مصوبه شرایط تسهیل ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری

تاریخ تصویب: ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۲۰

شماره ۷۸۱۴/۱۴۰۳/دش – ۳۰/۴/۱۴۰۳

(مصوب جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹/۳/۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

ماده واحده «شرایط تسهیل ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری» که در جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹/۳/۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس جلسات ۴۸۰ و ۴۸۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می گردد:

«ماده واحده ـ به منظور تسهیل ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و در راستای برقراری عدالت آموزشی در رقابت با سایر داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه ‌ها، حداکثر ۵ درصد از ظرفیت پذیرش هر یک از رشته‌محل‌های کارشناسی پرستاری، کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل، کارشناسی هوشبری و کارشناسی فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی در هر یک از دوره ‌های روزانه و غیرروزانه، به صورت کد رشته‌محل‌های مستقل، به بهیاران واجد شرایط دارای حداقل سه سال سابقه کار مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اختصاص می‌یابد.

تبصره ۱ـ داوطلبان بهیار برای مجاز شدن به انتخاب رشته برای کد رشته‌محل های مخصوص بهیاران، ﻻزم است حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد مجاز دارای سهمیه آزاد را کسب نمایند.

تبصره ۲ـ دستورالعمل اجرایی مربوطه توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب خواهد رسید.

تبصره ۳ـ حکم این ماده واحده از زمان ابلاغ، به مدت ۵ سال اعتبار خواهد داشت.

تبصره ۴ـ در صورت وقوع تغییرات اساسی مرتبط قبل از زمان انقضاء مدت اعتبار موضوع تبصره ۳؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است پیشنهادهای ﻻزم را به منظور بررسی و بازنگری در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

تبصره ۵ ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است ساﻻنه گزارش اجرای این ماده واحده را به ستاد علم و فناوری ارائه نماید.

تبصره ۶ ـ این ماده واحده؛ جایگزین مصوبات جلسات ۱۴۰ و ۱۶۵ مورخ ۱۸/۰۹/۱۳۹۹ و ۱۸/۰۵/۱۴۰۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور می‌گردد».

سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ محمد مخبر