تصویبنامه هیئت‏ وزیران راجع به کمیسیون نظارت فنی

تاریخ انتشار: ۱۳۲۰/۰۲/۱۰

۱۲۵۱ – 1320/02/04


هیئت وزیران در جلسه 3 اردیبهشت ماه 1320 بر حسب پیشنهاد شماره 3804 بتاریخ 1ر2ر1320 وزارت دارائی مواد زیر را پیشنهاد مینماید:


ماده 1 ـ برای رسیدگی و اظهارنظر در ضرورت خرید لوازم و مواد فنی و همچنین عده و مقدار آنها کمیسیونی در وزارت دارائی بنام (کمیسیون نظارت فنی) که هر سال کارمندان آن قابل تجدید میباشند از پنج مهندس زیر تشکیل می‌شود:
مهندس راه و پل سازی.
مهندس ساختمان بنا.
مهندس مکانیک.
مهندس راه‌آهن.
مهندس برق.


ماده 2 ـ ادارات و بنگاههای فنی دولت مکلفند قبل از هر اقدامی درخواست خرید لوازم و مواد موضوع ماده‏اول را در صورتی که بهای ‏آن بیش از پنج هزار ریال باشد برای رسیدگی و اظهارنظر بکمیسیون ‏نظارت فنی بفرستند.


ماده 3 ـ کمیسیون رسیدگی درخواستها را برحسب نوع کار بمهندس مربوطه رجوع خواهند نمود ولی اظهارنظر نسبت به درخواستها به اتفاق آراء و یا باکثریت سه نفر از کارمندان کمیسیون معتبر خواهد بود.


ماده 4 ـ مأمورین مربوطه مکلفند هرگونه توضیحی که در موقع رسیدگی به درخواست راجع بمصرف و میزان لوازم و مواد از طرف کارمند کمیسیون نظارت فنی خواسته میشود بدهند.


ماده 5 ـ وزارتخانه‌ها در اول اسفندماه هر سال صورتی از مهندسین خود با ذکر پیشه و مدارج تحصیلی و مدارک تحصیلی و رشته تخصص بوزارت دارائی ارسال خواهند نمود تا وزارت دارائی کارمندان کمیسیون سال بعد را از بین آنها انتخاب نماید.

تبصره ـ انتخاب کارمندان کمیسیون نظارت فنی تا سه سال از بین کارمندان پیشین ممکن خواهد بود.


ماده 6 ـ وزارت دارائی حقوق و هزینه کمیسیون نظارت فنی را از تنخواه‌گردان خزانه‌داری کل پرداخته و در آخر هر سه ماه عوض مبلغ پرداختی را از اعتبارات مربوطه وزارتخانه‌ها به نسبتی که کار آنها بکمیسیون رجوع شده است به تشخیص خود واریز مینماید.


ماده 7 ـ چنانچه کارمندانی بدون رعایت مدلول ماده 2 اقدام بخرید لوازم و مواد فنی بنمایند باید از طرف وزارت دارائی بدادگاه اداری جلب و دادرسی شوند.


ماده 8 ـ کمیسیون نظارت فنی مکلف است منتهی در ظرف یک هفته بررسیهای لازم را نموده و تکلیف کاری را که ارجاع شده معین نماید.