قانون اجازه استخدام دکتر کوخ تبعه آلمان برای تدریس در دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۱۳۱۵/۰۹/۲۹

‌مصوب ۱۳۱۵/۹/۵


ماده واحده

الف – وزارت معارف و اوقاف مجاز است آقای دکتر کوخ تبعه دولت آلمان را برای تدریس در دانشگاه طهران از تاریخ ورود به مرکز تا ۱۵ شهریور ۱۳۱۸ استخدام نماید.

ب ‌ – حقوق سالیانه آقای دکتر کوخ مبلغ ۴۲۰۰۰ ریال بعلاوه سیصد و سی و شش پهلوی طلا یا معادل آن باسعار خارجه خواهد بود که باقساط ماهیانه دریافت خواهد داشت.

ج – در موقع ورود بایران مبلغ شصت پهلوی طلا بعنوان خرج سفر به مشارالیه تأدیه خواهد شد و چنانچه پس از انقضاء مدت مزبور قرارداد ‌آقای دکتر کوخ تجدید نشود مبلغ شصت پهلوی بعنوان مخارج معاودت پرداخته خواهد شد.

‌د – آقای دکتر کوخ سالی یک ماه در موقع تعطیل تابستان حق مرخصی با استفاده از حقوق خواهد داشت لیکن ترتیب اعطاء آن با وزارت معارف‌ بوده و میتواند یک مرتبه از جمع مرخصیهای قانونی خود فقط در موقع تعطیل تابستان استفاده نماید.

ه – محل خدمت و ساعات تدریس استاد مذکور از طرف وزارت معارف معین خواهد شد.

‌و – وزارت معارف و یا استاد مذکور در آخر هر سال تحصیلی میتوانند با اخطار قبلی 3 ماه قرارداد را لغو نمایند. در صورتی که وزارت معارف‌ این عمل را بنماید خرج معاودت مذکور در قسمت (ج) پرداخته می‌شود.

‌ز – چنانچه مطابق فقره (‌و) این لایحه بنحوی از انحاء بخدمت این استاد خاتمه داده شود وزارت معارف مجاز است که از محل اعتبار حقوق ‌او معلمین ایرانی استخدام نماید.

ح – وزارت معارف مجاز است سایر شرایط استخدامی آقای دکتر کوخ را طبق مقررات قانون ۲۳ عقرب ۱۳۰۱ [قانون شرایط اساسی کنترات مستخدمین خارجی] تعیین و قرارداد مشارالیه را امضاء و‌ مبادله نماید.


این قانون که مشتمل بر یک ماده است در جلسه پنجم آذر ماه یک هزار و سیصد و پانزده به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

رییس مجلس شورای ملی – حسن اسفندیاری