آیین‌نامه راجع به تأمین مصرف چوب نیروی شوروی مقیم شهرستانهای کرانه دریای شمال

تاریخ انتشار: ۱۳۲۲/۰۵/۰۵

شماره: 14226/4580 – ۱۳۲۲/۵/۵


هیئت وزیران در جلسه 5 مرداد 22 بموجب پیشنهاد شماره 4580 / 14226مورخ پنجم مردادماه 1322 وزارت کشاورزی برای تامین مصرف چوب نیروی شوروی مقیم شهرستانهای کرانه دریای شمال آیین‌نامه زیر را تصویب نمودند:


ماده 1- نیروی شوروی احتیاجات خود را از حیث چوب، یک ماه قبل پیش بینی نموده و به اطلاع فرمانداری شهرستان مربوطه خواهند رسانید.


ماده 2- درخواست نیروی شوروی در کمیسیونی مرکب از فرماندار – رئیس اداره کشاورزی – رئیس اداره دارائی و رئیس اداره املاک واگذاری آن شهرستان و نماینده نیروی شوروی بررسی میشود و در این کمیسیون، منطقه جنگلی که باید در آنجا چوب قطع شود تعیین و راهنمایی لازم راجع بخرید چوب از مالک جنگل بعمل خواهد آمد.


ماده 3- پس از اینکه رونوشت سند رسمی معامله خرید چوب از طرف نماینده نیروی شوروی به فرمانداری فرستاده شد اجازه قطع چوب به میزان مورد احتیاج در داخله کشور از طرف فرماندار داده میشود و اداره کشاورزی طبق مقررات آیین‌نامه قانون جنگل پروانه لازم صادر و در عمل نشانه گذاری و قطع و حمل چوب اقدام و نظارت خواهد نمود.


ماده 4- فرماندار موظف است رونوشت اجازه صادره را برای اطلاع وزارت کشاورزی و وزارت کشور بفرستد.


ماده 5- فصل قطع درخت از اول آبان ماه تا آخر اسفندماه هر سال تعیین میشود. فقط در موارد استثنائی و فوری، ممکن است بموجب تصویب کمیسیون اجازه داده شود که خارج از فصل مذکور، درخت قطع شود.


ماده 6- چوبها فقط باید بمصرف احتیاجات نیروی شوروی در داخله ایران برسد و هر گونه دادوستد چوبهای مورد اجازه ممنوع میباشد.


ماده 7- پروانه صادره قابل انتقال نیست.