الحاق ماده (۵) به آیین‌نامه اصول و سیاستها و ضوابط موضوع بند (۷) ماده (۳) قانون برنامه و بودجه

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۰۴/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۰۴/۱۸

شماره: 34/71297 – ۱۳۸۲/۴/۱۸


در جلسه مورخ ۱۳۸۲/۴/۷ شورای اقتصاد، پیشنهاد دبیرخانه شورای اقتصاد در خصوص اصلاح مصوبه شماره 895/34 مورخ 26/ 8/ 1376 شورای اقتصاد موضوع آیین‌نامه اصول و سیاست ها و ضوابط موضوع بند 7 ماده 3 قانون برنامه و بودجه مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید:


الف- متن زیر به عنوان ماده «5» به آیین‌نامه اصول و سیاست ها و ضوابط موضوع بند 7 ماده 3 قانون برنامه و بودجه الحاق می گردد:
ماده 5 – موارد احتساب اصل وام پرداختی یا سود متعلقه طرح‌های انتفاعی به عنوان کمک بلاعوض، با ارایه درخواست بالاترین مقام دستگاه اجرایی و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در موارد زیر قابل بررسی در شورای اقتصاد خواهد بود.
1- زیان ناشی از علل اقتصادی، اجتماعی و اعمال سیاست های دولت موضوع ماده (6) آیین‌نامه به ترتیبی که در ماده مذکور مطرح شده است.
2- انجام هزینه های زیربنایی که مستحدثات ناشی از آن با تشخیص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دارای کاربری غیرانتفاعی باشد.
3- عدم امکان بازپرداخت اصل وام یا سود متعلقه توسط شرکت دولتی با ارایه مدارک مثبته و پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی.


ب – ماده «5» آیین‌نامه قبلی به ماده «6» و مواد بعدی به ترتیب به مواد «7» الی «13» تغییر می یابد.

سایر مفاد آیین‌نامه مذکور به قوت خود باقی خواهد بود.

محمد ستاری فر
معاون رییس جمهور و رییس سازمان ‎‎‎