تصویبنامه راجع به مؤسسات تلگرافی بی‌سیم

تاریخ انتشار: ۱۳۰۵/۰۹/۲۶

۱۰۴۳۰ – 1305/09/26


هیئت وزراء در جلسه 26 آذر ماه 1305 با توافق نشر وزارتین جنگ و پست و تلگراف مواد ذیل را تصویب می‏نمایند:

1- وزارت پست و تلگراف مجاز است قسمت مخابراتی مؤسسات تلگراف بی سیم را در مرکز و ولایات تحت نظر گرفته از اعضای وزارتخانه خود مأمورینی برای اداره کردن و نظارت در امر مخابره معین نماید که کلیه مخابرات داخله و خارجه مطابق تعلیمات و درتحت نظر مأمورین مزبور مبادله شود. تلگرافچیانی که در وزارت جلیله جنگ استخدام شده و فعلا مشغول خدمت و متصدی امر مخابره هستند باید وظایف خود را در تحت امر و نظارت وزارت پست و تلگراف انجام نمایند همچنین تصدی امر مخابره منحصرا بعهده مأمورینی که بسمت تلگرافچی گری معین شده‌اند خواهد بود.

2- وزارت پست و تلگراف مجاز است که در داخله مملکت اعلان افتتاح مخابرات تلگراف بی سیم را با نقاطی که دارای مؤسسات بی سیم است منتشر و عجالةً با قیمت تلگراف معمولی فعلی مخابرات عمومی و دولتی را قبول و مبادله نماید.

3- وزارت پست و تلگراف مجاز است که مطابق ماده 9 قرارداد تلگرافی منعقده بین دولت علیه و دولت شوروی بوسیله تلگراف بی سیم با مسکو باب مخابرات را مفتوح و تلگرافات دولتی و عمومی را مطابق قیمت معمولی قبول و مبادله نماید.

4- وزارت پست و تلگراف مکلف است که بودجه برای مخارج این مؤسسه تهیه و تدوین نموده تقدیم هیئت دولت نماید که پس از ملاحظه و تصویب بمجلس شورای ملی برای تصویب تقدیم شود که از ابتدای 1306 مخارج و حقوق اداری این مؤسسه جزء بودجه وزارت پست و تلگراف منظور و پرداخت شود.

5- وزارت جنگ تا آخر هذه السنه 1305 بودجه حقوق و مخارج مرکز و ایالات مؤسسه تلگراف بی سیم را از بودجه خود پرداخت خواهد نمود .

6- وزارت پست و تلگراف مجاز است برای اینکه باب مخابرات را با ممالک خارجه مفتوح نماید قرارداد بین المللی تلگراف بی سیم را که در کنفرانس لندن نماینده دولت علیه امضاء نموده بفوریت تقدیم مجلس کرده پس از تصویب قبول رسمی دولت را به ممالک مربوطه ابلاغ نماید.