مخارج مامورین سوار و مامورین روزمزد و فوق‌العاده نمایندگان و غیره

تاریخ انتشار: ۱۳۱۱/۰۶/۱۵

۱۲۷۴۹ – 1311/06/12


در تعقیب متحدالمال نمره (۱۳۷۶ ـ ۳۵۹۷ ـ ۱۵ر۲ر۱۱) مواد ذیل را مقرر میدارد:

فصل اول- مامورین سوار

ماده اول ـ حداکثر مخارج علیق اسب مامورین سوار روزی دو ریال و در نقاطی که قیمت علیق ارزان است تعیین میزان قطعی بعهده رئیس ثبت اسناد خواهد بود و برای مخارج نعلبندی مقطوعا ماهی یکتومان پرداخته میشود.


ماده دوم ـ اشخاصی به سمت ماموریت سوار انتخاب خواهند شد که از خودشان دارای اسب باشند.


ماده سوم ـ حقوق مامورین سوار از محل بودجه از قرار ماهی دوازده تومان پرداخته میشود.


ماده چهارم ـ تا میزان چهار فرسخ از مرکز اداره یا شعبه مامور سوار حق اخذ فوق‌العاده نداشته و از چهار فرسخ ببالا روزی سه ریال بعنوان فوق‌العاده به مامور پرداخته میشود.


ماده پنجم ـ برای تهیه لباس و نشان سالی دوازده تومان بمامور پرداخته میشود.


ماده ششم ‌ـ لباس و نشان مامورین بایستی متحدالشکل بوده و مامورین مکلفند لباس که و نشان خود را در تحت نظر رؤسای ادارات ثبت تهیه کنند.


فصل دوم- مامورین روزمزد

ماده هفتم ـ تعیین میزان حقوق مامورین روزمزد نظر بمقتضیات محل بعهده روسای ثبت محل است و در هر حال از روزی چهار ریال نباید تجاوز کند.


فصل سوم- فوق‌العاده و مخارج اسب نمایندگان

ماده هشتم ـ بنمایندگان مامور پلاک ‌کوبی در داخله شهرها هر هزار عدد پلاک ده تومان فوق‌العاده داده میشود.


ماده نهم ـ در موقع پلاک‌ کوبی قراء و قصبات فقط فوق‌العاده قانونی بنماینده پرداخته میشود روزی (۸ ریال)


ماده دهم ـ در مورد ثبت عمومی بلوکات برای حرکت نمایندگان مامور توزیع اظهارنامه و تحدید حدود شعبات ثبت در صورت احتیاج بحساب مخارج ایاب و ذهاب اسب تهیه خواهند کرد.


ماده یازدهم ـ مخارج علیق و نعلبندی اسب نمایندکان تابع دستور ماده اول است.


ماده دوازدهم ـ زین و برگ و سایر لوازم برحسب احتیاجات محلی از طرف اداره تهیه شده و مجموع آن از ۱۸ تومان نباید تجاوز کند.


ماده سیزدهم ـ کلیه مخارج مزبور در تحت نظر و مسئولیت رئیس ثبت هر شعبه یا اداره بمصرف خواهد رسید.


ماده چهاردهم ـ به نمایندگانی که از طرف اداره برای آنها اسب تهیه شده است دیگر بعنوان مخارج ایاب و ذهاب وجهی پرداخته نمیشود.


ماده پازدهم ـ مدلول این نظامنامه پانزده روز پس از تاریخ درج در مجله بموقع اجرا گذارده شده و کلیه نظامنامه‌ها و متحدالمالهای مخالف این نظامنامه نسخ میشود.


ماده 16 (الحاقی 13ˏ03ˏ1312)ـ
ماموری که در حین انجام وظیفه و در اثر سانحه اسبش سقط می‌شود با رعایت تبصره ذیل بدریافت ثلث قیمت اسب سقط شده استحقاق پیدا می‌کند و وجه مزبور از محل مخارج مقدماتی باید تادیه شود.

تبصره (1) بمحض استخدام مامور سوار ادارات تابعه مکلفند صورتی از نوع- رنگ –سن- مشخصات و قیمت حقیقی اسب مامور بمرکز ارسال دارند.

تبصره (2) اگر اسبی در حین انجام ماموریت سقط شده باید مامور تصدیقی دال بر اینکه (اسب مامور در حین انجام وظیفه سقط شده و همان اسبی است که برای خدمت سواری خود تخصیص داده) از مطلعین محلی و در صورت امکان از مستدعی ثبتی که در حین انجام کارهای مربوطه باو اسبش سقط شده تسلیم اداره مربوطه نموده و رئیس اداره یا دائره مراتب را مصدقا بمرکز راپرت نماید تا اجازه پرداخت ثلث قیمت اسب سقط شده داده شود. 

وزیر عدلیه