الحاق دو تبصره به ماده ۳۷ و ۳۹ آیین‌نامه قانون راجع به دعاوی اشخاص نسبت به املاک واگذاری

تاریخ انتشار: ۱۳۲۳/۰۹/۰۴

نظر به ماده ۲۴ قانون مصوب ۱۲ خرداد ۲۱ راجع به دعاوی اشخاص نسبت به املاک واگذاری دو تبصره زیر به ماده ۳۷ و ۳۹ آیین‌نامه قانون مزبور اضافه میشود و بلافاصله پس از انتشار قابل اجراء است.


تبصره ماده ۳۷- در موردی که نسبت بیک ملک یا اجراء آن چند نفر شکایت نموده باید بکلیه شکایات طبق ماده ۱۳ دفعه رسیدگی بعمل آمده و حکم صادر و بتمام شاکیان ابلاغ شود و بتقاضای تجدید نظر نیز که در این قبیل از موارد میشود بهمین نحو رسیدگی بعمل آید و اگر بر خلاف این ترتیب در هیئت نخستین یا تجدید نظر رسیدگی شده و حکمی صادر شده یا شود هر یک از شکایت کنندگان بدوی که حکم رامضر برای خود میداند می تواند از رئیس هیئت نخستین یا تجدید نظر ابلاغ حکم را تقاضا نموده و پس از ابلاغ در ظرف مهلت مقرر نسبت به آن تقاضای تجدید نظر نماید.
در این صورت هیئت تجدید نظر اجراء حکم را بتاخیر انداخته و بطرفیت محکوم له رسیدگی کرده چنانچه مستدعی تجدید نظر را ذیحق تشخیص داد حکم بحقانیت او صادر و ضمنا حکم سابق را از اعتبارخ واهد انداخت.

تبصره ماده ۳۹- در مورد تبصره ماده ۳۷ وزارت دارائی میتواند بتقاضای ذینفع از اجراء خودداری نموده و منتظر دستورهیئت تجدید نظر شود.

وزیر دادگستری- موسوی زاده