آیین‌نامه شورای عالی هواپیمایی کشوری [مصوب ۱۳۲۹]

تاریخ انتشار: ۱۳۲۹/۱۰/۱۸

1344/7-1119 – ۱۳۲۹/۱۰/۱۸


هیئت وزیران در جلسه مورخه ۱۳۲۹/۱۰/۱۶ بنا به پیشنهاد وزارت راه و طبق ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری آیین‌نامه شورای عالی هواپیمائی کشوری را بشرح زیر تصویب نمودند:


ماده 1)- شورایعالی هواپیمائی کشوری دارای هیئت رئیسه خواهد بود مرکب از یک نفر رئیس یک نفر نائب ریئس و یک نفر دبیر که از بین اعضای شورا برای مدت یک سال انتخاب میشود ریاست جلسات و انجام وظائف رئیس شورا در غیاب رئیس یا نایب رئیس خواهد بود.


ماده 2)- در صورتی که یکی از اعضای هیئت رئیسه قبل از انقضاء مدت فوت نموده یا از مقام خود استعفا دهد یا از خدمت معذور گردد شورا از بین اعضای خود دیگری را بجای عضو مزبور برای بقیه مدت انتخاب خواهد نمود.


ماده 3)- شورا هر ماه لااقل یک مرتبه تشکیل خواهد شد و در صورت احتیاج ممکن است بدعوت رئیس جلسه فوق العاده نیز تشکیل شود و جلسه تشکیل نخواهد شد مگر با حضور چهار نفر از اعضاء که رئیس یا نایب رئیس جزء آنها باشد.
تصمیمات شورا وقتی معتبر است که لااقل چهار نفر از اعضای حاضر در جلسه رای موافق داده باشند.


ماده 4)- دستور جلسه را رئیس شورا معین خواهد نمود و منحصر به موضوعاتی خواهد بود که طبق ماده 6 قانون هواپیمائی کشوری از وظایف شورای عالی هواپیمائی کشوری است. دستور جلسه باید قبل از تشکیل شورا کتبا باطلاع اعضاء رسیده باشد.


ماده 5)- خلاصه مذاکرات و تصمیمات هر جلسه باید در دفتر مخصوص جلسات ثبت و به امضاء اعضای حاضر در آن جلسه برسد.


ماده 6)- رئیس شورا به نمایندگی شورا کلیه مکاتبات و مراسلات را امضاء نموده و تصمیمات شورا را بمقامات و اشخاص مربوطه ابلاغ خواهد کرد.


ماده 7)- تنظیم صورت جلسات و مکاتبات و تهیه پاسخ مراسلات وارده و اداره امور دفتری شورا بعهدة دبیر شورا خواهد بود و دفتر شورا میتواند برای انجام وظائف خود از وسائل و کارمندان دفتری ادارة کل هواپیمائی کشوری استفاده نماید.


ماده 8)- اداره کل هواپیمائی کشوری مکلف است کلیة اطلاعات و اسناد و اوراق مربوط به هواپیمائی کشوری را که در انجام وظائف مقرره در ماده 6 قانون هواپیمائی کشوری مورد احتیاج شورای عالی هواپیمائی کشوری واقع میشود برای مراجعه و رسیدگی تحت اختیار شورا قرار دهد.

نخست وزیر