تصویبنامه راجع به لزوم تشکیل اردوی فوق العاده در خارج شهر تبریز

تاریخ انتشار: ۱۲۹۲/۰۲/۲۰

شماره: ۳۴۷ – ۱۲۹۲/۲/۲۰
مصوب ۱۲۹۲/۲/۱۵


هیئت وزراء عظام بر حسب مخابرات حضوری آقای حاجی شجاع الدوله راجع بماموریت قشونی آذربایجان و لزوم تشکیل اردوی فوق العاده در خارج شهر تبریز و بملاحظه هیئت کلیه امور آذربایجان خاصه سر حدات آن ایالت که از تحت اشغال حاکم عثمانی خارج شده است و باید در تحت مراقبت و اشغال حاکم ایران درآید در جلسه سه شنبه بیست و نهم جمادی الاولی 1331 مواد ذیل را تصویب مینمایند.

1- برای جلوگیری از انقلابات عشایری اردوئی مرکب از دو هزار و پانصد نفر از سواره و پیاده و توپخانه در خارج شهر تبریز تشکیل خواهد شد که لدی الضروره قوای ساخلوی سر حداتی را که مسکن عشایر است تقویت نماید.

2- میتوان اعتبار نقدی که برای تشکیل اردوی فوق لازم خواهد بود وزارت جنگ با موافقت ایالت آذربایجان معین خواهد نمود که در تحت نظارت و تفتیش اداره مالیه آذربایجان بمصارف لازمه برسانند همچنین برای تدارکات اردوی مزبور (از قبیل چادر و ملبوس و غیر آن) وزارت جنگ وجهی تخصیص خواهد نمود که با نظارت اداره مالیه تدارکات لازمه را در محل تهیه نمایند.

3- مدت انعقاد اردوی مزبور از تاریخ تشکیل تا انقضای پنجماه خواهد بود و مخارج آن بنسبت نفراتی که حاضر میشوند تأدیه خواهد شد و عندالضروره با رای ثانوی هیئت وزراء ممکن است این مدت به یک سال و دو ماه دیگر تمدید شود.

4- سواران ایرملو …… دشتی که همیشه در قصبات و قراء سرحدی مأمور و متوقف بوده و حقوق دیوانی دریافت میداشتند و از قرار اظهار آقای حاجی شجاع الدوله حقوق آنها معادل سه هزار و هفتصد و هیجده تومان نقد و هشتصد و پنجاه خروار و هشتاد من جنس است باید حقوق آنها پرداخت شود که کماکان در سرحدات مأمور و مراقب خدمت باشند و حقوق آنها جزء بودجه قشونی هذه السنه اورئیل آذربایجان بخرج منظور خواهد شد.

5- وزارت داخله و وزارت جنگ و وزارت مالیه مدلول اینحکم و بموقع اجرا خواهند گذاشت.