ادامه فعالیت سازمان عمران کیش زیر نظر وزیر مشاور در امور اجرایی

تاریخ انتشار: ۱۳۶۱/۰۹/۱۰

شماره ابلاغ: 70836-۱۳۶۱/۹/۱۰

هیئت وزیران در جلسه مورخ 1361/7/21 تصویب نمودند که سازمان عمران کیش با رعایت موارد مندرج در تصویبنامه شماره 26688 مورخ 1361/3/19‌ کماکان زیر نظر وزیر مشاور در امور اجرائی و توسط هیئت مدیره دولتی مذکور در بند 2 تصویبنامه مزبور به فعالیتهای خود در سطوح مختلف ادامه دهد و ‌برای نیل به اهداف سازمان که عبارت از عمران و آبادی جزیره کیش و همچنین جزایر و بنادر جنوب کشور میباشد با توجه به موارد زیر اقدام نماید.

1 ـ سازمان عمران کیش مجاز است نسبت به صید و خرید و فروش و توزیع ماهی و استفاده از امکانات مناسب موجود در جزیره منجمله اسکله و تاسیسات‌ مربوط اقدام نماید و در این زمینه به هر نوع عملیات مجاز مبادرت ورزد. شرکت سهامی شیلات ایران و سایر سازمانهای دولتی ذیربط موظفند که در این ‌خصوص همه‌گونه اشتراک مساعی و مساعدتهای لازم را با سازمان عمران کیش بعمل آورند و عندالزوم در مورد صدور مجوزهای مربوط سریعاً اقدام ‌نمایند، بدیهی است سازمان عمران کیش راجع به توزیع ماهی با نظر ستاد بسیج اقتصادی کشور اقدام خواهد نمود.

2 ـ سازمان فوق‌الذکر همچنین مجاز است نسبت به صید و پرورش انواع ماهی‌های تزئینی در محدوده جزیره کیش و جزایر نزدیک و فروش آنها در داخل و‌ خارج کشور اقدام نماید و چنانچه در این خصوص صدور مجوزی لازم باشد سازمانها و شرکتهای دولتی ذیربط فوراً در این مورد اقدام خواهند نمود.

3 ـ سازمان عمران کیش میتواند رأساً و یا با انعقاد قرارداد و مشارکت با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به اداره و بهره‌برداری از هتل و تاسیسات ‌توریستی موجود در جزیره و ایجاد تورهای مسافرتی ارزان قیمت برای استفاده عموم و تاسیس مجموعه‌های تفریحات سالم و ورزشی با رعایت ضوابط ‌اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید و در این زمینه به هر نوع فعالیت مجاز در حدود موضوع و هدف سازمان مبادرت ورزد.

4- سازمان فوق الذکر میتواند برای مدت محدود به تشخیص خود انبارهای مواد غذائی و سوخت موجود در جزیره را برای ایجاد مراکز جمع آوری مواد غذائی و سوخت مورد نیاز جزیره مزبور و همچنین جزایر و بنادر جنوب کشور به وزارتین بازرگانی و نفت واگذار نماید.

نخست‌وزیر – میرحسین موسوی