شماره: ۶۱۴۲/ت۳۵۹۴۶ – ۱۳۸۶/۱/۲۱
[۱۴۰۰/۲/۵: تغییر عنوان شرکت از «شرکت پسمانداری صنعت هسته ای ایران» به «شرکت مدیریت پسماندهای پرتوزای ایران»]
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۵/۹/۵ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های انرژی اتمی ایران و مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند «ی» تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور اساسنامه شرکت پسمانداری صنعت هسته ی ایران را به شرح زیر تصویب نمود:
فصل اول – کلیات و سرمایه
ماده ۱- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
نام شرکت، شرکت مدیریت پسماندهای پرتوزای ایران می باشد و از این پس در این اساسنامه به اختصار شرکت نامیده می شود.
ماده ۲- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
هدف از تشکیل شرکت انجام فعالیت های مشاوره مهندسی فعالیت های اجرایی، عملیاتی و کارگزاری در جهت تحقق برنامه های شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران در زمینه مدیریت پسماندهای پرتوزا و پسماندهای آلوده به مواد پرتوزای طبیعی و چشمه های بسته مصرف شده حاصل از صنعت هسته ای و سایر صنایع کشور و نگهداری موقت سوخت مصرف شده، طراحی، ساخت، نصب، بهره برداری و از کاراندازی تأسیسات و تجهیزات لازم جهت مدیریت پسماندهای پرتوزا در سطح کشور، در کلیه مراحل جمع آوری، انتقال، آمایش، نگهداری و دفع و همچنین واردات، صادرات، خرید و فروش تجهیزات و صدور خدمات و سایر موارد مرتبط می باشد.
ماده ۳ ـ مرکز شرکت تهران است و حوزه فعالیت آن سراسر کشور می باشد.
ماده ۴ ـ نوع شرکت سهامی خاص است و از هر لحاظ استقلال مالی داشته و مشمول ضوابط و مقررات مطرح در قوانین ذی ربط بوده و طبق اساسنامه خود اداره می شود.
ماده ۵ ـ مدت شرکت نامحدود است.
ماده ۶ ـ سرمایه شرکت مبلغ یک میلیارد (۰۰۰ /۰۰۰ /۰۰۰ /۱) ریال است که به یک صدهزار سهم ده هزار ریالی با نام تقسیم شده و صد درصد (۱۰۰ %) سهام متعلق به شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران است.
فصل دوم – موضوع فعالیت و وظایف شرکت
ماده ۷- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
موضوع فعالیت شرکت انجام هرگونه فعالیت در زمینه مدیریت پسماندهای پرتوزا، پسماندهای آلوده به مواد پرتوزای طبیعی و چشمه های بسته مصرف شده حاصل از صنعت هسته ای، صنایع تکمیلی و سایر مراکز و صنایع و نگهداری موقت سوخت مصرف شده، مدیریت و نظارت بر ساخت، راه اندازی، بهره برداری و از کاراندازی تأسیسات و تجهیزات مورد استفاده در مدیریت پسماندهای پرتوزا صنعت هسته ای و صنایع تکمیلی و سایر مراکز و صنایع و نگهداری موقت سوخت مصرف شده و انجام کلیه معاملات داخلی و یا خارجی مربوطه در این زمینه و همچنین توسعه و سرمایه گذاری در زمینه های ذکر شده می باشد. موارد زیر از وظایف و فعالیت های عمده شرکت می باشد:
۱- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
بررسی و تدوین پیشنهادهای لازم در زمینه مدیریت پسماندهای پرتوزای صنعت هسته ای، صنایع تکمیلی و سایر مراکز و صنایع.
۲ ـ بررسی و تدوین خط مشی و اتخاذ سیاست های مناسب در زمینه اهداف و موضوع فعالیت شرکت با توجه به استانداردها و ضوابط بین المللی و علمی و ارایه پیشنهاد به مراجع ذی ربط.
۳ ـ اجرای راهبردها، سیاست ها و برنامه های مصوب و ابلاغی از سوی مجمع عمومی در راستای اهداف شرکت.
۴ ـ بررسی، امکان سنجی، طراحی، ساخت، اجرا و نصب تأسیسات، ادوات، تجهیزات کارگاه ها و مکان های موردنیاز در زمینه موضوع فعالیت شرکت و نظارت بر آنها.
۵- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
بررسی و اتخاذ تصمیم و ارائه راه ها و راهبردهای معقول، منطقی و علمی دفع پسماندهای پرتوزا با توجه به استانداردهای بین المللی با همکاری مؤسسات، مراکز و واحدهای ذی ربط.
۶- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
بررسی، مطالعه، تحقیق و اجرای فعالیت ها و عملیات پروژه های مهندسی، تحقیقاتی و توسعه ای در زمینه مدیریت پسماندهای پرتوزا و پسماندهای آلوده به مواد پرتوزای طبیعی و سایر فعالیت هایی که در حوزه دانش فنی موضوع فعالیت شرکت باشد.
۷- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
انجام تحقیقات و مطالعات لازم در زمینه مدیریت پسمان های پرتوزا از جمله دفع آنها و انتقال فناوری پسمانداری هسته ای، مشارکت اجرایی، ریسک پذیری، حمایت مالی و اعتباری با تصویب مجمع عمومی، فعالیت های تجاری و بازرگانی و انجام هرگونه معاملات، واردات و صادرات خدمات، تجهیزات، قطعات و ماشین آلات در این زمینه.
۸- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
تولید، انتقال، فروش و توزیع مواد اولیه، تأسیسات و تجهیزات مورد نیاز مدیریت پسماندهای پرتوزا در داخل و خارج از کشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
۹- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
انجام مطالعات و تحقیقات کاربردی و ارایه خدمات زیست محیطی با رویکرد پرتویی به صنعت هسته ای و سایر مراکز و صنایع شامل ارزیابی های محیطی، ایمنی و خدمات مشاوره در زمینه پاکسازی و احیای زمین های آلوده به مواد پرتوزا.
۱۰ ـ اخذ هرگونه اعتبار، وام و تسهیلات مالی از منابع داخلی و خارجی، عرضه اوراق مشارکت و سایر روش های تأمین منابع مالی پس از تصویب مجمع عمومی با اخذ مجوز از مراجع قانونی ذی ربط.
۱۱ ـ تأمین و مدیریت منابع مالی اعم از منابع عمومی و غیر آن و استفاده بهینه از این منابع از طریق برقراری تسهیلات و گردش منابع مالی و مدیریت و هماهنگی تجاری، فنی و برنامه های هدایت آنها در جهت سیاست های تعیین شده از سوی مجمع عمومی.
۱۲- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
ایجاد ارتباط و یا انعقاد قرارداد با مراجع بین المللی، شرکت ها و مؤسسات خارجی و داخلی در زمینه مدیریت پسماندهای پرتوزا مطابق با ضوابط بین المللی و نظام ایمنی هسته ای کشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
۱۳- [اصلاحی ۱۴۰۰/۲/۵]
تهیه و تنظیم مقررات و دستورالعمل های داخلی لازم برای حسن اجرای امور و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات مدیریت پسماندهای پرتوزا و سایر مراکز و صنایع مولد مواد پرتوزا جهت ارائه آنها به مراجع ذی ربط جهت تصویب.
۱۴ ـ آموزش نیروی انسانی متخصص و موردنیاز در داخل و یا خارج کشور و برگزاری کارآموزی و دوره های آموزشی لازم با انعقاد قرارداد آموزشی و کارآموزی با اشخاص حقیقی و حقوقی داخل و خارج کشور در چارچوب قوانین و مقررات مربوط با تأیید شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران.
۱۵ ـ مبادرت به هرگونه فعالیت که با هدف شرکت مرتبط بوده و برای مقاصد شرکت ضروری می باشد.
تبصره ۱ ـ شرکت می تواند در انجام و اجرای اهداف و وظایف یاد شده در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، حسب مورد رأساً و یا از طریق همکاری و یا مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت های داخل و یا خارج از کشور اقدام نماید.
تبصره ۲ ـ انجام کلیه فعالیت های شرکت مذکور در بندهای یاد شده در خارج از کشور با تصویب مجمع عمومی شرکت و با رعایت قوانین و مقررات مربوط صورت خواهد گرفت.
فصل سوم – ارکان شرکت
ماده ۸ ـ شرکت دارای ارکان زیر است:
الف – مجمع عمومی
ب – هیأت مدیره
ج – بازرس (حسابرس)
ماده ۹ ـ نمایندگی سهام در مجامع عمومی شرکت با اعضاء هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران بوده و ریاست آن بعهده رییس هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران می باشد.
ماده ۱۰ ـ مجمع عمومی عادی حداقل سالی دو بار برای تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان و عملکرد شرکت، تصویب صورت های مالی و بودجه شرکت و رسیدگی به سایر موضوعات مرتبط با اهداف شرکت و مذکور در دستور جلسه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه تشکیل خواهد شد.
ماده ۱۱ ـ مجامع عمومی عادی و فوق العاده با حضور اکثریت اعضا به شرط حضور رییس مجمع در هر دو مجمع رسمیت می یابد. تصمیمات در مجمع عمومی عادی و فوق العاده با حداقل مذکور در قانون تجارت معتبر خواهد بود. دعوت مجمع عمومی عادی و فوق العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستور جلسه، توسط رییس مجمع عمومی یا رییس هیأت مدیره یا بازرس (حسابرس) بعمل خواهد آمد. دستور جلسه و سوابق مربوط به موضوعاتی که در دستور مجمع قرار دارد باید همراه دعوتنامه حداقل ده روز قبل از تشکیل برای اعضای مجمع ارسال شود.
ماده ۱۲ ـ وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی عبارت است از:
۱ ـ بررسی و تصویب سیاست ها و خط مشی کلی و برنامه عملیاتی شرکت و ابلاغ آنها.
۲ ـ انتخاب و عزل هیأت مدیره شرکت بر اساس پیشنهاد رییس مجمع.
۳ ـ انتخاب و عزل بازرس (حسابرس) اصلی و علی البدل قانونی شرکت بر اساس قوانین و مقررات مربوط.
۴ ـ رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش عملکرد سالانه، صورت های مالی و بودجه شرکت.
۵ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به اندوخته ها، سرمایه و نحوه تخصیص سود شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
۶ ـ بررسی و تصویب ساختار کلان شرکت و تعیین سقف پست های موردنیاز و برنامه های جذب نیروی انسانی و تشکیلات شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
۷ ـ پیشنهاد آیین نامه های مالی، معاملاتی شرکت با تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی و آیین نامه های استخدامی با تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در چارچوب مصوبات مجمع عمومی شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران به هیأت وزیران جهت تصویب.
۸ ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به سرمایه گذاری و عضویت در مجامع داخلی و یا خارجی و انعقاد قراردادهای لازم و اخذ و اعتبار و سایر روش های تأمین مالی در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.
۹ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به تعیین داور و صلح و سازش در دعاوی خارجی، استرداد دعوی در محاکم قضایی و مجامع خارجی با رعایت اصل (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۱۰ ـ تعیین حقوق و مزایای اعضاء هیأت مدیره و بازرسان.
۱۱ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه در دستورجلسه مجمع عمومی عادی قرار می گیرد.
ماده ۱۳ ـ وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر می باشد:
1 ـ اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه شرکت و پیشنهاد آن به مراجع ذی ربط برای تصویب.
2 ـ اتخاذ تصمیم نسبت به اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه شرکت و پیشنهاد آن به مراجع ذی ربط برای تصویب.
3ـ اتخاذ تصمیم نسبت به انحلال شرکت و پیشنهاد آن به مراجع ذی ربط برای تصویب.
ماده ۱۴ ـ هیأت مدیره شرکت مرکب از پنج عضو اصلی خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی از میان افراد صاحب نظر و دارای تجربه در تخصص های مرتبط با فعالیت های شرکت انتخاب و با حکم رییس مجمع عمومی منصوب می شوند. اعضاء هیأت مدیره برای مدت ۲ سال انتخاب می شوند و پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب بعمل نیامده در سمت خود باقی خواهند بود و انتخاب مجدد آنها برای دوره های بعد بلامانع است. اعضاء هیأت مدیره باید بصورت تمام وقت در شرکت و یا شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران و یا سایر شرکت های تابع شرکت مادرتخصصی اشتغال داشته باشند.
ماده ۱۵ ـ اعضای هیأت مدیره از بین خود یک نفر را به عنوان رییس هیأت مدیره و یک نفر را بعنوان نایب رییس هیأت مدیره انتخاب می کنند.
ماده ۱۶ ـ مجمع عمومی عادی می تواند دو نفر عضو علی البدل بعنوان جایگزین اعضای اصلی هیأت مدیره انتخاب کند. در صورت فوت یا استعفا یا هر دلیل دیگری که ادامه فعالیت یک یا دو نفر از اعضای اصلی هیأت مدیره غیرممکن گردد و تا زمان انتخاب اعضای اصلی، اعضای علی البدل با تشخیص رییس مجمع عمومی در جلسات هیأت مدیره شرکت خواهند نمود.
ماده ۱۷ ـ جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضاء رسمیت مییابد و تصمیمات با اکثریت آرای موافق اعضای هیأت مدیره اتخاذ خواهد گردید.
ماده ۱۸ ـ جلسات هیأت مدیره در هر موقع بنا به دعوت رییس هیأت مدیره یا نایب رییس هیأت مدیره و حداقل هر ماه یک بار به طور منظم تشکیل می شود. دستورجلسه یک هفته قبل از تشکیل جلسه توسط رییس هیأت مدیره برای اعضاء ارسال خواهد شد.
تبصره ـ اداره جلسات هیأت مدیره شرکت با رییس هیأت مدیره و در غیاب وی با نایب رییس هیأت مدیره می باشد.
ماده ۱۹ ـ هیأت مدیره دارای دفتری خواهد بود که صورت جلسات هیأت مدیره در آن با درج نظر مخالفین ثبت و به امضاء اعضای حاضر خواهد رسید. مسؤولیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیأت مدیره با رییس هیأت مدیره و مدیرعامل می باشد. یک نسخه از مصوبات حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ تشکیل جلسه به شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران ارسال می شود.
ماده ۲۰ ـ هیأت مدیره برای هرگونه اقدام و انجام هرگونه عملیات و معاملاتی که مربوط به موضوع فعالیت شرکت بوده و اتخاذ تصمیم درباره آنها صریحاً در صلاحیت مجامع عمومی قرار نگرفته باشد با رعایت قوانین و مقررات مربوط دارای اختیارات کامل است. هیأت مدیره به ویژه اختیارات زیر را دارا می باشد:
۱ ـ اجرای مصوبات مجمع عمومی.
۲ – تهیه، تنظیم و پیشنهاد خط مشی و برنامه های عملیاتی شرکت به مجمع عمومی.
۳ ـ تهیه و تنظیم آیین نامه های مالی، معاملاتی و استخدامی شرکت و پیشنهاد آن به مجمع عمومی.
۴ ـ بررسی و پیشنهاد شرح وظایف، تشکیلات تفصیلی و برنامه جذب نیروی انسانی شرکت به مجمع عمومی.
۵ ـ بررسی و تصویب دستورالعمل های داخلی لازم برای اداره شرکت.
۶ ـ پیشنهاد اقامه دعوی یا صلح و سازش در دعاوی بین المللی به مجمع عمومی، اقامه دعوی یا صلح و سازش در دعاوی داخلی و خارجی، ارجاع امر به داوری و تعیین داور در دعاوی داخلی جهت احقاق حقوق شرکت از طریق مراجع ذی صلاح و همچنین استرداد دعوی با رعایت اصل (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۷ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به سفارشات و قراردادهای خارجی شرکت.
۸ ـ پیشنهاد اخذ وام یا اعتبار از بانک ها و مؤسسات اعتباری به مجمع عمومی.
۹ ـ رسیدگی و تأیید بودجه سالانه شرکت، گزارش عملکرد سالانه و صورت های مالی شرکت و ارایه آن به مجمع عمومی.
۱۰ ـ بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه، کاهش یا افزایش سرمایه و انحلال شرکت به مجمع عمومی.
۱۱ ـ انجام حسابرسی داخلی نسبت به عملیات، معاملات، فعالیت ها و مخارج شرکت و بازرسی در کلیه امور شرکت. انجام این وظیفه نباید در امور اجرایی جاری شرکت خللی وارد آورد.
۱۲ ـ طراحی، ارایه و اجرای برنامه آموزشی در جهت ارتقای تخصص و کارآمدی کارکنان شرکت.
۱۳ ـ بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد مسایلی که رییس هیأت مدیره یا مدیرعامل شرکت در هیأت مدیره شرکت مطرح می نماید مگر در مواردی که از وظایف مراجع صلاحیتدار دیگر باشد.
تبصره ـ هیأت مدیره می تواند به مسؤولیت خود قسمتی از اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض نماید.
ماده ۲۱ ـ هیأت مدیره موظف است یک نسخه از صورت های مالی شرکت و گزارش هیأت مدیره را در مهلت مقرر به منظور رسیدگی و اظهار نظر برای بازرس (حسابرس) قانونی شرکت ارسال نماید.
تبصره ـ مبنای تهیه و تنظیم و ارایه صورت های مالی، استانداردهای لازم الاجرای حسابداری می باشد.
ماده ۲۲ ـ مدیرعامل بالاترین مقام اداری و اجرایی شرکت است که با انتخاب هیأت مدیره و با حکم رییس هیأت مدیره برای مدت دو سال منصوب می شود و انتخاب و نصب مجدد او بلامانع است. مدیرعامل در حدود قوانین و مقررات این اساسنامه مسؤول اداره امور شرکت می باشد و می تواند با مسؤولیت خود بخشی از وظایف و اختیارات خود را به هر یک از اعضای هیأت مدیره یا کارکنان شرکت تفویض نماید.
ماده ۲۳ ـ وظایف مدیرعامل بشرح زیر است:
۱ ـ اجرای مصوبات هیأت مدیره و مصوبات مجامع عمومی که از طریق هیأت مدیره ابلاغ می گردد.
۲ ـ تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی، بودجه سالانه و صورت های مالی شرکت و ارایه آن به هیأت مدیره.
۳ ـ اداره کلیه امور فنی، مالی، اداری و استخدامی شرکت.
۴ـ تهیه و تنظیم آیین نامه های مالی، معاملاتی و استخدامی شرکت و پیشنهاد آن به هیأت مدیره.
۵ ـ تهیه، تنظیم و پیشنهاد تشکیلات تفصیلی شرکت و ارایه به هیأت مدیره.
۶ ـ تهیه و تنظیم قراردادهای مربوط به ماده (۷) اساسنامه بر اساس آیین نامه های مالی و معاملاتی شرکت.
۷ ـ نمایندگی شرکت در برابر مجامع قضایی و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی یا خارجی با حق انتخاب وکیل و توکیل به غیر.
۸ ـ عزل و نصب کلیه کارکنان شرکت، تعیین حقوق و دستمزد، پاداش، توزیع و تنبیه آنان بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه های مصوب.
۹ ـ نظارت بر حسن اجرای اساسنامه و آیین نامه های شرکت و اتخاذ تصمیم و اقدام نسبت به کلیه امور و عملیات شرکت به استثنای آنچه از وظایف مجمع عمومی و هیأت مدیره است.
ماده ۲۴ ـ کلیه اسناد و اوراق مالی و قراردادها و اسناد تعهدآور شرکت باید به امضاء مدیرعامل یا نماینده وی و یکی از اعضاء هیأت مدیره یا نماینده منتخب هیأت مدیره برسد. در استفاده از حساب های بانکی شرکت، امضاء ذی حساب (مدیر مالی) یا مقام مجاز از طرف وی علاوه بر امضای مشترک مذکور در این ماده ضروری می باشد. مکاتبات اداری به امضاء مدیرعامل یا نمایندگان وی خواهد رسید.
ماده ۲۵ ـ در صورت انقضای مدت مدیریت مدیرعامل، اقدامات وی تا تعیین مدیرعامل جدید نافذ و معتبر بوده و قوت اجرایی خواهد داشت.
ماده ۲۶ ـ شرکت دارای بازرس (حسابرس) اصلی خواهد بود که با رعایت قوانین و مقررات و با تصویب مجمع عمومی برای مدت یک سال انتخاب خواهد شد و تا زمانی که جانشین وی انتخاب نشده به وظایف خود ادامه خواهد داد و انتخاب مجدد وی بلامانع است.
تبصره ۱ ـ اقدامات بازرس (حسابرس) در اجرای وظایف خود نباید مانع جریان کارهای عادی شرکت گردد.
تبصره ۲ ـ مجمع عمومی در مواردی که بازرس اصلی را بر اساس قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح به عنوان حسابدار رسمی ـ مصوب ۱۳۷۲ ـ انتخاب کرده باشد می تواند بازرس علی البدل را نیز بر اساس همان قانون انتخاب کند تا چنانچه بازرس و حسابرس اصلی قادر به انجام وظایف خود نباشد، حسب تشخیص رییس مجمع عمومی به وظایف خود عمل کند.
فصل چهارم ـ صورت های مالی شرکت
ماده ۲۷ ـ سال مالی شرکت به استثنای سال اول تأسیس از اول فروردین تا پایان اسفند همان سال می باشد
ماده ۲۸ ـ صورت های مالی شرکت باید با رعایت استانداردهای حسابداری تهیه و در موعد مقرر قانونی در اختیار بازرس قرارداده شود.
فصل پنجم – سایر مقررات
ماده ۲۹ ـ شرکت از نظر سیاست ها، برنامه ها و فعالیت ها تابع ضوابط و مقررات شرکت مادرتخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران می باشد.
این اساسنامه به موجب نامه های شماره ۱۸۸۰۵ /۳۰ /۸۵ مورخ ۷ /۱۰ /۱۳۸۵ و شماره ۲۰۸۵۳ /۳۰ /۸۵ مورخ ۲۸ /۱۲ /۱۳۸۵ شورای نگهبان به تأیید شورای یاد شده رسیده است.
پرویز داودی -معاون اول رئیس جمهور