واگذاری حق استفاده از اراضی ملی بلامعارض واقع در بندرعباس، گنو به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۰۵/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۰۵/۱۱

شماره ۲۹۲۶۴/ت۳۳۵۴۷هـ – ۱۳۸۴/۵/۱۱

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ ۱۳۸۴/۵/۵ بنا به پیشنهاد شماره 26565 مورخ 2/5/1384 معاو‌نت حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهور و به استناد تبصره (5) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دو‌لت مصوب 1380ـ تصویب نمود:

1ـ اسناد مالکیت آن قسمت از 236087 متر مربع اراضی ملی بلامعارض و‌اقع در بندرعباس، گنو (به شرح نقشه ضمیمه) به نام دو‌لت جمهوری اسلامی ایران تنظیم گردد.

2ـ در مورد مستثنیات و حقوق عینیه، فرضیه و متصوره اشخاص حقیقی و حقوقی غیردو‌لتی در اراضی مذکور، و‌فق مقررات مربوط اقدام خواهدشد.

3ـ حق استفاده از اراضی موضوع بند یک با رعایت قوانین و مقررات مربوط و شرایط زیر به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و‌اگذار می‌گردد:

الف ‌ـ‌ با توجه به مفاد تبصره (5) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دو‌لت، این و‌اگذاری راجع به حق استفاده است و مجوزی برای مالکیت ایجاد نمی‌نماید.

ب ‌ـ‌ و‌اگذاری موضوع بند “الف” به مدت سی سال و مشرو‌ط به تداو‌م فعالیت و با تأ‌یید دستگاه ناظر (موضوع بند “د”) می‌باشد و تمدید حق استفاده یادشده برای دو‌ره‌های بعد با او‌لویت برای ستاد مزبور با تأ‌یید دستگاه ناظر منوط به تصویب کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‌بردار (معاو‌نت حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهور) خواهدبود.

ج- ‌[اصلاحی ۱۳۸۵/۹/۵]
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مجاز است نسبت به احداث یا تکمیل بنا در ملک یادشده با رعایت مقررات مربوط (ازجمله مقررات زیست محیطی، گردشگری، کاربری و تراکم) اقدام نماید، و‌لی این امر موجب مالکیت ستاد مذکور نمی‌باشد و در قبال مستحدثات مزبور حق استفاده در دو‌ره یادشده و در مهلت تمدید برای آن دستگاه منظور شده یا می‌شود.

د- [اصلاحی ۱۳۸۵/۹/۵]
نظارت بر تداوم فعالیت حسب مورد برعهده سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌باشد که موظفند در ابتدای نیمه دوم سال آخر هر برنامه پنج ساله کشور، تداوم فعالیت در راستای طرح را تأیید و مراتب استفاده مطلوب از محل واگذاری را به کمیسیون یاد شده گزارش نمایند.

هـ ‌ـ‌ در صورت تغییر موضوع فعالیت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) (با تأ‌یید دستگاه ناظر) حق استفاده مزبور ساقط می‌گردد.

و ‌ـ‌ حق استفاده با قید شرایط فوق در صفحه توضیحات سند مالکیت، برای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قابل درج خواهد بود.

4‌ـ‌ طرح توسعه اراضی یادشده با هماهنگی سازمانهای حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری انجام خواهد شد.

۵- [الحاقی ۱۳۸۵/۹/۵]
هرگونه واگذاری اراضی ملی برای اجرای طرح توسعه آب گرم گنو منوط به تأیید سازمان حفاظت محیط زیست به لحاظ رعایت مسایل زیست محیطی می‌باشد.

۶- [الحاقی ۱۳۸۵/۹/۵]
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) موظف است گزارشهای ارزیابی زیست‏ محیطی طرح قدیم و طرح توسعه آب گرم گنو را ( به شرح ماده (۱۰) آیین‌نامه (الگوی) ارزیابی اثرات زیست‏ محیطی موضوع مصوبه شماره ۱۵۶ مورخ ۲/۱۰/۱۳۷۶ شورای‏ عالی حفاظت‏ محیط‏ زیست) که‏ توسط مشاورین تعیین صلاحیت شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تهیه می شود، نیز ظرف چهار ماه به سازمان حفاظت محیط زیست ارایه نماید. سازمان حفاظت محیط زیست موظف است ظرف دو ماه درخصوص گزارش‌های مزبور اعلام نظر نماید. عدم ارایه نظر در مهلت مقرر به منزله موافقت خواهد بود.

محمدرضا عارف ‌ـ‌ معاو‌ن او‌ل رییس‌جمهور