قانون تعیین تکلیف وضع استخدامی کارکنان مدارس غیر دولتی مشمول فرمان آموزش رایگان

تاریخ تصویب: ۱۳۵۶/۰۵/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۵۶/۰۷/۱۳

ماده واحده – به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده میشود کارکنان مدارس غیر دولتی مشمول فرمان آموزش رایگان را که در مهر ماه 2533 بطور موظف و تمام وقت در اینگونه مدارس مشغول خدمت بوده‌اند و در تاریخ تصویب این قانون در خدمت باشند، بدون رعایت مفاد ماده 13 و شرط‌ حداکثر سنی موضوع بند الف ماده 14 و ماده 17 قانون استخدام کشوری به خدمت رسمی بپذیرد. ضوابط تشخیص خدمت موظف و تمام وقت و‌ نحوه تعیین گروه و پایه استخدامی و همچنین تعیین تکلیف یا ترتیب ادامه کار سایر کارکنان مدارس مذکور که به خدمت رسمی پذیرفته نمی‌شوند و‌ سایر ضوابط لازم برای اجرای این قانون در آئین‌نامه‌ای که بوسیله وزارت آموزش و پرورش تهیه و پس از تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور‌ به تصویب کمیسیونهای استخدام مجلسین میرسد تعیین خواهد شد.

تبصره – در مورد افرادی که بموجب این قانون به خدمت رسمی پذیرفته شوند مدت خدمت آنان در مدارس موضوع این قانون به ترتیبی که در‌ آئین‌نامه تعیین میشود به شرط پرداخت کسور بازنشستگی که به مأخذ 5/8 % حقوق پایه یک گروه استخدامی به مدت خدمت آنان تعلق میگیرد از‌ لحاظ بازنشستگی و وظیفه جزء سابقه خدمت رسمی محسوب خواهد شد.
‌در صورتی که مشمولین این قانون بابت حق بیمه سهمی خود وجهی به صندوق تأمین اجتماعی پرداخته باشند مابه‌التفاوت را بصندوق بازنشستگی‌ کشوری پرداخت خواهند نمود.

[‌آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف وضع استخدامی کارکنان مدارس غیر دولتی مشمول فرمان آموزش رایگان]


قانون فوق مشتمل بر یک ماده و یک تبصره پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز یک‌شنبه 12 تیر ماه 2536 در جلسه فوق‌العاده روز‌ چهارشنبه نوزدهم مرداد ماه دو هزار و پانصد و سی و شش شاهنشاهی به تصویب مجلس سنا رسید. ‌

رئیس مجلس سنا – جعفر شریف‌امامی