تأسیس یک باب مریضخانه جدید

تاریخ انتشار: ۱۲۹۹/۱۰/۱۶

۸۹۵۹ – 1299/10/16


هیئت وزراء در جلسه 11 قوس پیچی ئیل 1299 برحسب پیشنهاد وزارت جلیله معارف و اوقاف تصویب نمودند برای تأسیس یک باب مریضخانه جدید که همیشه سی دستگاه تخت خواب با لوازم یک مریضخانه موجود و دایر داشته باشد مبلغ یکهزار و دویست تومان در ماه بودجه آن پرداخت و مواد هفتگانه ذیل در تاسیس مریضخانه مزبوره کاملاً رعایت گردد:

ماده اول – مریضخانه دائماً در تحت اداره وزارت معارف و مخصوص به تعلیمات محصلین طبی خواهد بود.
رأس مریضخانه یک نفر طبیب درجه اول ایرانی دوساله که از معلمین عالی طب دارالفنون باشد خواهد بود که افتخاراً و مجاناً این خدمت را عهده‌دار خواهد گردید.

ماده دوم – سرویس طب و جرّاحی مریضخانه به معلمینی که فعلاً مطابق قرارداد خود باید آنها را دائر داشته باشند محول میشود و پس از انقضاء مدت استخدام آنان به معلمینی از ایرانی و اروپائی که علماً و عملاً نظیر آنها بوده و بموجب کنکور (امتحان سابقه) رحمانیت خود را بوزارت معارف اثبات کرده باشند رجوع شود.

ماده سوم – مریضخانه دارای سی تخت خواب خواهد بود که از حیث دوا و غذا نفری یک تومان که جمعاً در ماه نهصد تومان مصارف خواهد داشت.

ماده چهارم – حقوق کلیه اجزاء از قبیل دفتردار و ناظر و پرستاران و آشپز و دربان و فراش و رخت شوی و غیره جمعاً در ماه دویست و پنجاه تومان خواهد بود.

ماده پنجم – ماهی پنجاه تومان از برای مخارج متفرقه منظور میشود.

ماده ششم – مریضخانه در صورتی دایر خواهد بود که کلیه مواد مستند و مصرحه مجری باشد.

ماده هفتم – مبلغ یکهزار و پانصد تومان برای مخارج اولیه و مصارف تأسیس پرداخته شود.