قانون انتخابات مجلس شورای ملی [مصوب ۱۲۹۰]

تاریخ انتشار: ۱۲۹۰/۰۷/۲۹

‌مصوب ۲۸ شهر شوال‌المکرم ۱۳۲۹ قمری مطابق 29 میزان [۱۲۹۰/۷/۲۹]

[با توجه به مفاد قانون انتخابات مجلس شورای ملی، مصوب ۱۳۰۴]


 

فصل اول‌- عده نمایندگان و تقسیم آنان به ایالات و ولایات

ماده 1 – عده نمایندگان ملت برای مجلس شورای ملی در مملکت ایران یکصد و سی و شش نفر است.

ماده 2 – تقسیم نمایندگان ملت نسبت به جمعیت تخمینی ولایات، از قرار شرح جدولی است که به آخر این قانون منضم شده است.

فصل دوم‌- شرایط انتخاب‌ کنندگان

ماده 3 – انتخاب‌ کنندگان باید دارای شرایط ذیل باشند:
‌اول – تبعه ایران باشند.
‌دویم – لااقل بیست سال داشته باشند.
‌سوم – در حوزه انتخابیه متوطن یا لااقل از شش ماه قبل از موقع انتخاب، در آنجا ساکن باشند.

ماده 4 – کسانی که از حق انتخاب کردن محرومند:

اول – نسوان

دویم – کسانی که خارج از رشد و آنها که در تحت قیمومت شرعی هستند.

سوم – تبعه خارجه.

چهارم – اشخاصی که خروجشان از دین حنیف اسلام در حضور یکی از حکام شرع جامع‌ الشرایط بثبوت رسیده باشد.

پنجم – اشخاصی که کمتر از بیست سال دارند.

ششم – ورشکستگان بتقصیر.

هفتم – متکدیان و اشخاصی که به وسائل بیشرفانه تحصیل معاش مینمایند.

هشتم – مرتکبین قتل و سرقت و سایر مقصرینی که مستوجب حدود قانونی اسلامی شده‌اند.

نهم – مقصرین سیاسی که بر ضد اساس حکومت ملی و استقلال مملکت قیام و اقدام کرده‌اند.

ماده 5 – کسانی که بواسطه شغل و مقام خود از انتخاب کردن محرومند:
‌اول – اهل نظام بری و بحری به استثنای صاحب‌منصبان افتخاری.
‌دوم – صاحب‌منصبان و اجزای امنیه و نظمیه در محل خدمت.

فصل سوم‌- شرایط انتخاب‌ شوندگان

ماده 6 – انتخاب‌ شوندگان باید دارای صفات ذیل باشند:

اول- متدین به دین حضرت محمد بن عبدالله صلی‌الله علیه و آله باشند مگر اهل دیانت از نمایندگان ملل متنوعه (‌مسیحی و زرتشتی و کلیمی.)

دوم – تبعه ایران باشند.

سوم – خط و سواد فارسی به اندازه کافی داشته باشند.

چهارم – در محل انتخاب معروف باشند.

پنجم – سن ایشان کمتر از سی و زیاده از هفتاد سال نباشد.

ششم – معروف بامانت و درستکاری باشند.

ماده 7 – اشخاصی که از انتخاب شدن محرومند:

اول – شاهزادگان بلافصل (‌ابناء و اخوان و اعمام پادشاه).

دوم – نسوان.

سوم – تبعه خارجه.

چهارم – مستخدمین امنیه و نظمیه و اهل نظام بری و بحری باستثنای صاحبمنصبان افتخاری.

پنجم – حکام کل و جزو و معاونین ایشان در قلمرو مأموریت خود.

تبصره – سایر مستخدمین دولتی قابل انتخاب هستند به شرط آنکه پس از انتخاب برای مدت نمایندگی از شغل خود استعفاء دهند.

ششم – ورشکستگان بتقصیر.

هفتم – مرتکبین قتل و سرقت و سایر مقصرینی که مستوجب حدود قانونی اسلامی شده‌ اند.

هشتم – متجاهرین به فسق و اشخاصی که فساد عقیده دینی و خروجشان از دین حنیف اسلام در نزدیکی از حکام شرع جامع‌ الشرائط ثابت و یا به شیاع رسیده باشد.

نهم – مقصرین سیاسی که بر ضد اساس حکومت ملی و استقلال مملکت قیام و اقدام کرده‌اند.

فصل چهارم-‌ در تشکیل انجمن نظارت

ماده 8 – در مرکز هر حوزه انتخابیه مطابق صورتی که در جدول منضم باین قانون معین شده حکومت محل انجمنی باسم انجمن نظارت‌ انتخابات موقتاً تشکیل می‌دهد که متصدی و مسئول صحت انتخابات باشد و اگر تمام اهالی یک حوزه انتخابیه نتوانند در مرکز حوزه حاضر شده‌ انتخابات را بعمل آورند انجمن نظارت مرکزی با تصویب حکومت در نقاط لازمه انجمنهای نظارت جزو تشکیل خواهد داد که متصدی انتخابات ‌شوند.

ماده هشتم (‌به جای مادۀ هشتم و نهم و دهم قانون سابق)-
در مرکز هر حوزه انتخابیه مطابق جدولی که منضم به این قانون است حکومت محل به‌ محض وصول دستور وزارت داخله برای تعیین انجمن نظارت مرکزی بیست و چهار نفر از طبقات ششگانه (‌علماء – اعیان – ملاکین – تجار – اصناف‌ و زارعین و دوازده نفر از معتمدین اهل محل) که معروف به امانت و با سواد و دارای شرایط انتخاب نمودن باشند دعوت می‌ کنند.
مدعوین در همان‌ مجلس از میان خود یا خارج به رأی مخفی و به اکثریت نسبی نه نفر را برای عضویت انجمن تعیین نموده و نه نفر دیگر را نیز به عنوان عضو علی‌ البدل‌ از همان مدعوین انتخاب می‌ نمایند.
در انتخاب مزبور حضور دو ثلث مدعوین کافی خواهد بود.
در نقاطی که یک یا چند طبقه از طبقات ششگانه‌ وجود نداشته باشند از طبقه دیگر عده منظوره تکمیل خواهد شد.

تبصره 1 – حکومت محل باید بعد از وصول دستور وزارت داخله در ظرف پنج روز انجمن نظارت مرکزی را تشکیل داده اعضاء آن را به وزارت داخله‌ معرفی نماید.

تبصره 2 – در محل‌ هایی که انجمن ایلاتی و ولایتی قانوناً برقرار است چهار نفر از نه نفر اعضاء انجمن نظارت از اعضای انجمن ایالتی و ولایتی خواهند‌ بود که به انتخاب خود انجمن ایالتی یا ولایتی معین می‌شوند.

ماده نهم – اعضای انجمن نظارت پس از انتخاب بلافاصله در محل معینی جمع شده یک نفر رییس و یک نفر نایب‌رییس و لااقل چهار منشی به رأی مخفی از مابین خود انتخاب خواهند کرد.

ماده دهم – انجمن نظارت مرکزی پس از تعیین هیأت عامله خود بلاتأخیر مطابق جدول منضم به قانون اقدام به تشکیل انجمنهای فرعی که متصدی و‌ مسئول صحت انتخابات محل خود خواهند بود می‌ نماید به این نحو که به وسیله حکومت مرکزی به حکام جزء دستور می‌ دهد که مطابق ماده هشتم‌ این قانون انجمن‌ های فرعی را انتخاب نمایند در نقاطی که حضور اهالی در انجمن‌ های مرکزی یا فرعی برای شرکت در انتخابات متعسر است‌ انجمن‌ های مرکزی یا فرعی با موافقت حکومت محل نه نفر از معتمدین اهل محل را برای تشکیل شعبه انجمن مرکزی یا فرعی معین می‌‌کند.

ماده یازدهم – انجمنهای نظارت هر حوزه انتخابیه در تحت نظارت حاکم محل متصدی و مسئول صحت جریان انتخابات آن حوزه خواهند بود و‌ انجمن‌ های مزبور غیر قابل تغییر و انحلال می‌ باشند مگر در موردی که اسباب تعطیل یا تعویق جریان انتخابات واقع گردند در این صورت حاکم محل‌ مراتب را با دلایل کافیه به وزارت داخله اطلاع داده پس از صدور امر وزارت داخله اقدام به تجدید انتخاب انجمن نظارت می‌ نماید.

ماده 12 – انجمن نظارت دو هفته بعد از انجام انتخابات حوزه انتخابیه متفرق میشوند.


فصل پنجم-‌ طریق انتخابات

ماده 13 – انتخاب نمایندگان مجلس شورای ملی در کلیه مملکت ایران بطور یکدرجه و مستقیم است.

ماده 14 – در محلهائی که موافق تقسیم انتخابات حق انتخاب یکنفر نماینده دارند انتخاب فردی عمل میشود و در محلهائی که بیش از یک نفر‌ نماینده باید انتخاب نمایند انتخاب جمعی خواهد بود.

توضیح مراد از انتخاب جمعی آنست که هر یک از انتخاب‌ کنندگان در ورقه رأی بعده مجموع انتخاب‌ شوندگان آن محل اسامی اشخاص می‌ نویسند‌ و مراد از انتخاب فردی آنست که هر یک از انتخاب‌ کنندگان در ورقه رأی اسم یک شخص را می‌ نویسند.

ماده 15 – انتخاب نمایندگان باکثریت نسبی است.

ماده 16 -‌ در صورت تساوی آراء بین دو یا چند نفر هر عده که محل حاجت باشد بحکم قرعه معین میشود.

تبصره – در نقاطی که تشکیل انجمنهای فرعی مطابق ماده 14 مشکل باشد انجمنهای مرکزی با موافقت حکومت نه نفر از معتمدین اهل همان‌ محل را برای تشکیل انجمن فرعی معین مینماید.

ماده 17 – ایلات عمده موافق حوزه‌ بندی انتخابات هر کدام یک نماینده مستقیماً بعضویت مجلس شورای ملی میفرستند و سایر ایلات که اسم‌ آنها برده نشده در جزو هر حوزه‌ای که هستند رأی خواهند داد

ماده 18 – در هر یک حوزه انتخابیه که چندین نقطه آن در انتخابات شرکت دارند هرگاه بعضی از آن نقاط در مدتی که انجمن مرکزی در حدود همین ‌قانون معین می‌ کند انتخابات خود را بعمل نیاورند حق انتخاب آنان ساقط میشود و انتخابات سایر نقاط آن حوزه معتبر است.

ماده 19 – هر یک از انتخاب‌ کنندگان زیاده بر یک مرتبه حق رأی دادن ندارند مگر در صورتی که تجدید انتخاب لازم شود.

ماده 20 – انتخاب‌ کنندگان مجبور نیستند نماینده خود را از ساکنین محل خود انتخاب کنند.

فصل ششم-‌ کیفیت دادن تعرفه برای تشخیص انتخاب‌ کنندگان

ماده بیست و یکم (‌به جای ماده بیست و یکم قانون سابق) –
همین که انجمن نظارت مرکزی تشکیل گردید و انجمن‌های فرعی را معین نمود اعلامی‌ مرتب نموده و به مناسبت اهمیت محل از پنج روز الی پانزده روز قبل از شروع به انتخاب به توسط مأمورین حکومت اعلان مزبور را در تمام حوزه‌ انتخابیه در سه روز متوالی معین اشاعه می‌دهد – اعلان مزبور مطالب ذیل را حاوی خواهد بود:

اول – محل انعقاد انجمن و اوقاتی که برای دادن تعرفه و اخذ رأی معین می‌شود.

دوم – شرایط انتخاب‌ کنندگان و انتخاب‌ شوندگان.

سوم – ترتیب گرفتن تعرفه و دادن رأی با توضیح این نکته که ‌گرفتن تعرفه و دادن رأی در یک محل به عمل می‌ آید و رأی دهندگان باید قبل از ورود به‌ انجمن رأی خود را روی کاغذ سفید بی‌ نشان نوشته حاضر داشته باشند .

چهارم – عده نمایندگانی که باید انتخاب شوند.

ماده 22 – اشخاصی که شرایط انتخاب کردن را دارا هستند اگر در ظرف مدتی که انجمن نظارت بجهت گرفتن تعرفه معین نموده است تعرفه ‌نگیرند در آن انتخابات حق ایشان ساقط است.

ماده 23 – تعرفه‌ای که به انتخاب‌ کنندگان داده می‌ شود محتوی فقرات ذیل خواهد بود:
‌اول – نمره و تاریخ.
‌دویم – اسم دارنده تعرفه و اسم پدر او و شغل و منزل او.
‌پنجم – مهر یا امضای اعضای انجمن نظارت.

ماده 24 – انجمن نظارت یا شعب آن تمام تعرفه‌ هائی را که میدهد بترتیب نمره در کتابچه مخصوصی ثبت میکند.

فصل هفتم-‌ در اخذ و استخراج آراء و تعیین انتخاب‌ شدگان

ماده 25 – بمناسبت اهمیت محل، مدت اخذ رأی از یک الی پنج روز خواهد بود بتعیین انجمن نظارت. و پس از انقضای موعدی که انجمن‌ نظارت برای اخذ رأی معین میکند دیگر ورقه رأی از کسی قبول نخواهد شد.

ماده 26 – [اصلاحی ۱۳۰۴/۷/۵]
دادن رأی باید مخفی باشد و به این جهت، رأی‌‌دهنده قبل از ورود بمجلس انتخاب اسم یک یا چند نفر منتخبین خود را مطابق عده‌ای که‌ اعلان شده است روی کاغذ سفید بی‌ نشان باید نوشته و پیچیده با خود داشته باشد.

ماده 27 – پس از حضور اعضای انجمن نظارت و افتتاح مجلس انتخاب در ساعتی که اعلان شده قبل از شروع بگرفتن اوراق رأی رئیس انجمن‌ نظارت جعبه را که برای ضبط اوراق رأی معین شده است در حضور اعضای انجمن و حاضرین از انتخاب‌ کنندگان باز نموده خالی بودن آن را می‌ نمایاند ‌آنگاه در حضور جمع درب جعبه مختوم شده اوراق رأی از شکافی که فوق جعبه است انداخته میشود.

ماده بیست و هشتم – انتخاب‌ کنندگان پس از گرفتن تعرفه بلافاصله بدون این که از انجمن خارج شوند ورقه رأی خود را در حضور نظار در جعبه رأی‌ انداخته تعرفه خود را به منشی انجمن می‌ دهند که باطل نموده به صاحب آن مسترد دارد.

ماده 29 – در محل‌ هائی که انتخاب در یک روز تمام نمیشود در ختام مجلس آنروز تمام اعضاء با احتیاطات لازمه جعبه دو دفاتر راجع بانتخاب‌ را بسته محفوظ گذاشته مهر کرده روز بعد همان اعضاء آنرا باز میکنند.

ماده 30 – بعد از اعلان انجام انتخاب رئیس انجمن جعبه انتخاب را در حضور اعضاء و حاضرین از انتخاب‌ کنندگان خالی نموده امر باستخراج آراء‌ مینماید.

ماده 31 – یکی از اعضاء اوراق انتخاب را شمرده عده آن را با عده رأی دهندگانی که نمره تعرفه آنها در کتابچه ثبت تعرفه نشان شده است تطبیق‌ میکند در صورت زیادتی اوراق رأی بعده اوراق زایده از کلیه برداشته شده باطل میشود و نتیجه در صورت مجلس نوشته میشود.

ماده 32 – اوراق انتخاب را یکی از اعضاء بصوت بلند یک یک خوانده بیک نفر دیگر از اعضاء می‌ دهد و سه نفر دیگر از اعضاء اسامی را بترتیبی که خوانده میشود مینویسند.

ماده 33 – هر گاه در اوراق انتخاب زیاده یا کمتر از عده معینه اسامی نوشته باشند نقصی در امر انتخاب حاصل نخواهد شد در صورت اول آن عده اسامی که زیاد نوشته شده از آخر ورقه خوانده نمیشود.

ماده 34 – از اوراق رأی آنچه سفید یا لایقرء باشد یا آنکه صحیحاً معرفی انتخاب شده را نکند یا امضاء انتخاب‌کننده را داشته باشد یا بیش از یک‌ ورق باشد محسوب نخواهد شد ولی عیناً ضمیمه صورت مجلس میشود.

ماده 35 – بلافاصله بعد از شماره و استخراج آراء رئیس نتیجه را بصوت بلند اعلام مینماید اوراق انتخاب را تا موقع انحلال انجمن نظارت‌ محفوظ میدارند و در آن هنگام در محضر حکومت و حضور جمعی از وجوه محل اوراق مذکوره را معدوم میکنند باستثنای آنها که در مواد قبل ذکر‌ شده و باید ضمیمه صورت مجلس بشود.

ماده 36 – در هر حوزه انتخابیه انجمنهای نظارت نقاط جزو صورت مجلس انتخابات خودشان را بامضای اعضای انجمن رسانیده بانجمن‌ نظارت مرکزی حوزه انتخابیه میفرستند تا در آنجا با ملاحظه صورت مجلس‌های انتخابات کلیه نقاط مشترکه آن حوزه تشخیص نماینده منتخب‌ حوزه را بنمایند.

ماده 37 – هر گاه بعضی از انجمنهای نظارت نقاط جزو صورت مجلس انتخابات خود را در مدتی که انجمن مرکزی برای آنها معین کرده بانجمن‌ مزبور نفرستادند انجمن مرکزی انتخابات آن حوزه را خاتمه داده نتیجه را معین میکند ولی این امر مانع از حق شکایت رأی دهندگان آن نقاط نخواهد ‌بود.

ماده 38 – منشی انجمن نظارت مرکزی صورت مجلس انتخابات را در سه نسخه حاضر کرده بمهر حکومت و بامضای اعضای انجمن نظارت‌ رسانیده یک نسخه بحکومت نسخه دیگر بتوسط حکومت و وزارت داخله بمجلس شورای ملی و نسخه ثالث با کتابچه ثبت اوراق تعرفه بانجمن ایالتی یا ولایتی محل میفرستد.

ماده 39 – اشخاصی که ورقه تعرفه ندارند حق ورود بمجلس انتخاب ندارند.

ماده 40 – ورود در محوطه انتخاب با داشتن اسلحه اکیداً ممنوع است.

ماده 41 – اسامی انتخاب‌ شده گان [انتخاب شدگان] بعد از اتمام انتخابات از طرف حاکم محل اعلان میشود

ماده 42 – نمایندگانی که بعضویت مجلس شورای ملی انتخاب میشوند باید بمهر یا امضاء اعضاء انجمن نظارت و حکومت محل اعتبارنامه در‌دست داشته تسلیم دفتر مجلس شورای ملی نمایند.

ماده 43 – مادام که منتخبین اعتبارنامه نمایندگی نگرفته‌اند هر گاه یکی از ایشان فوت شود یا قبول نمایندگی ننماید از بقیه منتخبین کسی که نسباً‌ حائز اکثریت است بنمایندگی معین میشود ولی پس از دریافت اعتبارنامه باید مطابق ماده (52) همین قانون عمل شود.

فصل هشتم-‌ در شکایات راجعه بانتخابات

ماده 44 – اگر از انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان کسی در بین انتخابات شکایت یا ایرادی راجع بانتخابات داشته باشد مانع از انجام انتخاب ‌نخواهد شد ولی شرح آن شکایت باید در صورت مجلس درج شود.

ماده 45 – انجمن نظارت بعد از ختم انتخابات تا یکهفته شکایات راجع به انتخابات را می‌پذیرد پس از آن پذیرفت شکایات را ختم کرده در ظرف ‌یک هفته دیگر بشکایات واصله رسیدگی مینماید.

ماده 46 – متشکیان از انتخابات یا از انجمن نظارت می‌توانند پس از افتتاح مجلس شورای ملی شکایات خود را در ظرف ماه اول بمجلس شورای‌ ملی اظهار نمایند و حکم مجلس شورای ملی قاطع خواهد بود شکایات راجعه بانتخاباتی که بعد از افتتاح مجلس شورای ملی بعمل می‌آید باید در‌ظرف ماه اول بعد از انحلال انجمن نظارت بمجلس شورای ملی اظهار شود.

ماده 47 – انتخاباتیکه مبنی بر تهدید یا تطمیع بوده باشد از درجه اعتبار ساقط است و تهدید و یا تطمیع کننده از سه ماه الی یک سال محبوس‌ میشود و برای یک الی دو دوره انتخابیه از حق انتخاب محروم خواهد بود.

ماده 48 – حق اعتراض بر انتخابات را اشخاصی دارند که حق انتخاب کردن را داشته باشند.

فصل نهم-‌ مواد مختلفه

ماده 49 – همین که نصف بعلاوه یک نفر از نمایندگان ملت در طهران حاضر شدند مجلس شورای ملی افتتاح می‌یابد و رأی ایشان باکثریت مناط ‌اعتبار و مجری است.

ماده 50 – مدت دوره تقنینیه دو سال شمسی است و ابتدای آن از روزی است که مجلس شورای ملی افتتاح میشود.

ماده پنجاه و یکم- مدت دوره تقنینیه دو سال شمسی است و ابتدای آن از روزی است که نمایندگی سه ربع از‌نمایندگان حاضر در تهران تصدیق شده باشد.

ماده پنجاه و دوم (‌به جای ماده پنجاه و یکم قانون سابق) –
مخارج مسافرت نمایندگان را از محل انتخاب الی تهران ذهاباً و ایاباً از قرار فرسخی یک‌ تومان دولت ادا می‌کند مخارج لازمه متعلقه به انتخاب را بر طبق حواله وزارت داخله فوراً دولت می‌پردازد.

ماده 53 – هر گاه یکی از اعضای مجلس شورای ملی استعفا دهد یا فوت شود اگر بیش از سه ماه به آخر دوره تقنینیه باقی باشد اهل محل بجای او‌ انتخاب خواهند کرد ولی اگر اهل محل در ظرف سه ماه از زمان اخطار نماینده خود را انتخاب نکردند مجلس شورای ملی یک نفر را عوض نماینده‌ مستعفی یا متوفی انتخاب می‌کند.

ماده پنجاه و چهارم (‌به جای ماده پنجاه و سه قانون سابق) –
وزارت داخله مکلف است که پنج ماه به آخر هر دوره تقنینیه مانده به تهیه مقدمات و‌وسائل انتخابات دوره بعد (‌از قبیل طبع و ارسال اوراق لازمه و انتخاب اعضای انجمنهای نظارت مرکزی و فرعی و شعب و صدور حوالجات برای‌مخارج انتخابات و خرج سفر نمایندگان و غیرها) شروع نماید به نحوی که روز اول سه ماه به آخر آن دوره اعلان انتخابات از طرف نظار در هر ولایت و‌ ایالت منتشر شود.

ماده پنجاه و پنجم – هر گاه در حین جریان انتخابات، یک یا چند نفر از اعضاء انجمن نظارت از حضور در انجمن تعلل یا استنکاف نمایند مادامی که‌ اکثریت باقی است جریانات انتخابات تعقیب و به عضو مستنکف اخطار می‌شود چنانچه تا دو جلسه در استنکاف و تعلل خود باقی باشد حکومت به‌ جای عضو مستنکف از اعضاء علی‌البدل یک یا چند نفر را برای عضویت انجمن به حکم قرعه در حضور اکثریت انجمن نظارت دعوت می‌نماید.

ماده پنجاه و ششم- در صورتی که اکثریت هیأت نظار از حضور در انجمن استنکاف نمایند یا پس از ختم انتخابات از دادن اعتبارنامه خودداری کنند‌ حکومت علل و موجبات استنکاف آنان را تحقیق نموده اگر محظور قابل رفعی دارند مرتفع می‌ سازد – هر گاه با این حال در استنکاف خود باقی باشند‌ حکومت مراتب را فوراً به وزارت داخله اطلاع داده با حضور باقی اعضاء کسری عده را از اعضاء علی‌ البدل دعوت می‌ نماید که انجمن را تشکیل و‌ انتخابات را ختم نمایند.

ماده پنجاه و هفتم – مأمورین مالیه در قلمرو مأموریت خودشان از حق انتخاب شدن محروم خواهند بود.

ماده پنجاه و هشتم – مواد 8 – 9 – 10 – 11 – 21 – 28 – 50 – 51 – 53 قانون انتخابات مصوبه 28 شوال 1329 قمری منسوخ و از درجه اعتبار‌ ساقط است.

جدول حوزه های انتخابیه بترتیب حروف

اسامی   ولایات و ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

آذرببایجان – نوزده نفر

تبریز ،اوجان عباس ،مهرانه رود     ،دهخوارقان ،گوگان ،عجب شیر ،ارونق و انزاب ،آلان براغوش ،هشترود .
اردبیل ،مشکین و آستارا ،نمین و     لگج خلخال اجارود
قراچه داغ و ایالات ،خانمرود     ،بدوستان
سراب – گرم رود
مراغه ،بناب ،چهار اویماق و ایلات     ،
میاندوآب، افشار ،چهار دولی – صائن     قلعه
ساوجبلاغ مکری ،سلدوز
ارومی و توابع
خوی ،ماکو ،سلماس ،مرند ،کرکریکانات

9 نفر
2 نفر
1 نفر
1 نفر
2 نفر
1 نفر
1 نفر
2 نفر

تبریز
اردبیل
اهر
سراب
مراغه
ساوجبلاغ
ارومیه
خوی

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

استراباد –
یکنفر

استراباد و توابع و بندر جز

1 نفر

استراباد

اصفهان   – پنج نفر

اصفهان   ،برخوار ،ماربین ،بروحی رود   ،
قهاب   ،کرارج ،براآن ،رودشتین   ،اردستان ،
مهاآباد   ،قهپایه.
قمشه   ،سمیرم ،جرقویه ،ابرقوه   ،لنجان ،
دهاقان   ،اسفرجان   .
فریدون   ،چهارمحال ،نجف آباد ،کرون   ،دهق

3   نفر
1   نفر
1   نفر

اصفهان
قمشه
نجف   آباد

بروجرد و لرستان 4 نفر

بروجرد ،سیلاخور ،جاپلق ،بختیاری     ،چهارلنک . خرم آباد ،پیشکوه ،پشتکوه

2 نفر
2 نفر

بروجرد
خرم آباد

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عدهنمایندگان   هر حوزه

مرکز   انتخابیه

خراسان و سیستان -15 نفر

مشهد ،چناران ،رادکان – پیوه ژن     ،گلمکان ،شاندیز ،درزاب ،اردمه ،میان ولایت ،سرجام ،تبادکان ،چولائی خانه     ،اخلومه ،جام ،باخرز ،کلات ،دره جز ،سرخس .
ترشیز،کوه سرخ ،بجستان
سبزوار ،مزینان ،جوین،بام ،صفی     آباد ،سرولایت.
تربت حیدریه و بلوکات و مهولات     خوافین .
نیشابور و توابع
قوچان و شیروان
بجنورد و اسفراین و جاجرم.
طبس ،تون ،بشرویه ،گناباد .
قاینات ،خوسف ،نهبندان طبس مسینا
سیستان

4 نفر
1 نفر
1 نفر
2 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر

مشهد
دره جز
سلطان آباد
سبزوار
تربت
نیشابور
قوچان
بجنورد
تون
بیرجند
سیستان

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

خمسه 3 نفر

زنجان وتوابع ،حومه سلطانیه ،ابهر     رود ،طارمات،
افشار ،اریاد ،انگوران ،دویرن و   سایر   بلوکات

3 نفر

زنجان

سمنان   و دامغان یکنفر

سمنان   ،دامغان ،جندق ،بیابانک

1   نفر

سمنان

ساوه و زرند یک نفر

ساوه ،زرند ،خلجستان ،مزلقانچای و     توابع

1 نفر

ساوه

شاهرود   و بسطام- یکنفر

شاهرود   ،بسطام ،نردبن ،و توابع

1   نفر

شاهرود

طهران پانزده نفر

طهران ،کن ،سولقان ،لواسانات   ،شمیرانات   ،قصران ،لورا ،شهرستانک و سایر توابع .
غار ،فشافویه .
خوار ،ورامین .
شهریار ،ساوجبلاغ اشتهارد ،برقان     ،فشند

12نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر

طهران
حضرتعبدالعظیم
ایوانکی
گردان

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

دماوند و فیروز کوه یکنفر

دماوند ،فیروز کوه

1 نفر

دماوند

عراق   – دو نفر

سلطان   آباد ،کزاز ،فراهان ،خلجستان   ،تفرش ،
آشتیان   ،گرگان ،شرا ،بزچلو ،سربند   ،وفس

2   نفر

سلطان   آباد

عربستان – چهار نفر

دزفول و توابع
شوشتر و ناصری و توابع
محمره و فلاحیه و جراحی و سایر     بنادر
بنی طرف و حویزه و بساتین

1نفر
1نفر
1نفر
1نفر

دزفول
شوشتر
محمره
بنی طرف

فارس   – سیزده نفر

شیراز   ،سروستان ،کویم ،زرقان ،دشتک   ، ارسنجان ،مرودشت ،نیریز ،اصطهبانات ،
کازرون   ،خشت ،بیضا ،اردکان   .
فسا   ،داراب

5   نفر
1   نفر

شیراز
فسا

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

بقیه فارس

آباده ،اقلید ،بوانات .
بهبهان ،کوه کلویه .
بوشهر ،برازجان ،خورموج ،شبانکاره     ،تنگستان
لار ،لنگه ،بستک
عباسی ،میناب ،فورک ،طارم
جهرم ،فیروزآباد ،فراش بند

1 نفر
1 نفر
2 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر

آباده
بهبهان
بوشهر
لار
عباسی
جهرم

قزوین   – دو نفر

قزوین   ،طالقان ،خرقان ،افشاربکشلو   ،الموت
رودبار   ،بلوک زهرا ،و ایلات و غیره

2   نفر

قزوین

قم – یکنفر

قم و توابع

1 نفر

قم

کاشان   دو نفر

کاشان   و نطنز و جوشقان و توابع

2   نفر

کاشان

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

کردستان 4 نفر

سنندج ،ئیلاق ،اسفند آباد ،چهاردولی     ،
حسین آباد ،قراتوره ،ساران ،هوماتو     ،
کلاترزان ،کوماسی ،مریوان ،اورامان     ،
تخت ژادم ،کاورود ،مور مور ،بیلوار     ،
امیر آباد ،جوانرود ،اورامان لهون     ،روانسر
شادی آباد
سقز ،بانه ،خور خوره ،تیلکوه .

3 نفر
1 نفر

سنندج
سقز

کرمانشاهان   – چهار نفر

کرمانشاه   و اطراف ،ماهیدشت   ،دردفرامان ،
میاندربند   ،زیر دربند ،بلده ،جلال   وند ،کلهر ،
ذهاب   ،کرند ،قصر شیرین ،سنجابی ،
گوران   ،سنقر ،کلیائی ،چمچال ،دینور   ،
هرسین   ،بیستون ،صحنه ،کنگاور ،و سایر
توابع

4   نفر

کرمانشاهان

گروس یکنفر

بیجار و توابع

1 نفر

بیجار

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

کرمان و بلوچستان 7 نفر

چترود ،کرمان ،ماهان ،قناتغستان     ،لنگر ،
سراسیابین ،هوتک ،جوپار ،باغین   ،کویرات   ،
کوهپایه ،خبیص ،تکابات ،کشیت ،سیرج
کوک ،راور ،
رفسنجان ،انار ،نوق ،زرند ،کوهینان     ،خنامان
سیرجان ،و ایلات سته ،پاریز ،   بردسیر   ،اقطاع،
ایل افشار ،ایل لک ،بزنجان ،ارزویه     ،رابر ،
قریه العرب
راین ،تهرود ،بم ،نرماشیر ،ریگان
جیرفت اسفندقه ،جبال بارز،رودبار     ،ساردویه ،
مهنی .
بلوچستان

2 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر

کرمان
رفسنجان
سیرجان
بم
جیرفت
فهرج

گلپایگان   و خوانسار کمره
و   محلات – دو نفر

گلپایگان   و خوانسار   .
کمره   ،سایر البلوک ،محلات

1   نفر
1   نفر

گلپایگان
محلات

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

گیلان – شش نفر

رشت و توابع ،رحمت آباد فرودبار
انزلی ،غازیان و توابع تولم .
خمسه طوالش ،ماسوله .
فومن ،شفت ،کسکر .
لاهیجان ،لنگرود ،رودسر ،دیلمان     ،عمارلو

2 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر

رشت
انزلی
گرگانرود
فومن
لاهیجان

مازندران   – پنجنفر

ساری   ،اشرف ،سوادکوه ،بندپی ،علی   آباد ،
دودانگه   ،چهاردانگه   .
بارفروش   ،آمل ،مشهد سر ،لاهیجان   ،نور ،
کجور   ،کلاردشت ،کلارستاق

2   نفر
3   نفر

ساری
بارفروش

ملایر و تویسرکان – 2 نفر

ملایر و تویسرکان ،نهاوند

2 نفر

دولت آباد

 

اسامی   ولایات
و   ایالات

اسامی   نقاط جزو هر حوزه

عده   نمایندگان هر حوزه

مرکز   انتخابیه

همدان – دو نفر

همدان – دردب ،بلوک مهربان ،بلوک     سردرود ،
بلوک حاجیلو ،بلوک عاشقلو ،خدا     بنده لو ،
محال اسد آباد

2 نفر

همدان

یزد   – چهار نفر

یزد   ،حومه ،اردکان ،کزاب ،رستاق ،
اشک   زر ،می بد ،ندوشن ،مهریز ،هرات   ،
مروست   ،بافق ،بهاباد ،شهر بابک   ،تفت ،
پیشکوه   ،پشت کوه ،میان کوه   .
نائین   ،بافران ،محمدیه ،عقدا ،انارک

3   نفر
1   نفر

یزد
نائین

ایلات – پنجنفر

بختیاری .
شاهسون آذربایجان .
ترکمان یموت و کوکلان .
قشقائی
ایلات خمسه فارس .

1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر
1 نفر

تعیین وزارت داخله

ملل   متنوعه – چهار نفر

ارامنه   آذربایجان و کلدانیان
ارامنه   نقاط جنوب   .
زردشتی .
کلیمی .

1   نفر
1   نفر
1   نفر
1   نفر

تعیین   وزارت داخله

جدول

 

حوزه‌های   عمومی انتخابیه

تعداد   نماینده هر حوزه‌ عمومی

شماره   ترتیب

نام   حوزه انتخابیه

توابع   حوزه انتخابیه

مرکز   حوزه انتخابیه

تعداد   نماینده

استان آذربایجان شرقی

26

1

تبریز

شهرتبریز. بخشهای حومه. اسکو.     آذرشهر. بستان آباد. هریس. شبستر

تبریز

9

2

هشترود

شهر   هشترود بخش حومه

سراسکند

1

3

چارایماق

بخش چارایماق

قره آغاج

1

4

مراغه

شهر   مراغه. بخشهای حومه و عجبشیر

مراغه

2

5

بناب

بخشهای بناب و ملک کندی

بناب

1

6

اهر

شهر   اهر و بخشهای حومه وهوراند

اهر

1

7

ورزقان

دیزمارشرقی و غربی. ازومدل شمالی و     جنوبی مواضفخان

ورزقان

1

8

کلیبر

بخشهای   کلیبر و خدا آفرین

کلیبر

1

9

اردبیل

شهر اردبیل. بخش حومه

اردبیل

1

10

نیر

بخش   نیر

نیر

1

11

میانه

شهر میانه و بخشهای حومه و ترکمان

میانه

2

12

خلخال

شهر   خلخال و بخشهای حومه. شاهرود. کاغذ   کنان. سنجبد. خورش‏رستم

خلخال

1

13

مشگین شهر

شهر مشگین شهر. بخش حومه

مشگین‌شهر

1

14

مغان

بخشهای   گرمی و مغان

گرمی

1

15

مرند

شهر مرند و بخشهای حومه و جلفا

مرند

1

16

سراب

شهر   سراب و بخش حومه

سراب

1

استان آذربایجان غربی

12

17

رضائیه

شهر رضائیه و بخشهای حومه سیلوانه     صومای برادوست

رضائیه

3

18

مهاباد

شهر   مهاباد. بخش حومه

مهاباد

1

19

بوکان

بخش بوکان و دهستان ایل تیمور

بوکان

1

20

خوی

شهر   خوی. بخشهای حومه و چایپاره

خوی

1

21

ماکو

شهر ماکو و بخشهای حومه. سیه چشمه.     پلدشت

ماکو

1

22

میاندوآب

شهر   میاندوآب و بخشهای حومه. شاهین   دژ.تکاب

میاندوآب

2

23

شاهپور

شهر شاهپور و بخش حومه

شاهپور

1

24

نقده

شهر   نقده و بخشهای حومه و اشنویه

نقده

1

25

سردشت

شهر سردشت و بخش حومه. شهر پیرانشهر     و بخش حومه

پیرانشهر

1

استان   اصفهان

17

26

اصفهان

شهر   اصفهان و بخش حومه

اصفهان

5

27

برخوارو میمه

بخش برخوار و میمه

برخوار(دولت آباد)

1

28

ماربین

بخش   ماربین

همایونشهر

1

29

لنجان

بخش لنجان

فلاورجان(پل ورگان)

2

30

نائین

شهر   نائین و بخشهای حومه انارک و   خور و بیابانک و دهستانهای تودشک. ورزنه رود   شتین مشگنان از بخش ‌کوهپایه

نائین

1

31

شهرضا

شهر شهرضا و بخشهای حومه و جرقویه

شهرضا

1

32

نجف   آباد

شهر   نجف آباد و بخش حومه

نجف   آباد

1

33

گلپایگان

شهر گلپایگان و بخشهای حومه و     خوانسار

گلپایگان

1

34

فریدن

شهر   داران و بخشهای حومه. چادگان.   فریدونشهر

داران

1

35

نطنز

شهر نطنز و بخش حومه و بخش قمصر

نطنز

1

36

اردستان

شهر   اردستان و بخش حومه و دهستانهای   ذفره. سجزی. هرند و کوهپایه از بخش   کوهپایه

اردستان

1

37

سمیرم

شهر سمیرم و بخش حومه و بخش سمیرم     سفلی

سمیرم

1

استان   بنادر و جزایر خلیج فارس و   دریای عمان

7

38

بندر   عباس

شهر   بندر عباس و بخشهای حومه. قشم.   سعادت آباد. فین و بندر خمیر

بندرعباس

2

39

بوشهر

شهر بوشهر و بخشهای حومه. گناوه.   دیلم   خورموج. کنگان. کاکی. تنگستان

بوشهر

2

40

بندرلنگه

شهر   بندر لنگه و بخشهای حومه. بستک.   جزیره کیش. گاو‌بندی. شیب کوه

بندرلنگه

1

41

میناب

شهر میناب و بخشهای حومه. بیابان     ورودان

میناب

1

42

دشتستان

شهر   برازجان و بخشهای حومه.   دشتستان. سعد آباد

برازجان

1

استان خراسان

26

43

مشهد

شهر مشهد و بخشهای حومه. طرقبه.   فریمان.   سرخس. چناران و احمد آباد

مشهد

7

44

بیرجند

شهر   بیرجند و بخشهای حومه. خوسف.   نهبندان

بیرجند

1

45

قائنات

بخش قائنات و بخش درمیان

قائنات

1

46

سبزوار

شهر   سبزوار و بخشهای حومه. جغتای.   داورزان.ششتمد

سبزوار

2

47

تربت حیدریه

شهر تربت حیدریه و بخشهای حومه و   کدکن

تربت حیدریه

1

48

خواف

بخشهای   خواف. رشتخوار. فیض آباد

خواف

1

49

نیشابور

شهر نیشابور و بخشهای حومه. زیر     خان. تحت جلگه. سرولایت

نیشابور

2

50

تربت   جام

شهر   تربت جام و بخشهای حومه. با   خزر (تایباد). جنت آباد

تربت   جام

1

51

گناباد

شهر گناباد. بخشهای حومه. بجستان

گناباد

1

52

کاشمر

شهر   کاشمر. بخشهای حومه. خلیل آباد   کوه سرخ و براداسکن

کاشمر

1

53

درگز

شهر درگز و بخشهای حومه. لطف     آباد.چاپشلو. نوخندان و کلات نادری

درگز

1

54

قوچان

شهر   قوچان و بخشهای حومه. وباجگیران

قوچان

2

55

فردوس

شهر فردوس و بخشهای حومه.   بشرویه.سرایان.   شهر طبس و حومه و دستگردان

فردوس

1

56

شیروان

شهر   شیروان و بخش حومه

شیروان

1

57

اسفراین

شهر اسفراین و بخشهای حومه. بام و     صفی آباد

اسفراین

1

58

بجنورد

شهر   بجنورد و بخشهای حومه. جرکلان.   مانه و سلمقان

بجنورد

2

استان خوزستان

16

59

اهواز

شهر اهواز و بخش حومه

اهواز

3

60

آبادان

شهد   آبادان و بخشهای حومه و قصبه

آبادان

3

61

خرمشهر

شهر خرمشهر و بخشهای حومه و مینو

خرمشهر

1

62

دزفول

شهر   دزفول و بخشهای حومه. سردشت

دزفول

1

63

شوش

بحشهای [بخشهای] شوش و اندیمشک

اندیمشک

1

64

مسجد   سلیمان

شهر   مسجد سلیمان و بخشهای حومه و   اندیکا

مسجد   سلیمان

1

65

بهبهان

شهر بهبهان و بخشهای حومه. آغاجاری     و زیدون

بهبهان

1

66

بندرماه‌شهر

شهر   ماه شهر و بخشهای حومه. بندر   شاهپور. هندیجان و شادکان و خارک

بندرماه‌شهر

1

67

دشت میشان

شهر سوسنگرد و بخشهای حومه.   هویزه.بستان

سوسنگرد

1

68

شوشتر

شهر   شوشتر و بخشهای حومه و گئوند

شوشتر

1

69

ایذه

شهر ایذه و بخشهای حومه. دهدژ.     جانگی

ایذه

1

70

رامهرمز

شهر   رامهرمز و بخشهای حومه. رامشیر.   هفتگل

رامهرمز

1

استان سیستان و بلوچستان

6

71

زاهدان

شهر زاهدان و بخشهای حومه. نصرت     آباد. میرجاوه. خاش و شهر سراوان و بخش حومه و بخشهای جالق. زابلی. وسیب   سوران

زاهدان

2

72

زابل

شهر   زابل و بخشهای حومه. میانکنگی.   ناروئی شهرکی. شیب آب و پشت آب

زابل

2

73

ایرانشهر

شهر ایرانشهر و بخشهای حومه.     بمپور. سرباز. راسک. فیروزآباد.‌ بزمان

ایرانشهر

1

74

چاه   بهار

شهرچاه   بهار و بخشهای حومه نیک   شهردشتیاری. جاسک و قصر قند

چاه   بهار

1

استان فارس

16

75

شیراز

شهر شیراز و بخشهای حومه. زرقان.     مرو دشت سروستان

شیراز

7

76

ممسنی   نورآباد

شهر   ‌ممسنی و بخشهای حومه و ماهور.   میلانی

ممسنی

1

77

آباده

شهر آباده و بخشهای حومه. ابرقو.     بوانات اقلید

آباده

1

78

لار

شهر   لار و بخشهای حومه. اوز. لامرد   و جویم

لار

1

79

کازرون

شهر کازرون و بخشهای حومه. خشت.   کمارج.   کوهمره

کازرون

1

80

جهرم

شهر   جهرم و بخشهای حومه. خفر. سیمگان.   کردیان

جهرم

1

81

فیروزآباد

شهر فیروز آباد و بخشهای حومه.     فراشبند قیر و کازرین و دهستان خنج

فیروزآباد

1

82

اصطهبانات   و نی ریز

شهر   اصطهبانات و دهستانهای خیر   سرچاهان ایج هرگان شهر نیریز و دهستانهای   حومه. پشت کوه. رستاق. آباده طشک

اصطهبانات

1

83

فسا

شهر فسا و بخش حومه

فسا

1

84

داراب

شهر   داراب و بخش حومه

داراب

1

استان کرمان

8

85

کرمان

شهر کرمان و بخشهای حومه. ماهان     شهداد زرند. راور

کرمان

3

86

جیرفت

شهر   جیرفت و بخشهای حومه کهنوج.   جبال بارز ساردوئیه

جیرفت

1

87

رفسنجان

شهر رفسنجان و بخش حومه

رفسنجان

1

88

بم

شهر   بم و بخشهای حومه راین نرماشیر

بم

1

89

سیرجان

شهر سیرجان و بخشهای حومه و مشیز

سیرجان

1

90

بافت

شهر   بافت و بخش حومه

بافت

1

استان کردستان

6

91

سنندج

شهر سنندج و بخشهای حومه میرانشاه.     کامیاران

سنندج

2

92

مریوان

شهر   مریوان و بخشهای حومه. خاومیرآباد.   کلاترزان. سرشیوسروآباد

مریوان

1

93

سقز و بانه

شهر سقز و بخش حومه. شهر بانه وبخش     حومه. بخشهای پهلویدژ.‌الوت و نمشیر

سقز

1

94

قروه

شهر   قروه و بخشهای حومه. وئیلاق

قروه

1

95

بیجار

شهر بیجار و بخش حومه

بیجار

1

استان   کرمانشاهان

8

96

کرمانشاه

شهر   کرمانشاه و بخش حومه

کرمانشاه

3

97

قصرشیرین

شهر قصرشیرین و بخشهای حومه. سرپل‌ذهاب.     سومار. گیلان‌غرب

قصرشیرین

1

98

پاوه

شهر   پاوه و بخشهای حومه. جوانرود.   بابا جانی. روانسر. بانیکان . نوسود

پاوه

1

99

شاه آباد غرب

شهر شاه آباد و بخشهای حومه. کرند

شاه آباد

1

100

سنقر   و کلیائی

شهر   سنقر و بخش حومه

سنقر

1

101

کنگاور

بخش کنگاور. بخش صحنه و بخش هرسین

کنگاور

1

استان   گیلان

13

102

رشت

شهر   رشت و بخشهای حومه. لشت نشاء. کوچصفهان

رشت

3

103

بندر پهلوی

شهر بندر پهلوی و بخشهای حومه و     خمام

بندر پهلوی

1

104

لاهیجان

شهر   لاهیجان و بخشهای حومه سیاهکل.   آستانه بندر فرحناز

لاهیجان

2

105

رودسر

شهر رودسر و بخش حومه (بدون دهستان     املش)

رودسر

1

106

طوالش

شهر   طوالش و بخشهای حومه لالش.   دولاب. ماسال

هشتپر

1

107

فومن

شهر فومن و بخشهای حومه شفت

فومن

1

108

لنگرود

شهر   لنگرود و بخش حومه دهستان املش

لنگرود

1

109

صومعه سرا

شهر صومعه سرا و بخشهای حومه و     تولم

صومعه سرا

1

110

رودبار

شهر   رودبار و بخشهای حومه عمارلو

رودبار

1

111

آستارا

شهر آستارا و بخشهای حومه. نمین

آستارا

1

استان   مازندران

18

112

ساری

شهر   ساری و بخشهای حومه. دودانگه.   چهاردانگه

ساری

2

113

گرگان

شهر گرگان و بخشهای حومه. علی     آباد. پهلویدژ. گمیشان

گرگان

2

114

کردکوی

بخشهای   بندر شاه. بندر گز. کرد کوی

کردکوی

1

115

دشت گرگان

شهرگنبد کاوس و بخشهای حومه‌مراوه     تپه کوکلان. داشلی برون

گنبد کاوس

2

116

مینودشت

بخشهای   مینودشت و رامیان

مینودشت

1

117

بابل

شهر بابل و بخشهای حومه. بابلسر.     بندپی

بابل

3

118

بهشهر

شهر   بهشهر و بخشهای حومه گلوگاه. یانه   سر

بهشهر

1

119

شاهی

شهر شاهی و بخشهای حومه سواد کوه

شاهی

2

120

شهسوار

شهر   شهسوار و بخشهای حومه و رامسر

شهسوار

1

121

نوشهر

شهر نوشهر و بخشهای حومه چالوس.   کلاردشت

نوشهر

1

122

آمل

شهرآمل   و دهستانهای چلاو. دابو.   دشت سز هزارپی و بخش لاریجان

آمل

1

123

نور

شهر نور و بخش حومه. بخشهای     چمستان. بلده و دهستانهای بالا خیابان لیتکوه و پایین خیابان لیتکوه و اهلمرستاق

نور

1

استان   مرکزی

5

124

تهران

شهرتهران

تهران

27

125

قزوین

شهر قزوین و بخش حومه. بلوک اقبال

قزوین

1

126

تاکستان

بخش   ضیاءآباد. بخش اوچ

ضیاءآباد

1

127

بوئین زهرا

بخشهای بوئین زهرا و آبیک

بوئین زهرا

1

128

رودبار   الموت

بخش   رود بار‌الموت. بخش طارم سفلی   و دهستانهای قاقازان شرقی و غربی و ایالات   قاقازان

معلم   کلایه

1

129

اراک

شهر اراک و بخشهای حومه و وفس

اراک

2

130

شاه   زند

بخش   شاه زند

شاه   زند

1

131

کاشان

شهر کاشان و بخشهای حومه واران

کاشان

1

132

قم

شهر   قم

قم

1

133

کهک

بخشهای کهک و حومه قم

کهک

1

134

کرج

شهرکرج   و بخشهای حومه. ساو جبلاغ.   شهریار. طالقان. اشتهارد. کن و دهستان ارنگه

کرج

3

135

ری

شهر ری و بخشهای حومه و فشافویه

ری

2

136

شمیرانات

شهر   تجریش و بخشهای شمیرانات.   لواسانات رود بار قصران

تجریش

2

137

ساوه

شهر ساوه و بخشهای حومه. نوبران.     زرند. خرقان. جعفر آباد

ساوه

1

138

دماوند

شهر   دماوند و بخشهای حومه. فیروز کوه

دماوند

1

139

گرمسار

شهرگرمسار و بخشهای حومه. ایوانکی     دهستان بهنام سوخته از ورامین

گرمسار

1

140

ورامین

بخش   ورامین (بدون دهستان بهنام   سوخته)

ورامین

1

141

محلات

شهر خمین و بخش حومه. شهر محلات و     بخشهای حومه دلیجان

محلات

1

142

تفرش

شهر   تفرش و بخشهای حومه. آشتیان.فراهان.   خلجستان

تفرش

1

فرمانداری کل ایلام

2

143

ایلام

شهر ایلام و بخشهای حومه و   چوارشیروان.   و چرداول و ایوان

ایلام

1

144

دهلران   و مهران

شهر   دهلران و بخشهای حومه. موسیان.   زرین آباد. ابداتان. شهر مهران و بخشهای   حومه صالح آباد. وارئوازی. شهر بدره و   بخش حومه و دره شهر

دهلران

1

فرمانداری کل چهارمحال بختیاری

3

145

شهرکرد

شهر کرد و بخش حومه آن

شهرکرد

1

146

بروجن

شهر   بروجن و بخشهای حومه. لردکان و   گندمان

بروجن

1

147

اردل

بخشهای اردل. شوراب. میز دج کیار

اردل

1

فرمانداری   کل زنجان

5

148

زنجان

شهر   زنجان و بخش حومه

زنجان

1

149

طارم علیا

بخش طارم علیا. رود چای. پاره قره     بشلوغی. بیک لو

ارمغان خانه

1

150

ماه   نشان

بخش   ماه نشان و دهستانهای زنجان   رود قره پشلو و ایجرود

ماه   نشان

1

151

ابهر

شهر ابهر و بخشهای حومه و سلطانیه

ابهر

1

152

خدابنده

شهر   خدابنده و بخشهای حومه و افشار

قیدار

1

فرمانداری کل سمنان

153

شاهرود

شهر شاهرود و بخشهای بسطام. میامی.     بیارجمند و بخش حومه شاهرود

شاهرود

1

154

سمنان

شهر   سمنان و بخشهای حومه. سنگسر

سمنان

1

155

دامغان

دامغان و بخشهای حومه. صید آباد

دامغان

1

فرمانداری   کل کهکیلویه

2

156

کهکیلویه

شهر   دهدشت و بخش حومه. کهکیلویه و   بخشهای گچساران. بهمنی. لنده. باشت

دهدشت

1

157

بویراحمد

شهر یاسوج و بخشهای حومه. دروهان و     بیضا

یاسوج

1

فرمانداری   کل لرستان

2

158

خرم   آباد

شهرخرم‌آباد   و بخشهای حومه. زاغه.   چغلوندی.‌الشتر. دورچکمی

خرم   آباد

2

159

کوهدشت

بخشهای کوهدشت و دلفان

کوهدشت

1

160

ملاوی

بخشهای   ملاوی.‌الوار گرمسیری.ویسیان   پاپی

پل‌دختر

1

161

برجرد

شهر بروجرد و بخشهای حومه. اشترینان

برجرد

1

162

درود

بخشهای   درود و چاپلق

درود

1

163

الیگودرز

شهر‌الیگودرز و بخشهای حومه.     ززوماهرو

الیگودرز

1

فرمانداری   کل همدان

9

164

همدان

شهر   همدان و بخش حومه

همدان

2

165

بهار

بخش سیمینه رود و بخش کبوتر آهنگ

بهار

1

166

اسدآباد

بخش   اسد آباد

اسدآباد

1

167

رزن

بخشهای رزن و شراء و پیشخور

رزن

1

168

ملایر

شهر   ملایر و بخشهای حومه و سامن

ملایر

2

169

نهاوند

شهر نهاوند و بخشهای حومه و خزل

نهاوند

1

170

تویسرکان

شهر   تویسرکان و بخش حومه

تویسرکان

1

فرمانداری کل یزد

3

171

یزد

شهر یزد و بخش حومه

یزد

1

172

اردکان

شهر   اردکان و بخشهای حومه. خرانق.   واشکذر. خضرآباد

اردکان

1

173

تفت

شهرتفت و بخشهای حومه. نیر. مهریز.     بافق وحومه. بهاباد. شهربابک

تفت

1

اقلیتهای   مذهبی

5

174

تهران

ارامنه   نقاط مرکزی و شمال

تهران

1

175

اصفهان

ارامنه نقاط جنوب

اصفهان

1

176

تهران

زردشتی

تهران

1

177

تهران

کلیمی

تهران

1

178

تهران

آشوری   و کلدانی

تهران

1

جمع کل

268

-جدول فوق منضم به قانون جدول جدید انتخابات مجلس شورای ملی می باشد.
رئیس مجلس سنا – جعفرشریف امامی

آذربایجان – عده نماینده 29 نفر
حوزه انتخابیه تبریز
شهر تبریز با دهستانهای:سرد صحرا . شورکات . رودقات تبریز . باسمنج و مهرانرود . شبستر . وارونق و انزاب . هریس و خانمرود و بدوستان مواضعخان . گاوکان . آذرشهر . بستان‌آباد . واوجان و عباس . آلان بر آغوش . اسکو . شهرستان هشترود با توابع و بخش چهارایماق
مرکز حوزه انتخابیه تبریز عده نماینده 9 نفر
حوزه انتخابیه اردبیل
شهر اردبیل و حومه (اطراف شهر) با دهستانهای دورسن خواجه لو (مرکز آن نیر) و دهستان یورتچی (جن قشلاقی و قره شیران) دهستانهای فولادلو (مرکز هیر)
مرکز حوزه انتخابیه اردبیل عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه آستارا
شهر آستارا با بخش ولگیج (مرکز آن نمین) و دهستانهای شرقی و غربی مشتمل بر عنبران و امین جان و دهستانهای شمالی اردبیل (مرکز ثمرین و کند شمین) و دهستانهای تکله (مرکز سرعین)
مرکز حوزه انتخابیه آستارا عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه ارسباران
شهر اهر با دهستانهای:دودانگه . چهار دانگه . دیگله . یافت . ورگهان . ورزقان و ازمدل
مرکز حوزه انتخابیه اهر عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه کلیپر
دهستانهای کلیپر . میشه پاره گرمادوز . حسن آباد منجوان . کیوان . دیزمار
مرکز حوزه انتخابیه کلیپر عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه خلخال
شهر هروآباد با بخشهای کاغذکنان . سنجد . شاهرود . خورش رستم
مرکز حوزه انتخابیه هروآباد عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه سراب
شهر سراب با حومه و توابع
مرکز حوزه انتخابیه سراب عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه مراغه
شهر مراغه با دهستانهای دیزج رود . سراجو . قوری‌چای
مرکز حوزه انتخابیه مراغه عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بناب
بناب و دهستانهای بناجو . گاودول
مرکز حوزه انتخابیه بناب عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه مرند
شهر مرند با دهستانهای : علمدار . گرگر. یکانات . جلفا . زنوز . هرزندات . و رودقات مرند
مرکز حوزه انتخابیه مرند عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه مشگین شهر
شهر خیاو بادهستانهای مشکین غربی و شرقی . طوایف
مرکز حوزه انتخابیه خیاو عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه مغان
دهستانهای مغان . گرمی . اجارود . انگوت . برزند ارشق
مرکز حوزه انتخابیه گرمی عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه میانه
شهرمیانه و دهستانهای اوچ تپه . کله پوز . کندوان . گرم . ترکمان . یروانان
مرکز حوزه انتخابیه میانه عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه رضائیه
شهر رضائیه با دهستانهای : حومه و اطراف شهر . بگشلوچای . روضه چای انزل . نازلو چای . باراندازچای
مرکز حوزه انتخابیه رضائیه عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه خوی
شهر خوی با دهستانهای قره ضیاءالدین . چای پاره . ایواوغلی . سکمن آباد . الند . فیرورق . ولدیان . رهال . قطور
مرکز حوزه انتخابیه خوی عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه شاپور و قوچی
شهر شاپور با دهستانهای : حومه لکستان . چهریق . کره سنی . شنتال . کردیان . شیبران . سومای . برادوست
مرکز حوزه انتخابیه شاپور عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه ماکو
شهر ماکوبا دهستانهای : اواچیق . قره قیون . قلعه دره سی . پلدشت . چای باسار . گجلرات . به به جک . چالدران
مرکز حوزه انتخابیه ماکو عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه مهاباد
شهر مهاباد با دهستانهای شهر ویران . منگور . اختاجی غربی
مرکز حوزه انتخابیه مهاباد عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بوکان
قصبه بوکان و دهستانهای ؛اختاجی شرقی . بهی . گورمک مکری . ایل تیمور . بخش سردشت.
مرکز حوزه انتخابیه بوکان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه میاندوآب
شهرمیاندوآب یا دهستانهای مرحمت آباد تکاب شاهین دژه . گوی‌آغاج آجرلو . چهارداولی.
مرکز حوزه انتخابیه میاندوآب عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه نقده
دهستانهای سلدوز . اشنویه . دشت پیل . دشت سیلوانا . ترکور . پیران . کهنه‌لاهیجان ،مامش،مرگور
مرکز حوزه انتخابیه نقده عده نماینده 1 نفر
تبریز 2 نفر

خراسان عده نماینده 20 نفر
حوزه انتخابیه مشهد

شهر مشهد با دهستانهای درزاب ،جولائی ،رادکان ،بیزدکی ، شاندیز ،کلمکان ،طرقبه ،اردمه ،فریمان،سرجام، پائین ولایت ، بیوه ژن ،تبادکان،میان ولایت،چناران،سرخس

مرکز خوزه انتخابیه مشهد عده نماینده 5 نفر

حوزه انتخابیه تربت جام

شهر تربت جام با دهستانهای حومه ، میان جام پائین جام ،تابیاد، پائین ولایت بالاولایت ، میان ولایت ،جنت آباد،زورآباد.

مرکز حوزه انتخابیه تربت جام عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه درگز

شهردرگزپادهستانهای محمدآباد ،حومه ،چاپشلو ،قره باشلو ،میان کوه ،بخش کلات ،بخش لطف آباد ،بخش نوخندان

مرکز حوزه انتخابیه درگز عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه کاشمر

شهر کاشمر بادهستانهای؛حومه،باولایت ،ریوش و کوه سرخ بردسکن کنار شهر و کوهپایه خلیل آباد و رستاق،شطراز ،برکال

مرکز حوزه انتخابیه کاشمر عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه سبزوار

شهرسبزواربادهستانهای:قصبه ،تکاب ،طبس ،کراب ،ذاورزن . مزینان ، کاه باشن، فروغن ،خواشد ،تکاب ، کوه میش ، زمج ، ربع شامات – شامکان
مرکز حوزه انتخابیه سبزوار عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه جوین
بخش جغتای (پائین جوین ،بالاجوین ،براکوه ،نقاب) بام ،وصفی اباد ،بخش اسفراین ،بخش سرولایت
مرکز حوزه انتخابیه جغتای عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه تربت حیدریه
شهر تربت حیدریه با دهستانهای پائین ولایت ،بالا ولایت ،بایک ،کدکن ،بالارخ ،پائین رخ
مرکز حوزه انتخابیه تربت حیدریه عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه خواف
بخش فیض آباد و محولات ،بخش رشت خوار ،خواف ،دهستان زاوه .
مرکز حوزه انتخابیه خواف عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه نیشابور
شهر نیشابورو بخشهای تخت جلگه و حومه وزبرخان
مرکز حوزه انتخابیه نیشابور عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه قوچان
شهر قوچان بانضمام دهستانهای حومه ،جعفرآباد ،فاروج
مرکز حوزه انتخابیه قوچان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه شیروان
دهستانهای باغان ،گلیان ،زیارت ،دوین ،تکمران ،اوغاز ،پیچرانلو ،قوشخانه ،خرق ،شیرغان
مرکز حوزه انتخابیه شیروان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بجنورد
شهر بجنورد با حومه ،چناران و گرمخان ،کسبایر،سملقان ،کیفان ،رازوجرکلان ،شغان ،سنخواست ،جاجرم ،مانه و پیش قلعه ،امندواینچه ،نردین.
مرکز حوزه انتخابیه بجنورد عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه گناباد
شهر گناباد با بخش و حومه (جلگه)،بخش بجستان ،بخش کاخک
مرکز حوزه انتخابیه جویمند عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه فردوس
شهر فردوس و دهستانهای حومه ،سریان ،بشرویه ،بخش طبس
مرکز حوزه انتخابیه فردوس عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بیرجند
شهر بیرجند یا [یا]دهستانهای مومن آباد ،طبس مسینا ،خوسف ،قیس آباد ،براکوه ،نهبندان ،عرب خانه
مرکز حوزه انتخابیه بیرجند عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه قاین
قصبه قاین پا [یا] دهستانهای القور،زیرکوه ،شاخن ،قاینات ،پیشکوه ،نیم بلوک ،زهان
مرکز حوزه انتخابیه قاین عده نماینده 1 نفر
مشهد 1 نفر

فارس و بنادر- عده نماینده 16 نفر
حوزه انتخابیه شیراز
شهر شیراز یا [یا] دهستانهای:حومه کوهمره ،سیاخ ،زرقانی ،کربال ،مشهدام‌البنی ،کمین ،ارسنجان و توابع ،مرودشت ،خفرک ،سزوستان [سروستان] ،کواربخش بیضا (اردکان و توابع)،ممسنی (سی سخت) سررود ،دشت روم،
مرکز حوزه انتخابیه شیراز عده نماینده 5 نفر
حوزه انتخابیه کازرون
شهر کازرون با دهستانهای:شاپورجره و فامور،کوهمرنودان ،ماهور،کنارتخته ،کمارج ،خشت
مرکز حوزه انتخابیه کازرون عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه فیروزآباد
شهرفیروزآباددهستانهای:قیرو کازین ،خنج
مرکز حوزه انتخابیه فیروزآباد عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه آباده
شهرآباده یا دهستانهای اقلید ،سمیرم علیا ،ابرقو ،بوانات
مرکز حوزه انتخابیه آباده عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه فسا
شهرفسا بادهستانهای:رونیرعلیا ششده و جنگل ،حومه ،نوبندگان ،زاهدان ،شیب کوه و قره بلاغ؛صحرارود
مرکز حوزه انتخابیه فسا عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه داراب
شهر داراب بادهستانهای رودبال،هشیوار:شاهیجان ،قریه‌الخیر ،فسارود ،خیویه ،حاجی آباد ،رستاق ،ایزدخواست،فرک ،آب شور ،تنگ رودبال
مرکز حوزه انتخابیه داراب عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه اصطهبانات و نی ریز
اصطهبانات با دهستانهای خیر سرچهان ،ایج ،هرگان ،نیریز با دهستانهای حومه ،پشت کوه رستاق ،آباده طشک
مرکز حوزه انتخابیه اصطهبانات عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه لار
شهر لار بانضمام بخش حومه ،بخش جویم ،بخش اوز ،دهستان اشکنان
مرکز حوزه انتخابیه لار عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بندر لنگه
شهر بندر لنگه و حومه بخش شیب کوه ،بخش بستک ،بخش گاوبندی.
مرکز حوزه انتخابیه بندرلنگه عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بوشهر
شهربوشهر و حومه ،چاه کوتاه ،گله دار کنگان ،بندریک ،گناوه حیات داود ،رودحله ،دیلم ،لیراوی ،چغاوک،سبزآباد ،هلیله ،خارک ،خارکو
مرکز حوزه انتخابیه بوشهر عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه دشتستان
برازجان ،حومه ،زیارت ،دالکی ،زیرراه ،مزراعی ،شبانکاره ،بوشکان ،انکالی ،کیگان ،تنگستان ،دشتی
مرکز حوزه انتخابیه برازجان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه جهرم
شهر جهرم بانضمام بخشهای:حومه،کردیان،صیمکان،خفر
مرکز حوزه انتخابیه جهرم عده نماینده 1 نفر
شیراز 2 نفر

کرمان و بندر عباس – عده نماینده 9 نفر
حوزه انتخابیه کرمان
حومه بخش
شهر کرمان،بخش شهداد،بخش راور،بخش ماهان،بخش زرند.
مرکز حوزه انتخابیه کرمان عده نماینده 2 نفر
حوزه انتخابیه رفسنجان
شهر رفسنجان با دهستانهای:حومه،نوق،کشکوئیه،انار،خنامان.
مرکز حوزه انتخابیه رفسنجان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بم
شهر بم با دهستانهای:حومه،راین،ریگان،نرماشیر(فهرج)،دهکبری،که مرغک و دامنه از توابع آن است
مرکز حوزه انتخابیه بم عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه جیرفت
سبزواران و بخشهای جبال بارز،رودبار،اسفندقه،ساردوئیه،کهنوج.
مرکز حوزه انتخابیه سبزواران عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه سیرجان
شهر سیرجان با دهستانهای حومه،پاریز،قهستان،نصرت آباد،زیدآباد،ملک آباد،بلورد،چهارگنبد،تنگوئیه،کوه پیچ
مرکز حوزه انتخابیه سیرجان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بافت
دهستانهای بافت،جمیل آباد،فتح آباد،بزنجان،ده سرد،دشت آب،کوشک،سیاه کوه، صوغان، ارزوئیه، گوغر، هشون، کیسکان، بردسیر (مشیز) رابر
مرکز حوزه انتخابیه بافت عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بندر عباس
شهربندر عباس با دهستانهای احمدی طارم؛ابسیان؛فارغان؛درآگاه سیاهو؛رضوان؛فین؛شمیل؛تخت؛سعادت آباد و حاجی آباد؛بندرخمیر؛قشم.
مرکز حوزه انتخابیه بندرعباس عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه میناب
دهستان های تیاب؛رودان؛رودخانه در؛بیابان؛جاسک و شرقی؛بشاگرد.جزایر بحر عمان
مرکز حوزه انتخابیه میناب عده نماینده 1 نفر

اراک – عده نماینده 3 نفر
حوزه انتخابیه اراک
شهر اراک؛بخش حومه دهستانهای مشک آباد و سده؛دهستان قره کهریز؛قسمت اول فرهان که قصبه فرمهین جزء آن است
مرکز حوزه انتخابیه اراک عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه شاهزند
شاهزند، دهستان کزاز، بخش سربند (هندرود دربند) دهستان شراعلیا و سفلی
مرکز حوزه انتخابیه شاه زند عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه تفرش
قصبات قم و ترخوران، دهستانهای رودبار، آشتیان، بزچلو قسمتی از بخش خلجستان، قسمت دوم فرهان، دهستان وفس.
مرکز حوزه انتخابیه ترخوران عده نماینده 1 نفر

اصفهان و بختیاری عده نماینده 14 نفر
حوزه انتخابیه اصفهان
شهر اصفهان و جرقویه
مرکز حوزه انتخابیه اصفهان عده نماینده دو نفر
حوزه انتخابیه برخوار
دهستانهای برخوار، میمه، جی، براآن، قهاب، کرارج، رودشتین
مرکز حوزه انتخابیه دولت آباد عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه ماربین
بخش ماربین (سده)
مرکز حوزه انتخابیه همایونشهر عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه لنجان
دهستانهای فلاورجان، مبارکه، لنجان، ریز، باغبادران
مرکز حوزه انتخابیه فلاورجان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه اردستان
شهر اردستان با دهستانهای: حومه علیا و سفلی، ریگستان، گرمسیر، نیسیان، برزاوند.
مرکز حوزه انتخابیه اردستان عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه فریدن
داران، دهستان‌های ورزق، کرچمپو، پشتکوه و پسکوه موگوئی گرجی، چناررود چهار لنگ و چادگان.
مرکز حوزه انتخابیه داران عده نماینده یک نفر
حوزه انتخابیه شهرضا
شهرضا، دهستان‌های حومه علیا و سفلی، دهاقان، سمیرم سفلی.
مرکز حوزه انتخابیه شهرضا عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه نجف آباد
شهر نجف آباد، دهستانهای عربستان و کرونین
مرکز حوزه انتخابیه نجف آباد تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه نائین
شهر نائین، دهستانهای انارک، خورو، بیابانک
مرکز حوزه انتخابیه نائین تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه شهرکرد
شهرکرد، دهستانهای میزدح، لار، کیار.
مرکز حوزه انتخابیه شهر کرد تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه بروجن
شهر بروجن، سه دهستان (جانکی، خانمیرزا، فلارد)، بخش گندمان
مرکز حوزه انتخابیه بروجن تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه ایذه
شهر ایذه، دهستان باغ ملک، دهستان جانکی دهدوز، دنباله‌رود (واندیکا).
مرکز حوزه انتخابیه ایذه تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه اردل
اردل، پیشکوه و پسکوه، تنگ گزی، (شوراب) بازفت)، دیناران دوآب، چقاخور (بختیاری).
مرکز حوزه انتخابیه اردل تعداد نماینده 1 نفر
اصفهان 1 نفر

بروجرد و خرم آباد و الیگودرز و گلپایگان – تعداد نماینده 6 نفر
حوزه انتخابیه خرم آباد
شهر خرم‌آباد بخشهای حرمه، زاغه، چقلوندی، سلسله والشتر چکنی وویسیان.
مرکز حوزه انتخابیه خرم آباد تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه طرهان
بخش دلفان،بخش طرهان،بخش دوره
مرکز حوزه انتخابیه کوهدشت تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه ملاوی
بخش‌های الوار گرمسیری، ملاوی، پاپی دره شهر (صیمره)
مرکز حوزه انتخابیه پل دخترتعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه برجرد
شهر بروجرد و حومه، بخش درود، بخش اشترینان (سیلاخور علیا و سفلی).
مرکز حوزه انتخابیه بروجرد تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه الیگودرز
شهر الیگودرز، بخش حومه، بخش جاپلق، بربرود، ذلقی.
مرکز حوزه انتخابیه الیگودرز تعداد نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه گلپایگان
شهر گلپایگان، بخش و حومه و بخش خوانسار.
مرکز حوزه انتخابیه گاپایگان تعداد نماینده 1 نفر

تهران و شهرستانهای
اطراف آن – تعداد نماینده 28 نفر
حوزه انتخابیه تهران
شهر تهران، تهران نو، تهران پارس، نارمک یوسف آباد، جوادیه.
مرکز حوزه انتخابیه تهران عده نماینده 15 نفر
حوزه انتخابیه شهرری
شهر ری، بخش حومه بخش غار و فشافویه
مرکز حوزه انتخابیه شهرری عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه شمیرانات
تجربش [تجریش] و توابع، لواسانات، رودبار قصران، کن ارنگه و کن تهران
مرکز حوزه انتخابیه تجریش عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه دماوند
شهر دماوند و توابع، بخش فیروزکوه.
مرکز حوزه انتخابیه دماوند عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه کرج
شهر کرج، بخش ساوجبلاغ، بخش اشتهارد، بخش شهریار
مرکز حوزه انتخابیه کرج عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه ورامین و ایوانکی
گرمسار، بخش ایوانکی، بخش ورامین.
مرکز حوزه انتخابیه گرمسار عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه محلات
محلات با بخشهای، حومه، دلیجان، خمین و توابع.
مرکز حوزه انتخابیه محلات عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه ساوه
شهر ساوه با بخشهای: حومه، نوبران، زرند، خرقان، جعفرآباد.
مرکز حوزه انتخابیه ساوه عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه قم
شهر قم و دهستانهای: قنوات، قمرود، کهک، نیزار، قهستان، راونج، قسمتی از خلجستان.
مرکز حوزه انتخابیه قم عده نماینده 1 نفر
حوزه انتخابیه قزوین
شهر قزوین و دهستانهای: اقبال، فشکلدره، دشت‌آبی، بشاریات بخش طالقان.
مرکز حوزه انتخابیه قزوین عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه رامند
دهستانهای: تاکستان، رامند، افشاریه، زهرا، آوج، خرقان غربی و شرقی، دودانگه
مرکز حوزه انتخابیه ضیاءآباد عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه رودبار و الموت
دهستانهای: رودبار الموت، قاقازان غربی و شرقی، ایلات قاقازان، طارم سفلی
مرکز حوزه انتخابیه معتم کلایه عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه شاهرود
شهر شاهرود، بخشهای حومه، بسطام، بیارجمند، میامی، طرود.
مرکز حوزه انتخابیه شاهرود عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه سمنان و دامغان
شهر سمنان با بخش حومه و بخش سنگسر، شهر دامغان با بخشهای حومه، صیدآباد (امیرآباد)
مرکز حوزه انتخابیه سمنان عده نماینده 1 نفر
تهران 12 نفر

جزایر متعلق به ایران در خلیج فارس
جزایر متعلق به ایران در خلیج فارس مرکز حوزه انتخابیه بتشخیص وزارت کشور تعداد نماینده 2 نفر

خوزستان – تعداد نماینده 14 نفر

حوزه انتخابیه اهواز
شهر اهواز با دهستانهای: باوی، نهر‌هاشم، میان آب
مرکز حوزه انتخابیه اهواز عده نماینده 2 نفر
اهواز 1 نفر

حوزه انتخابیه آبادان
شهر آبادان و بخش قصبه
مرکز حوزه انتخابیه عده نماینده 2 نفر

حوزه انتخابیه بندر معشور
بندر معشور، بندر شاهپور، بخش هندیجان
مرکز حوزه انتخابیه بندر معشور عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه خرمشهر
شهر خرمشهر، فیاضی، حفار، فیلیه، کوت شیخ، صلبوخ، شادکان.[شادگان]
مرکز حوزه انتخابیه خرمشهرعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه شوشتر
شهر شوشتر با دهستانهای: گندزلو، خران، میان آپ، گتوند، عقیلی، دیمچه سردارآباد، شاه ولی.
مرکز حوزه انتخابیه شوشترعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه مسجد سلیمان
شهر مسجد سلیمان، دهستانهای لالی، ترکدز، جهانگیری، لبری، تویزان.
مرکز حوزه انتخابیه مسجد سلیمان عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه بهبهان
بهبهان و حومه منصوریه و دودانگه و تشان بلوک زیدون، سردشت و چم و درونک، آغاجاری و امیدیه.
مرکز حوزه انتخابیه بهبهان عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه کهکیلویه
دهستانهای باشت، چرام، طسوج، بویراحمد، طیبی، دشمن زیاری، بهمنی، ابوالفارس، گچساران.
مرکز حوزه انتخابیه چرام (تلگرد) عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه رامهرمز
شهر رامهرمز، بخش حومه بخش هفتگل، دهستان جراحی، دهستان جایزون.
مرکز حوزه انتخابیه رامهرمزعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه دزفول
دهستانهای: سوار ناظر، شمعون، قیلی، شرقی، زاویه‌ها
مرکز حوزه انتخابیه دزفول عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه شوش
شوش حسین ‏آباد، بن‏ معلا، اندیمشک چنانه بخش سردشت (دهستان شهی، لبوس، سردشت میانکوه.)
مرکز حوزه انتخابیه اندیمشک عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه دشت میشان
سوسنگرد و بخشهای: حومه، موسیان، هویزه، بستان. مرکز حوزه انتخابیه سوسنگرد عده نماینده 1 نفر

زنجان – عده نمایندگان 4 نفر

حوزه انتخابیه زنجان
شهر زنجان، قصبه قیدار و دهستان های حومه، سجاس رود سلطانیه
مرکز حوزه انتخابیه عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه ابهر
قصبه ابهر، دهستانهای ابهررود، خرم رود، خدابنده لو، سهرورد
مرکز حوزه انتخابیه عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه طارم
دهستانهای: طارم علیا، زنجان رود، چای پاره، قره پشلو غنی بیک لو.
مرکز حوزه انتخابیه طارم عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه ماه نشان
دهستانهای: انگوران، اوریاد، قزل گیچی لو، ایچرود، گرماب، بزینه رود.
مرکز حوزه انتخابیه دندی عده نماینده 1 نفر

سیستان و بلوچستان – تعداد نماینده 3 نفر

حوزه انتخابیه زابل
شهر زابل دهستانهای: حومه، میان کنگی، ناروئی، شهرک پشت آب، شیب آب.
مرکز حوزه انتخابیه زابل عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه زاهدان
شهر زاهدان، حومه، میرجاوه، خاش، شهر سراوان، زابلی سیب و سوران، چالق و کوهک، نصرت آباد.
مرکز حوزه انتخابیه زاهدان عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه ایرانشهر
ایرانشهر، حومه، بزمان، دلکان، بمپور، سرباز فنوج، بنت، لاشار، چامپ، چاه بهار، حومه، نیک شهر، دشتیاری، راسک، پیشین هیچان.
مرکز حوزه انتخابیه ایرانشهرعده نماینده 1 نفر

کاشان – عده نماینده 2 نفر

حوزه انتخابیه کاشان
شهر کاشان و حومه: بخش قمصر، بخش آران (کوپرات).[کویرات]
مرکز حوزه انتخابیه کاشان عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه نطنز
نطنز و حومه و توابع و جوشقان قالی
مرکز حوزه انتخابیه نطنز عده نماینده 1 نفر

کرمانشاهان – عده نماینده 7 نفر

حوزه انتخابیه کرمانشاه
شهر کرمانشاه و دهستانهای: پایروند، سنجابی، ماهی دشت کرمانشاه، جلال وند، عثمانوند، زردلان، هلیلان.
مرکز حوزه انتخابیه کرمانشاه عده نماینده 2 نفر

حوزه انتخابیه سنقر
قصبه سنقر و دهستانهای: کلیائی، فعله گری، رازیان، بیلوار کرمانشاه، دینور و کندوله.
مرکز حوزه انتخابیه سنقرعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه کنگاور
قصبه کنگاور، قصبه صحنه، قصبه هرسین، دهستانهای خدابنده لو، چمچان، دروفرامان، میان دربند، بالا دربند.
مرکز حوزه انتخابیه کنگاور عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه شاه آباد
شهر شاه آباد، حومه شیان، هرسم، کمره، منصوری، حسن آباد ایوان، ماهی دشت، شاه آباد، بخش کرند، گیلانغرب.
مرکز حوزه انتخابیه شاه آباد عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه قصر شیرین
شهر قصر شیرین و بخش‌های: حومه، پل ذهاب، سومار و نفت شاه.
مرکز حوزه انتخابیه قصرشیرین عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه ایلام
شهر ایلام و بخشهای: حومه، آبدانان، دهلران، مهران، چوار صالح آباد، بدره، زرین آباد، شیروان، چرداول.
مرکز حوزه انتخابیه ایلام عده نماینده 1 نفر

گیلان عده نماینده 10 نفر

حوزه انتخابیه رشت
شهر رشت، حومه غربی و شرقی، لشت نشاء، خمام، خشکه بیجار، کوچصفهان، سنگرو کهدمات پسی خان، لاکان، پیله بازار.
مرکز حوزه انتخابیه رشت عده نماینده 2 نفر

حوزه انتخابیه رودبار
دهستانهای: رودبار، رستم آباد، رحمت آباد، عمارلو، فاراب، عمارلو، خرگام، جیرنده منجیل لوشان.
مرکز حوزه انتخابیه رودبارعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه بندر پهلوی
شهر بندر پهلوی، حومه، چهار فریضه، غازیان
مرکز حوزه انتخابیه بندر پهلوی عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه لاهیجان
شهر لاهیجان، حومه و دهستانهای لفمجان، بخش آستانه، بخش حسن کیاده، رودبنه، دهشال، بخش سیاهگل.
مرکز حوزه انتخابیه لاهیجان عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه لنگرود
شهر لنگرود، حومه و دهستان املش.
مرکز حوزه انتخابیه لنگرودعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه فومن
شهر فومن حومه دهستانهای مرکزی شفت، ماسوله
مرکز حوزه انتخابیه فومن عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه صومعه سرا
شهر صومعه سرا، حومه، تولمات و گسگر، کسما
مرکز حوزه انتخابیه صومعه سراعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه طوالش
دهستانهای: کرکانرود (هشتپر)، اسالم، طالشدولاب، گیل دولاب، ماسال، شاندارمن
مرکز حوزه انتخابیه هشتپرعده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه رودسر
شهر رودسر و دهستانهای: پلورد سیارستاق، سیارستاق قشلاق، سیاهکل رود، اشکور، علیا و سفلی، کوشان سمام.
مرکز حوزه انتخابیه عده نماینده 1 نفر

مازندران و گرگان – عده نماینده 12 نفر

حوزه انتخابیه ساری
شهر ساری، بخش حومه بخش دودانگه، دهستانهای چهاردانگه، سورتچی، چهاردانگه هزارجریبی، کیاسر
مرکز حوزه انتخابیه ساری عده نماینده 2 نفر

حوزه انتخابیه بابل
شهر بابل و دهستانهای: بیشه، جلال ازرک، لاله آباد، ساسی، کلام مشهد گنج افروز، بابلسر و حومه، پاراواد، رودبست بانصر، مقری گلا، بندپی.
مرکز حوزه انتخابیه بابل عده نماینده 2 نفر

حوزه انتخابیه آمل
شهر آمل و بخش لاریجان و دهستانهای:
دشت سر، چلاو، قعله کش، بالا خیابان، دابو، هرازپی، محمود آباد (اهلمرستاق).
مرکز حوزه انتخابیه آمل عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه بهشهر
بهشهر و حومه و دهستانهای: قره طغان، گلباد، یخگش، گلوگاه، پنجهزار، چهاردانگه شهریاری، یانه سر.
مرکز حوزه انتخابیه بهشهر، عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه شهسوار
شهر شهسوار و بخش حومه، بخش رامسر، دهستان خرم آباد شهسوار
مرکز حوزه انتخابیه شهسوار
عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه نوشهر
شهر نوشهر و بخش چالوس ، بخش کلاردشت و شهرستان نور و بخش‌های آن، دهستانهای: کجور، کران، خیرودکنار، چلیندر.
مرکز حوزه انتخابیه نوشهر: عده نماینده 1 نفر

حوزه انتخابیه شاهی
شهر شاهی و دهستانهای: علی آباد، بیشه سر، بالاتجن، طالارپی، نوکندکا، پل سفید، سواد کوه، شیرگاه، گیلخوران، بابل کنار، کیاکلا (جویبار).
مرکز حوزه انتخابیه شاهی عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه گرگان
شهر گرگان و بخشهای: حومه، علی آباد کتول، گردکوی، بندر گز.
مرکز حوزه انتخابیه گرگان عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه دشت گرگان
(یموت) شهر گنبد کاوس، بخش پهلوی دژ، بندر شاه، داشبرون، گومیشان.
مرکز حوزه انتخابیه گنبد کاوس عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه مینودشت (کوکلان)
بخش مینودشت و کوه سارات [کوهساران] ، بخش رامیان بخش مراوه تپه، دهستان کلاله.
مرکز حوزه انتخابیه عده نماینده یک نفر

همدان و ملایر – عده نماینده 7 نفر

حوزه انتخابیه همدان
شهر همدان.
مرکز حوزه انتخابیه همدان عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه بهار
بخش سیمینه رود و چهار بلوک.
مرکز حوزه انتخابیه بهارعده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه اسد آباد
بخش اسدآباد، دهستان‌های خدابنده لو و مهربان
مرکز حوزه انتخابیه اسد آباد عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه رزن
بخش‌های: رزن، شرواپیشخور، دهستان حاجیلو.
مرکز حوزه انتخابیه رزن عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه ملایر
شهر ملایر و دهستان های حومه: سامن، کماران، ترک آورزمان شور.
مرکز حوزه انتخابیه ملایرعده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه نهاوند
شهر نهاوند و دهستانهای حومه و حزل.
مرکز حوزه انتخابیه نهاوند عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه تویسرکان
شهر تویسرکان و دهستانهای حومه: سرکان، خرم رود، گرزان رود، قلقل‌رود.
مرکز حوزه انتخابیه تویسرکان عده نماینده یک نفر

یزد عده نماینده 3 نفر

حوزه انتخابیه یزد
شهر یزد و حومه.
مرکز حوزه انتخابیه یزد عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه اردکان
دهستانهای میبد: کذابات، ندوشن، رباطات و خرانق، رستاق و اشکذر، نیر (پشت کوه): اردکان عقدا.
مرکز حوزه انتخابیه اردکان عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه تفت
دهستانهای: تفت و پیشکوه، مهریز و بغدادآباد، میانکوه، بافق بهاباد، شهر بابک، هرات، مروست.
مرکز حوزه انتخابیه تفت عده نماینده یک نفر

اقلیتهای مذهبی – عده نماینده 5 نفر

حوزه انتخابیه ارامنه نقاط مرکزی و شمال
مرکز حوزه انتخابیه بتعین وزارت کشور عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه ارامنه نقاط جنوب
مرکز حوزه بتعین وزارت کشور عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابی زردشتی
مرکز حوزه انتخابیه بتعین وزارت کشور عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابی کلیمی
مرکز حوزه انتخابیه بتعین وزارت کشور عده نماینده یک نفر

حوزه انتخابیه آشوری و کلدانی
مرکز حوزه انتخابیه به تعین وزارت کشور عده نماینده یک نفر

جمع کل: (200) نفر