میزان هزینه تحصیلی دانشجویانی که با استفاده از بورس تحصیلی به خارج از کشور اعزام شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۳۶۰/۰۷/۰۴

شماره ابلاغ: 80156-1360/07/04

هیئت وزیران در جلسه مورخ 60/6/26 بنا به پیشنهاد شماره 1/8179 مورخ 60/5/26 وزارت فرهنگ و آموزش عالی در مورد میزان هزینه‌های تحصیلی‌ دانشجویانی که با استفاده از بورس تحصیلی بخارج از کشور اعزام شده و یا میشوند به استناد آئین‌نامه مصوب مورخ 60/5/19 وزارت فرهنگ و آموزش‌عالی تصویب نمودند.

1 ـ علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاهی و حق ثبت نام و بهاء بلیط هواپیما رفت و برگشت برای هر یک از دانشجویان بورسیه که با هزینه دولت بخارج از‌ کشور اعزام شده و یا میشوند، از اول مهرماه 1360 در مقابل ارائه گواهی اشتغال بتحصیل که بتأیید سفارت یا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در‌ کشور محل تحصیل آنان رسیده باشد با رعایت مقررات مربوط بخروج ارز در کشورهای اروپائی بدانشجویان مجرد ماهیانه معادل 270 پوند و در کشورهای‌ آسیائی بجز ژاپن بدانشجویان مجرد ماهیانه معادل 150 پوند و در کشورهای آمریکا و کانادا و ژاپن و استرالیا بدانشجویان مجرد ماهیانه معادل 500 دلار‌ هزینه تحصیلی پرداخت میگردد.

تبصره ـ بدانشجویان متأهل مرد که دارای همسر ایرانی باشند و همسر آنها همراه دانشجو باشد در صورت نداشتن فرزند بمیزان 35% ارز دانشجوئی اضافه بر‌میزان بابت حق تأهل و اضافه بر آن ارسال خواهد گردید.
در صورتی که دانشجوی متاهل مرد که دارای همسر ایرانی است و همسر وی همراه دانشجو می‌باشد‌ دارای فرزندی باشد برای هر فرزند به میزان 15% ارز دانشجوئی اضافه بر میزان ارز تعلق گرفته ارسال خواهد شد.

2 ـ هزینه خرید کتب درسی برای هر یک از دانشجویان بورسیه که با هزینه دولت بخارج از کشور اعزام شده یا میشوند از اول مهرماه 60 سالیانه حداکثر معادل 150‌ پوند بدانشجویان شاغل تحصیل در کشورهای اروپائی و آسیا بجز ژاپن 300 دلار به دانشجویان شاغل ‌تحصیل در کشورهای آمریکا، کانادا و ژاپن و استرالیا در مقابل ارائه صورتحساب که به تأیید سفارت یا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد با‌ رعایت سایر مقررات از محل اعتبار مربوط پرداخت میگردد.

3 ـ هزینه تهیه چاپ رساله فوق لیسانس و دکترا برای هر یک از دانشجویان بورسیه که با هزینه دولت بخارج از کشور اعزام شده یا میشوند حداکثر معادل 1400 دلار تعیین میگردد که در مقابل ارائه صورتحساب که به تأیید سفارت یا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد با رعایت سایر مقررات از‌محل اعتبار مربوط پرداخت میگردد.

4 ـ هزینه لوازم پزشکی و آزمایشگاهی برای هر یک از دانشجویان بورسیه رشته‌های پزشکی و وابسته که با هزینه دولت بخارج از کشور اعزام شده یا میشوند‌ حداکثر معادل یکصد هزار ریال (000ر100) تعیین میگردد که در مقابل ارائه صوتحساب که به تأیید سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران رسیده‌ باشد با رعایت سایر مقررات از محل اعتبار مربوط پرداخت میشود. حداکثر افرادیکه وسیله وزارت فرهنگ و آموزش عالی بمنظور فوق بخارج اعزام ‌میگردند شصت (60) نفر خواهند بود.
با تصویب این تصویبنامه مصوبه شماره 5328 مورخ 1355/10/6 هیئت وزیران لغو میگردد.

نخست‌وزیر – ‌محمدرضا مهدوی کنی