷- کلیة اسناد و تعهدات مربوط به قراردادها و معاملات بنگاه با امضای مدیرعامل و یکی از اعضاء هیئت مدیره معتبر خواهد بود ولی اسناد و تعهدات مربوط به امور اداری و پرسنلی در حدود بودجه و اعتبارات و مصوبات کلی هیئت مدیره با امضای مدیرعامل یا معاون او خواهد بود.
مدیرعامل و هیئت مدیره میتوانند حق امضا از طرف خود را در مواردی که صلاح بدانند به کارمندان دیگری که مصلحت بدانند واگذار نمایند.