تصویب‌نامه مربوط به شهریه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۲/۳۱

[به موجب تصویب‌نامه شماره ۵۸۸۴- ۱۳۰۰/۴/۲۶ لغو شد.]


شماره ۳۳۷۲ – 1300/02/31

در جلسه 29 ثور تخاقوی‌ئیل 1300 مواد ذیل تصویب گردید که بوسیله آن وزارت جلیله بموقع اجراء گذاشته شود:

اولا – کلیه شهریه هائی که تاکنون بهر عنوان در وزارت مالیه و سایر وزارتخانه‌ها داده میشده از تاریخ اول برج حمل هذه السنه تخاقوی ئیل 1300 متروک خواهد بود.

ثانیا – از شهریه معوقه سنوات ماضیه آنچه تا تاریخ این تصویب‌نامه حواله صادر نشده یا اینکه حواله صادر و وجهش پرداخت نشده باید چیزی پرداخته شود.

ثالثا – از اول حمل هذه السنه تخاقوی ئیل 1300 باشخاص مفصله در صورت منصّمه که عده اسامی آنها با مشخصات لازمه با نمره 644 مندرج گردیده و مبلغ ماهیانه آن بالغ بر بیست هزار و ششصد و هفتاد و هشت تومان است (206780) قران است مرتباً شهریه داده شود.

رابعا ً- شهریه های برقراری جدید مطابق صورت ضمیمه و شهریه هائی که در صورت لزوم بعدها برقرار میگردد بکلی از رسم تومانی دویست دینار صد یک بمعارف و سایر کسورات و همچنین از الصاق تمبر معاف خواهد بود.

خامسا – شهریه‌های مصوّبه به شرط عدم استخدام و در صورت استخدام صاحبان شهریه در دوایر دولتی با عدم تجاوز حقوق خدمت از پانزده تومان داده خواهد شد.

سادساً – شهریه هائی که مطابق معمول سنواتی در اداره تلگرافخانه و اداره کل گمرکات بمتقاعدین و ورثه مستخدمین مستوفی از روی قواعد و نظامنامه‌های داخلی داده شده خارج از صورت شهریه‌بگیر که مبلغ کل آنها فوقاً ذکر شده خواهد بود و کماکان توسط تلگرافخانه و گمرک باید تادیه گردد ولی باید صورت جزء آن را بوزارت مالیه بدهند که در اول هر سال حواله کامل آن را برای سنه خرج صادر نماید.
شهریه مادام که وزارت پست و تلگراف در حدود ترتیبات داخلی برای متقاعدین و ورثه اشخاص مستوفی برقرار مینماید از اعتباری که در بودجه خواهد داشت پذیرفته خواهد بود و همچنین شهریه‌های پیشنهادی اداره گمرکات را وزارت مالیه در حدود اعتبار بودجه خود قبول خواهد نمود.