ماده واحده – به شرکت تراکتورسازی ایران اجازه داده میشود که اختلافات موجود بین شرکت مزبور و شرکت میلترزاندمونش را طبق قرارداد مربوط جهت داوری، به اداره حقوقی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ارجاع نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و متن قرارداد ضمیمه در جلسه روز یکشنبه بیست و دوم آبانماه یکهزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲ /۹ /۱۳۶۲ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی
تراکتورسازی ایران «شرکت سهامی خاص»
قرارداد
این قرارداد در تاریخ ۲۲ /۶ /۱۳۵۹ بین تراکتورسازی ایران (شرکت سهامی خاص) بنشانی تهران خیابان مصدق، نبش جام جم، ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که در این قرارداد به اختصار «صاحب کالا» نامیده میشود از یکطرف و شرکت میلترزاندمونش بنشانی تهران – خیابان استاد مطهری شماره ۱۶۵ که در این قرارداد به اختصار «حمل کننده» نامیده میشود از طرف دیگر برای حمل تراکتور کامل، قطعات C.K.D و موتور از مرز کشور رومانی به تبریز – کارخانه تراکتورسازی ایران طبق شرایط زیر منعقد میشود.
ماده ۱ – موضوع قرارداد
شرکت حمل کننده با توجه به مفاد قرارداد خرید کالا که بین صاحب کالا و فروشنده آن به صورت F.O.B منعقده شده از طریق جلفا به آدرس یاد شده حمل نماید.
ماده ۲ – میزان کرایه و سایر شرایط
کرایه و سایر شرایط حمل و پرداخت بشرح زیر میباشد:
الف – واگن
|
۵ تن
|
۱۵۰ دلار هر تن
|
واگن
|
۱۰ تن
|
۱۰۴ دلار هر تن
|
واگن
|
۱۵ تن
|
۹۴ دلار هر تن
|
واگن
|
۲۰ تن
|
۸۶ دلار هر تن
|
ب. کلیه هزینه های بین راهی شامل پاساوان و تعویض محور و هرگونه هزینه معمول و پیش بینی نشده (بجز ترخیصیه که بازاء هر تن مبلغ ۱۵۰ ریال که بصورت ریالی پرداخت خواهد شد) بعهده شرکت حمل کننده میباشد.
ج. کلیه هزینه های تخلیه در مقصد بعهده صاحب کالا میباشد.
د. جهت پرداخت صورتحسابهای کرایه حمل اعتبار اسنادی غیرقابل برگشت برای کل مبلغ قرارداد گشایش میگردد که پس از هر پارتی حمل در مقابل صورتحساب تأیید شده توسط صاحب کالا و بارنامه به ارز دلار آمریکا و به آدرس بشرح ذیل پرداخت میگردد.
ه. با توجه به تعداد واگن های پیش بینی شده برای حمل از طرف حمل کننده اعتبار از طرف صاحب کالا بطور متناوب ماهانه گشایش خواهد شد.
ماده ۳ – اعلام شروع بارگیری و ورود به مقصد
بلافاصله پس از شروع بارگیری مراتب توسط شرکت حمل کننده به صاحب کالا اعلام خواهد شد.
ماده ۴ – بیمه
مسئولیت بیمه کردن محمولات موضوع این قرارداد از هر جهت بعهده صاحب کالا میباشد.
ماده ۵ – اسناد مورد نیاز
شرکت حمل کننده اسناد زیر را تنظیم و برای صاحب کالا ارسال خواهد داشت:
الف – بارنامه ۲ نسخه
ب – صورتحساب ۲ نسخه
ماده ۶ – نشانی و مکاتبات
نشانی طرفین قرارداد بشرحی است که در مقدمه قرارداد ذکر شده و کلیه مکاتبات و صورتحسابها بنشانی های مزبور ارسال خواهد شد.
ماده ۷ – رفع اختلافات احتمالی
این قرارداد تابع قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران است و در صورت بروز اختلاف در اجرا یا تفسیر آن، رأی امور حقوق سازمان گسترش و نوسازی ایران برای طرفین قرارداد قابل اجرا است.
ماده ۸ – حضور نماینده در جلفا و موقع تخلیه
حضور نماینده شرکت حمل کننده در جلفا و تهیه صورت لوازم کم و کسری و هماهنگ و پیگیری نمودن حرکت واگن ها و همچنین حضور نماینده حمل کننده در محل کارخانه در موقع ورود واگن ها به کارخانه جهت تحویل محموله الزامی میباشد.
ماده ۹
این قرارداد از این تاریخ بمدت یکسال برای طرفین قابل اجرا میباشد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید میباشد.
ماده ۱۰ – فورس ماژور
عبارت است از جنگ، زلزله، سیل، اعتصابات و سایر وقایعی که خارج از کنترل انسان باشد.
ماده ۱۱ – اگر هزینه ایرسوت (ترخیصیه) از مبلغ ۱۱۰ ریال که توسط (IRSOT) از شرکت حمل کننده دریافت میشود شامل تخفیفی شود این تخفیف مستقیماً بنفع صاحب کالا منظور خواهد شد.
این قرارداد در سه نسخه تنظیم گردیده و هر سه نسخه که با امضاء و مهر نمایندگان حمل کننده و صاحب کالا رسیده است دارای اعتبار واحد میباشد.
تراکتورسازی ایران
شرکت میلترزاندمونش
شرکت سهامی خاص
قرارداد فوق منضم به لایحه راجع به اجازه ارجاع اختلافات فیمابین شرکت تراکتورسازی ایران و شرکت میلترزاندمونش به داوری در جلسه روز یکشنبه بیست و دوم آبانماه یکهزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲ /۹ /۱۳۶۲ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی