قرار دادن مسئولیت صدور ورقه لازم الاجرا بر عهده صاحبان دفاتر

تاریخ انتشار: ۱۳۱۳/۰۱/۲۴

۱۸۷۲ – 1313/01/22


در توضیح و تکمیل ماده 3 نظامنامه اجرای مفاد اسناد رسمی مندرجه در شماره 1570 مجله رسمی لزوما خاطر نشان میکند که صدور ورقه لازم الاجراء از وظایف صاحبان دفاتر بوده و ورقه تقاضای صدور ورقه اجرائیه بایستی بصاحبدفتر تسلیم شده و صاحب دفتر پس از آنکه موضوع تقاضا را در حدود مقررات قابل قبول تشخیص داد در حاشیه همان ورقه تقاضا نامه اجازه صدور ورقه اجرائیه را صادر نموده و نماینده هم مکلف است که بمحض صدور اجازه از طرف صاحبدفتر اوراق لازم الاجرا را مطابق مقررات و دستورات اداری صادر و بامضای صاحبدفتر رسانده و بلافاصله به اداره ثبت مربوطه ارسال دارد آقایان رؤسای ادارات ثبت برای انجام کامل این دستور هر نوع تعلیماتی را لازم بدانند بنمایندگان دفاتر اسناد رسمی خواهند داد.

مدیرکل ثبت مملکتی- کاظم سمیعی