قانون بودجه سال ۱۳۳۴ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۳۴/۰۱/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۳۴/۰۲/۱۸

ماده واحده – بودجه سال ۱۳۳۴ کل کشور که از حیث درآمد مطابق صورت شماره (۱) بالغ بر دوازده میلیارد و شصت و شش میلیون و پانصد و‌ چهل و هشت هزار ریال (۱۲۰۶۶۵۴۸۰۰۰) و از حیث هزینه مطابق صورت شماره (۲) بالغ بر چهارده میلیارد و هشتصد و چهل و چهار میلیون و پنجاه‌ و سه هزار ریال (۱۴۸۴۴۰۵۳۰۰۰) میگردد تصویب و به وزارت دارائی اجازه داده می‌شود درآمدهای پیش‌بینی شده برای سال ۱۳۳۴ را مطابق صورت‌ شماره (۱) وصول و کلیه حقوق و مزایای قانونی کارمندان و خدمتگذاران جزء و هزینه‌های مستمر و غیر مستمر وزارت خانه‌ها و ادارات و بنگاههای‌ دولتی و سایر مصارف منظور در صورت شماره (۲) را در حدود درآمد وصولی و با رعایت کامل مقررات پرداخت نماید.
ضمناً وزارتخانه‌ها موظفند از‌تاریخ تصویب بودجه کل کشور منتها در ظرف یک ماه بودجه‌های جزء خودشان را به کمیسیون بودجه ارسال و کمیسیون بودجه در عرض مدت دو ماه‌ به بودجه‌های جزء وزارتخانه‌ها رسیدگی و تا حدود درآمد پیش‌بینی شده از مخارجی که امکان داشته کسر نمایند که حتی‌المقدور هزینه کل کشور در‌مقابل درآمد پیش‌بینی شده تعادل پیدا نماید.


تبصره ۱ ) بودجه تفصیلی ۱۳۳۴ وزارتخانه‌ها و ادارات و بنگاههای دولتی در حدود رقم اعتبار مربوطه منظور در صورت شماره (۲) پس از‌رسیدگی و تصویب کمیسیون بودجه قابل اجرا خواهد بود مادام که بودجه‌های تفصیلی سال مزبور به تصویب کمیسیون بودجه نرسیده بر اساس‌ اعتبارات مصوب سال ۱۳۳۳ پرداخت میشود مگر اینکه اعتبار مذکور در بودجه سال ۱۳۳۴ کمتر از بودجه سال قبل باشد در این صورت بودجه سال ۱۳۳۴ ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۲ ) نقل و انتقال اعتباراتی که در فصول و مواد هر یک از بودجه‌های جزء سال ۱۳۳۴ وزارتخانه‌ها و ادارات کل و بنگاهها که به تصویب‌ کمیسیون بودجه رسیده از ماده‌ای بماده دیگر بدون موافقت وزارت دارائی مجاز نبوده و بهر حال نقل و انتقالات اعتبارات کارگزینی بمواد‌ هزینه‌های اداری و سایر مخارج و بالعکس در بودجه‌های تفصیلی ممنوع است.

تبصره ۳ ) به وزارت دارائی اجازه داده میشود برای خرید قند و شکر و غله و تریاک و مواد دخانیه علاوه بر اعتبار منظور در بودجه اعتبار بیشتری‌ مورد احتیاج باشد تا آنجا که وصولی درآمد عمومی کشور اجازه دهد از محل درآمد کشور و چنانکه میزان بیشتری مورد لزوم باشد تا حدود‌ یکهزار و یک میلیون ریال از بانک ملی ایران وام دریافت و مکلف است از وجوه حاصل از فروش واریز نماید همچنین برای هزینه جمع‌آوری کالاهای‌ انحصاری علاوه بر آنچه در بودجه مربوطه پیش‌بینی شده بطریق مذکور اقدام نماید.

تبصره ۴ ) مطالبات دولت از اشخاص و هر گونه شخصیت‌های حقوقی اعم از اینکه مطالبات مزبور از بابت مالیات یا عوارض و جرائم و یا حقوق و‌ عوارض گمرکی و انحصارها و یا درآمد حاصله از معادن و بقایا و همچنین بدهی‌هائی بر طبق احکام دیوان محاسبات و دادگاههای عمومی یا اسناد ‌رسمی باشد طبق آئین ‌نامه اجرائی مالیات‌ها قابل مطالبه و وصول میباشد. ‌

تبصره ۵ ) هیچیک از وزارتخانه‌ها و ادارات و بنگاهها و شرکتهای مستقل دولتی حق ندارند علاوه بر پرداخت و تعهداتیکه برای هزینه‌های‌ پرسنلی در سال ۱۳۳۳ بعمل آورده‌اند بدون جلب موافقت قبلی وزارت دارائی تعهدی بنمایند و وزارت دارائی مجاز نخواهد بود بدون رسیدگی و‌ تشخیص ضرورت قطعی با این قبیل پیشنهادات موافقت نماید.

تبصره ۶ – تجاوز از هزینه مصوب در بودجه بهر عنوان ممنوع است. ‌

تبصره ۷ ) استفاده از اعتبارات مربوط بخرید زمین و ساختمان جدید وسائط نقلیه باری و خرید اثاثیه و سایر اعتبارات مربوطه بخرید که در‌فصل غیر مستمر بودجه وزارتخانه‌ها و ادارات منظور میشود با موافقت قبلی وزارت دارائی بعمل خواهد آمد.

تبصره ۸ ) خرید اتومبیل جدید در سال ۱۳۳۴ مطلقاً ممنوع است – وزارت خانه‌ها و ادارات دولتی و مؤسساتی که با سرمایه دولت تشکیل شده و‌ همچنین کلیه سازمانها (‌باستثنای سازمانهای انتظامی و دادسراها که خرید اتومبیل برای آنها منوط به تصویب کمیسیون بودجه است) مکلفند تا آخر‌ فروردین ماه ۱۳۳۴ صورت اتومبیل های موجود خودشان را به وزارت دارائی تسلیم نمایند – وزارت دارائی با در نظر گرفتن احتیاجات هر قسمت‌اتومبیل‌های موجود را بین آن ها تقسیم خواهد نمود.

تبصره ۹ ) قسمت آخر ماده (۳) آئین‌نامه قانون کمک مربوط بفوق‌العاده ترمیم کارمندان شاغل مقاماتی که حقوقشان کمتر از کارمندان زیردست‌ میباشد از تاریخ اول آذر ماه ۱۳۳۱ بلااستثناء ملغی است.

تبصره ۱۰ – به وزارت راه اجازه داده میشود که صدی سه از مجموع اعتبارات راهسازی و آسفالت منظور در بودجه سال ۱۳۳۴ با رعایت مفاد‌ تبصره (۷) همین قانون بمصرف ساختمان و خرید عمارت جهت ادارات وزارت راه در شهرستانها برساند.

تبصره ۱۱ – نظر بتفاوت فاحش بین حقوق کارکنان بعضی از سازمانها و بنگاهها و شرکت های دولتی با حقوق مستخدمین وزارت خانه‌ها وزارت‌دارائی مکلف است در ظرف سه ماه برای ایجاد تناسب بین حقوق کارکنان مؤسسات مزبور با حقوق پرداختی در سایر دستگاههای دولت مطالعه و با‌تصویب کمیسیون بودجه مأخذی برای حقوق کارکنان سازمانها و بنگاهها و شرکت های دولتی در نظر بگیرند.

تبصره ۱۲ – اعتبار دولت بهیچ عنوان اعم از وام و غیره بمصرف حقوق و هم چنین بمصرف هزینه‌هائی که در بودجه کل اعتبار مخصوص دارد‌ نباید برسد.

تبصره ۱۳ – به وزارت دارائی اجازه داده میشود مبلغ ۹۳۵۱۰۰۰ ریال که شرکت سهامی فرش ایران از محل سود ویژه متعلق بدولت در سنوات ۱۳۲۵ الا ۱۳۳۲ برداشت کرده است بحساب سرمایه پرداختی دولت بشرکت سهامی فرش ایران جزء سرمایه شرکت مزبور محسوب نموده و در‌حساب عمومی کشور بنام دریافتی از بابت سود سهام شرکت مزبور در سنوات مربوطه جمع و خرج نماید.

تبصره ۱۴ ) کمیسیون ارز مجاز است حساب تعهدات ارزی مربوط بصادرات تا پایان سال ۱۳۳۰ را که تاکنون واریز نشده است با دریافت تفاوت‌ نرخ خرید و فروش مطابق مقررات زمان خود واریز نماید. ‌

تبصره ۱۵ ) وزارت دارائی مکلف است ظرف ۳ ماه نسبت بدریافتی بازنشستگان که قبل از اجرای قانون مصوب سال ۱۳۲۸ بازنشسته شده‌اند‌ تجدید نظر و با توجه بمأخذ حقوق دریافتی زمان اشتغال که مبنای پرداخت کسور بازنشستگی آنها بوده با تصویب کمیسیون بودجه مجلس شورای‌ ملی حقوق آنها را طوری تعیین نماید که با وضع معیشت فعلی تعادل متناسبی برقرار گردد و تفاوت حاصله را از محل صندوق بازنشستگی پرداخت‌نماید.

تبصره ۱۶ ) به وزارت دارائی اجازه داده میشود چنانچه در عرض سال ۱۳۳۴ اضافه درآمدی از هر محل علاوه بر آنچه در صورت شماره یک ‌پیش‌بینی شده حاصل گردد بعد از تأمین تفاوت درآمد نسبت بهزینه عمومی کشور بحساب ذخیره مخصوص منظور و در صورتی که مخارج‌ ضروری علاوه بر اعتبارات منظوره در صورت شماره ۲ پیش بیاید با تصویب کمیسیون بودجه مجلس شورای ملی پرداخت نماید.

تبصره ۱۷ ) به وزارت دارائی اجازه داده میشود مبالغی که تا حال بعنوان علی‌الحساب و یا وام از تنخواه‌گردان خزانه‌داری کل و یا از اعتبار سایر‌ حساب های خزانه‌داری کل و یا از محل تنخواه‌گردان ادارات حسابداری و یا دارائی‌های شهرستانها پرداخته شده است با تصویب مجلس شورای ملی بخرج قطعی منظور نماید.


تبصره ۱۸- [لغو ۱۳۶۵/۸/۱۵]

[به وزارت دارائی اجازه داده میشود که وجوه مربوط به محکوم به دولت در مورد احکام قطعی صادره از دادگاهها را در حدود‌ مقدورات مالی از محل درآمد عمومی کشور (‌با رعایت حق تقدم از حیث تاریخ ابلاغ دادنامه قطعی به مؤسسات دولت) پرداخت و به هزینه قطعی‌ منظور نماید.‌]


تبصره ۱۹ ) از مجموع اعتبارات عمرانی و تولیدی کشور سی درصد آن برای کارهای عمرانی و تولیدی شهرستان ها و بخشها تخصیص و به نسبت ‌جمعیت بین آنها تقسیم و توسط وزارتخانه‌ها و مؤسسات و بنگاههای مربوطه طبق برنامه‌ها و طرح‌های تنظیمی تحت نظارت سازمان برنامه بمصرف‌ خواهد رسید.

تبصره ۲۰ ) هر یک از وزارتخانه‌ها مکلفند کارمندان و خدمتگزاران خود و دستگاههای تابعه را که دارای بیش از شصت و پنجسال سن و سی سال تمام‌ سابقه خدمت رسمی هستند بازنشسته نمایند ملاک تشخیص سن شناسنامه‌ای است که در تاریخ تصویب این قانون در دست دارند . شهرداریها و‌ سازمان برنامه و همچنین بنگاهها و شرکت های دولتی نسبت بآن عده از کارمندان و خدمتگزاران مربوطه که از مقررات قوانین استخدامی کشوری ‌استفاده مینمایند مشمول این قانون خواهند بود (‌باستثناء شاغلین مقامات مذکور در قسمت اول ماده اول قانون اصلاح مقررات بازنشستگی مصوب‌هجدهم فروردین ماه ۱۳۲۸( ضمناً وظایف مذکور در مواد ۵۹ و ۶۰ قانون استخدام که از طرف هیئت وزیران انجام میشده از این ببعد بعهده وزارت‌ دارائی محول میشود.
‌در صورتی که قضات دیوان کشور و استادان دانشگاه بسن تقاعد قانونی موضوع ماده واحده مصوب ۱۸ فروردین ماه ۱۳۲۸ رسیده و از حیث قوای ‌روحی و جسمی قادر بر انجام وظیفه باشند و جانشین واجد شرایط لازم و معلومات کافی آنها موجود نباشد با تصویب شورای عالی دادگستری در‌قسمت قضائی و شورای عالی دانشگاه در قسمت دانشگاه تا سن هفتاد سالگی میتوانند بشغل خود ادامه دهند.

تبصره ۲۱ – مدت مقرر در قانون اعاده بازنشستگان بخدمات دولتی موضوع قانون مصوب ۱۴آذر ماه ۱۳۳۳ در مورد نمایندگان مجلس شورای‌ ملی دو ماه از تاریخ انقضاء دوره هیجدهم مجلس شورای ملی میباشد.

تبصره ۲۲ ) استخدام جدید به هر عنوان ممنوع است و در صورت احتیاج وزارت خانه‌ها یا بنگاهها موظفند از کارمندان سایر وزارتخانه‌ها و بنگاهها ‌استفاده نمایند و چنانچه کارمندان مورد نیاز در وزارتخانه‌ها یا بنگاهها نباشند و احتیاج مبرم بمهندس – پزشک (‌و شعب آن از قبیل دامپزشک -‌دندان پزشک – داروساز – بهدار – ماما – پرستار) معلم و قاضی باشد با اجازه کمیسیون بودجه مجلس شورای ملی و کمیسیون استخدام مجلس سنا‌استخدام این قبیل کارمندان مقدور خواهد بود ولی استخدام اشخاصی که در رشته‌های تخصصی تحصیل و تعهد کتبی سپرده باشند که در خدمت‌ وزارت خانه بخصوص مشغول کار شوند مانعی ندارد. ‌استخدام معلم و پزشک و پرستار بیمارستان ها برای دانشگاه طبق قوانین و مقررات دانشگاه بعمل خواهد آمد.

تبصره ۲۳) پیشنهاد اعتبار اضافی برای حقوق کارگزینی و مخارج اداری کلیه وزارتخانه‌ها علاوه از مبالغ مصرحه در قانون بودجه ۱۳۳۴ در تمام‌ مدت سال مذکور بکلی ممنوع است.

تبصره ۲۴ – دولت مکلف است بودجه کل انتفاعی و تولیدی و عمرانی ۱۳۳۴ را جمعاً و خرجاً از تاریخ تصویب این قانون در مدت دو ماه و نیم بمجلس شورای ملی پیشنهاد نماید.

تبصره ۲۵ ) به وزارت دارائی اجازه داده میشود که مبلغ ۳۸۳۴۰۰۰۰ ریال بابت بقیه قیمت عمارت ابتیاعی مجلس سنا و ساختمان جدید بمنظور تکمیل عمارت و تهیه اثاثیه و مخارج مربوطه آن را پرداخت نماید.


این قانون که مشتمل بر ماده واحده و بیست و پنج تبصره و صورت ضمیمه است در جلسه یکشنبه بیست و هفتم فروردین ماه یکهزار و سیصد و سی و چهار‌ به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

رئیس مجلس شورای ملی – رضا حکمت

قانون بالا در جلسه یکشنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۳۳۳ مورد تأیید مجلس سنا واقع شده است .

 

شرح
درآمدهای پیش بینی شده برای سال ۱۳۳۴
فصل اول – درآمدهای مستمر
وزارت دارائی
مالیات ها
۱- مالیات بر درآمد
۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰
۲- مالیات بر ارث
۸۰۰۰۰۰۰۰
۳- مالیات املاک مزروعی
۱۱۰۰۰۰۰۰۰
۴ – مالیات   مستغلات ۵۰ در صد سهم دولت
۹۰۰۰۰۰۰۰
۵ – مالیات   بر اراضی داخل شهر
۶۶۴۰۰۰۰
۶ – مالیات   نفت و بنزین
۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰
۷ – درآمد   فروش الکلهای صنعتی (رسومات )
۳۰۰۰۰۰۰۰۰
۸ – درآمد   متفرقه مالیاتی
۲۸۳۰۰۰۰۰۰
۹ – حق   تمبر بارنامه
۸۰۰۰۰۰۰۰
انحصار دخانیات و ترییاک
۱۰ – درآمد   انحصار دخانیات
۳۶۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۱- درآمد صادرات تریاک
۱۵۰۰۰۰۰۰۰
گمرک
۱۲- حقوق گمرکی و انحصاری   و عوارض بندری و فانوسهای دریائی و حق انبارداری و مازاد درآمد بابری
۴۲۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۳ – درآمد   معادن
۱۲۰۰۰۰۰۰
۱۴ – سود   سهام دولت از بانکها و شرکتها
۱۳۱۰۰۰۰۰۰
۱۵- درآمد حاصله از بهره   و کارمزد تنخواه گردان خزانه
۱۲۰۰۰۰۰۰۰
۱۶- صدی نیم بهداشت کارمندان   و خدمتگذاران
۸۵۰۰۰۰۰
۱۷ – درآمد   شیلات و اجاره رودخانه ها
۳۰۰۰۰۰۰۰
۱۸ – درآمد   کمیسیون ارز
۶۰۰۰۰۰۰۰
۱۹- درآمد آبعلی
۲۳۰۰۰۰
۲۰ – سایر   درآمد های متفرقه کشور
۲۰۰۰۰۰۰۰
ضرابخانه
۲۱ – ضرابخانه   وانک مصنوعات زرو سیم
۱۵۰۰۰۰۰
مجلس شورای ملی
۲۲ – درآمد   چایخانه و باغ بهارستان و روزنامه رسمی کشور
۱۸۶۰۰۰۰۰
اداره کل تبلیغات
۲۳ – بهای   آگهی در رادیو
۲۴۱۲۰۰۰
وزارت دادگستری
۲۴ – درآمد   دادگاههای عمومی و دادگاههای بخش و نمایندگی دادسرا ها و اداره تصفیه
۲۵۲۰۰۰۰۰
ثبت اسنادو املاک
۲۵ – درآمد   ثبت اسنادو املاک و حق النسبی از حق اجراء
۲۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۶- درآمد ۲۵ درصد ثبت   اسناد
۳۰۰۰۰۰۰۰
۲۷ – درآمد   فروش برگهای بهادار
۱۰۰۰۰۰۰۰
۲۸ – درآمد   تعدیل مال الاجاره
۷۵۰۰۰۰
وزارت کشور
۲۹ – درآمد   شهربانی از بابت گذرنامه و درآمد متفرقه
۶۰۰۰۰۰۰
۳۰ – درآمد   ثبت احوال
۳۰۰۰۰۰۰۰۰
وزارت بهداری
۳۱ – درآمد   عمومی وزارت بهداری
۸۰۰۰۰۰
وزارت پست و تلگراف و   تلفن
۳۲ – درآمد   پست
۶۵۰۰۰۰۰۰
۳۳ – درآمد   تلگراف
۱۵۵۰۰۰۰۰۰
۳۴ – درآمد   تلفن و متفرقه
۲۵۰۰۰۰۰۰
وزارت امور خارجه
۳۵ – درآمد   شانسلری و گذرنامه و شناسنامه اتباع ایران در خارجه
۵۴۰۰۰۰۰
وزارت فرهنگ
۳۶ – درآمد   عمومی وزارت فرهنگ بانضمام درآمد حق الثبت امتحانات
۱۸۴۸۶۰۰۰
۳۷ – درآمد   اداره هنر های زیبا بابت فروش زری و غیره
۸۰۰۰۰۰
دانشگاه
۳۸ – درآمد   عمومی دانشگاه
۱۰۰۰۰۰۰
۳۹ – درآمد   علامت گذاری و اصلاح وزنه ها و متفرقه
۴۴۸۰۰۰۰
وزارت کشاورزی
۴۰ – درآمد   مزارع امتحانیه و فروش ادوات کشاورزی
۳۵۰۰۰۰۰
وزارت راه
۴۱ – درآمد   اداره هواپیمائی کشوری
۲۰۰۰۰۰۰
۴۲ – درآمد   اداره کل بنادر و کشتیرانی
۱۰۰۰۰۰۰۰۰
انتقالی
۴۳ – انتقالی   از حساب سال ۱۳۳۳ بحساب ۱۳۳۴
۸۰۰۰۰۰۰۰
در آمد های مخصوص که   جمعا و خرجا در بودجه کشور   منظور میشود .
۴۴ – در آمد حاصله از عوارض بنزین و فروش اتومبیل   مربوط باسفالت راههای کشور
۱۲۰۰۰۰۰۰۰
۴۵ – درآمد حق السهم صاحبان دفاتر اسناد رسمی مربوط   به صاحبان دفتر
۱۴۲۵۰۰۰۰
۴۶ – درآمد اوقاف مربوط بمصارف مخصوص اوقاف
۶۰۰۰۰۰۰
۴۷ – درآمد خالصه (املاک خالصه)
۴۸ – درآمد تأ سیسات آبیاری مربوط ببنگاه مستقل آبیاری
۱۴۰۰۰۰۰۰
۴۹ – درآمد معاینه و پلمپ پوست در کشتارگاههای   مربوط به بنگاه سرمسازی
۷۰۰۰۰۰۰
فصل دوم –   درآمد غیر مترقبه و اتفاقی
۵۰ – فروش چای موجود در انبارها
۲۰۰۰۰۰۰۰۰
۵۱ – درآمد صدی یک مربوطه به معلمین که بموجب تبصره   ۲۵ از ماده دو قانون بودجه ۱۳۲۸ دریافت   میشود
۸۰۰۰۰۰۰
۵۲ – مطالبات   غیر مالیاتی دولت
۷۰۰۰۰۰۰۰
جمع کل
۱۲۰۶۶۵۴۸۰۰۰
اعتبارات پیش بینی   شده برای سال ۱۳۳۴
الف وزارتخانه ها و   ادارات دولتی
۱ – هزینه   دستگاه سلطنتی وزارت دربار و دفتر مخصوص شاهنشاهی بانضمام قرق و شکاربانی
۴۷۷۷۸۰۰۰
۲ – اداره   بیوتات و باغات سلطنتی
۹۶۳۰۰۰۰
۳ – مجلس   شورای ملی
۷۲۴۷۴۰۰۰
۴ – مجلس   سنا
۲۵۲۳۶۰۰۰
۵ – نخست   وزیری
۷۳۰۰۰۰۰
۶ – اداره   انتشار و تبلیغات
۱۷۴۳۷۰۰۰
وزارت جنگ
۷ – وزارت   جنگ و مرزبانی کل کشور
۴۵۰۰۰۰۰۰۰
وزارت کشور
۸ – وزارت   کشور
۱۵۶۳۵۸۰۰۰
۹ – ژاندارمری   کل کشور
۷۲۷۹۷۵۰۰۰
۱۰ – شهربانی   کل کشور
۸۴۱۴۸۵۰۰۰
۱۱ – اداره   کل آمار و ثبت احوال بانضمام یکصد میلیون ریال هزینه سرشماری
۲۳۴۰۵۱۰۰۰
وزارت دادگستری
۱۲ – وزارت   دادگستری
۴۱۱۹۳۸۰۰۰
۱۳ – اداره   کل ثبت اسناد و املاک
۱۵۳۳۲۰۹۰۰
وزارت امور خارجه
۱۴ – وزارت   امور خارجه
۱۶۰۰۰۰۰۰۰
وزارت پست و تلگراف
۱۵ – وزارت   پست و تلگراف
۳۹۰۱۶۰۰۰۰
وزارت فرهنگ
۱۶ – وزارت   فرهنگ
۲۱۰۴۸۱۳۰۰۰
۱۷ – اداره   کل هنرهای زیبا
۴۵۵۰۰۰۰۰
۱۸ – مخارج   دانشجویان اعزامی بخارجه
۶۵۰۰۰۰۰
۱۹ – دانشگاه   تهران
۱۸۹۲۲۶۰۰۰
۲۰ – دانشکده   پزشکی و بیمارستان ها
۱۹۱۲۲۲۰۰۰
وزارت کشاورزی
۲۱ – وزارت   کشاورزی
۲۶۹۴۷۵۰۰۰
۲۲ – اعتبار   مقطوع بنگاه آبیاری
۴۵۰۰۰۰۰۰
وزارت اقتصاد ملی
۲۳ – وزارت اقتصاد   ملی بانضمام مخارج هنر سرایعالی
۵۰۱۵۰۰۰۰
۲۴ – سازمان   صنایع کشور
۳۶۱۲۰۰۰۰
۲۵ – اداره   چای
۹۱۰۹۰۰۰
وزارت راه
۲۶ – وزارت   راه واداره راه شوسه
۶۸۲۷۴۰۰۰
۲۷ – اعتبار   راهسازی ( تعمیر و نگاهداری راهها ) و اعتبار خرید اماکن واقع در مسیر آرامگاه   اعلیحضرت فقید
۲۳۷۰۰۰۰۰۰
۲۸ – اداره   کل بنادر و کشتیرانی
۵۰۰۰۰۰۰۰
۲۹ – اداره   هواپیمائی کشوری و باشگاه هواپیمائی
۶۹۹۴۴۰۰۰
۳۰ – اداره   ساختمان راه آهن
۱۵۹۳۳۰۰۰
وزارت بهداری
۳۱ – وزارت   بهداری
۵۱۸۷۶۰۰۰۰
۳۲ – بنگاه   پاستور
۱۰۵۴۰۰۰۰
وزارت کار
۳۳ – وزارت   کار
۳۲۳۷۰۰۰۰
وزارت دارائی
۳۴ – وزارت   دارائی بانضمام اعتبار صندوق گذر نامه بغداد
۵۸۱۰۰۰۰۰
۳۵ – دیوان   محاسبات
۸۹۰۷۰۰۰
۳۶ – دادسرای   دیوان محاسبات
۱۷۸۵۰۰۰
۳۷ – اداره   کل گمرک
۱۹۰۵۰۵۰۰۰
۳۸ – ضرابخانه
۱۴۰۹۸۰۰۰
۳۹ – انحصار   دخانیات
۸۴۰۰۰۰۰۰۰
۴۰ – اداره   صادرات تریاک
۵۰۴۶۰۰۰۰
۴۱ – کمیسیون   ارز
۱۱۶۶۰۰۰۰
ب – مخارج وجوه مخصوصه از محل درآمد های مربوطه
۴۲ – اعتبار   آسفالت راهها
۱۲۰۰۰۰۰۰۰
۴۳ – اعتبار   مصارف اوقاف
۶۰۰۰۰۰۰
۴۴ – اعتبار   حق السهم صاحبان دفاتر اسناد رسمی
۱۴۲۵۰۰۰۰
۴۵ – اعتبار   مصارف مربوط بمعاینه پلمپ
۷۰۰۰۰۰۰
۴۶ – اعتبار   بنگاه خالصه
۵۰۰۰۰۰۰۰
۴۷ – اعتبار   تأسیسات آبیاری
۱۴۰۰۰۰۰۰
ج – سایر مخارج عمومی کشور
۴۸ – شهریه   و وظیفه و هزینه بقاع متبرکه و عوض بهره و تعهدات
۶۰۰۰۰۰۰
۴۹ – سهمیه   شیرو خورشید سرخ مشهدو تبریز
۷۷۸۵۱۰
۵۰ – کمک   به شیر و خورشید
۱۲۰۰۰۰۰۰۰
۱۵ – کمک   به بنگاههای خیریه
۱۳۱۸۲۰۰
۵۲ – هزینه   های انتفاعی کشور
۶۰۰۰۰۰۰
۵۳۴ – سود   اسناد خزانه و حق العمل بانکها
۲۲۵۰۰۰۰۰
۵۴ – بهره   و کارمزد تنخواه گردان جمعا و خرجا
۱۲۰۰۰۰۰۰۰
۵۵ – انتظار   خدمت و تعهدات
۳۰۰۰۰۰۰۰
۵۶ – سهمیه   دولت ایران از بابت مخارج سازمان ملل متحد و اجرای برنامه کمکهای فنی و حق النشر   که دولت در سازمانهای بین المللی و تعهدات
۲۲۷۰۰۰۰۰
۵۷ – اعتبار   دولت و تعهدات
۴۰۰۰۰۰۰۰
۵۸ – اعتبار   سری دولت
۱۰۰۰۰۰۰۰
۵۹ – هزینه   محاکمات و اعتراضات ثبتی و قضائی
۵۰۰۰۰۰
۶۰ – دعاوی   و تعهدات بلا محل
۴۰۰۰۰۰۰
۶۱ – اعتبار   نقصان و تفریط در صندو قهای ادارات
۱۰۰۰۰۰
۶۲ – اعتبار   هزینه های پیش بینی نشده
۶۳ – کمک   بانجمن تربیت بدنی
۶۴ – اعتبار   طبع فرهنگ دهخدا
۶۵ – اعتبار   بیمه بهداشت و حوادث کارمندان و خدمتگذاران جزء
۶۶ – اعتبارکمک   بسازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی
۶۷ – اعتبار   کمک حقوق باز نشستگان و منتظرین خدمت
۶۸ – اعتبار   رد وام بانک کشاورزی بابت خرید کاخ والا حضرت شاهدخت اشرف پهلوی
۶۹ – اعتبار   ساختمان و تکمیل ابنیه دولتی
۷۰ – اعتبار   دفع ملخ
۷۱ – اعتبار   ترفیع و اضافات کارمندان در سال ۱۳۳۳ که ببودجه جزو   وزارتخانه ها علاوه نشده
۷۲ – تفاوت ارز پرداختی بدانشجویانی که در خارج از کشور   مشغول تحصیل هستند
۷۳ – هم ارز ریالی ۴۳۷۵۰۰۰ دلار که معادل نصف دلار   های خریداری از صندوق بین المللی پول بوده و باید در پایان سال مالی بصندوق   مزبور مسترد گردد
۷۴ – اعتبار مربوط بتعهدات سایر هزینه های کشور
۷۵ – اعتبار انتقالی
جمع کل

صورت فوق ضمیمه قانون بودجه سال ۱۳۳۴ کل کشور بوده و صحیح می باشد.

رئیس مجلس شورای ملی – رضا حکمت