قانون اجازه پرداخت آخرین حقوق مستخدمین کشوری و لشکری که از فروردین 24 به بعد در راه انجام وظیفه کشته‌شده یا می‌شوند به وراث قانونی آنها و برقراری چند فقره مستمری

تاریخ انتشار: ۱۳۲۴/۱۱/۱۴

مصوب ۱۳۲۴/۱۰/۲۳


ماده واحده – به وزارت دارایی اجازه داده می‌شود:

‌اولا – آخرین حقوق مستخدمین لشکری و کشوری که در راه انجام وظیفه و خدمت بدولت از فروردین 1324 ببعد کشته شده یا می‌شوند به وراث قانونی آنها پرداخت نماید.
‌تشخیص این که در راه انجام وظیفه مقتول شده‌اند و تعیین وراث قانونی و سهم و مدت پرداخت نسبت بهر یک از آنها بموجب تصویبنامه هیأت‌وزیران خواهد بود.

‌ثانیا – وزارت دارایی مجاز است مطابق دو ثلث آخرین حقوق مرحوم دکتر عبدالله حامدی و مرحوم جواد آزادی و مرحوم ابوالقاسم نراقی و‌ مرحوم دکتر ابوالقاسم شامبیاتی و مرحوم کمال هدایت (‌فهیم‌الدوله) و مرحوم حسین اتابکی و مرحوم احمد مقیمی را از تاریخ تصویب این قانون طبق‌ قانون مستمریها بورثه قانونی آنها بپردازد.

تبصره 1 – به وزارت دارایی اجازه داده می‌شود کمبود خدمت مرحوم محمدتقی حجتی کارمند پایه شش وزارت راه را از لحاظ بازنشستگی جزء‌ مدت خدمت او محسوب دارد.

تبصره 2 – سرگرد مافی که قبل از فروردین 24 در رضائیه کشته شده نیز مشمول این قانون خواهد بود.


این قانون که مشتمل بر یک ماده و دو تبصره است در جلسة بیست و سوم دیماه یکهزار و سیصد و بیست و چهار به تصویب مجلس شورای ملی‌ رسیده است.

رئیس مجلس شورای ملی – محمدصادق طباطبائی