تصویب قرارداد منعقده بین کلنل ماک کرماک و آقای سردار محتشم جهت تصفیه حساب بقایای مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۳۰۲/۱۱/۲۴

۱۶۴۷۷ – 1302/11/24


هیات وزراء در جلسه دوم تنگوزئیل 1302 قرارداد منعقده مابین کلن ماک کرماک را بنمایندگی وزارت مالیه با آقای سردار محتشم برای تصفیه حساب بقایای مالیاتی عقیلی تا ابتدای سال تنگوزئیل 1302 که مشتمل بر موارد ذیل است قرائت و تصویب نمودند که از همین قرار حساب ایشان تصفیه و مفاصا داده شود:

1) اقای سردار محتشم تعهد مینمایند مبلغ هفتاد و پنج هزار تومان برای تصفیه کامل محاسبه مالیاتی خود بطریق ذیل بپردازند:
الف – مبلغ بیست و چهار هزار تومان در ظرف شصت روز بموجب یک مهر و سند شاهزاده امیرارفع.
ب- از بابت مبلغ پنجاه و یک هزار تومان بقیه آقای سردار محتشم باغ خودشان را که معروف بباغ سردار محتشم و در خارج دروازه باغ شاه طهران واقع است بضمیمه آب فرمانفرما که باغ مزبور را مشروب مینماید ، کافه عمارات و اراضی و متعلقات بوزارت مالیه انتقال دهند.


2) هرگاه وزارت مالیه باغ و عمارت مذکور در فوق را بمبلغ پنجاه و یک هزار تومان قبول ننماید و اقای سردار محتشم تقویم وزارت مالیه را نپذیرند وزارت مالیه بایشان اجازه خواهد داد که پنجاه و یک هزار تومان را درپنج قسط سالیانه از اول حمل 1304 بپردازند.


3) اقای سردار محتشم تعهد مینمایند که سند بدهی شاهزاده امیر ارفع را با اداراه خزانه‌داری کل انتقال داده و وصول و پرداخت آن را تضمین نمایند و بعلاوه تمام اسناد و قبالجات و بنچاق باغ و آب و غیره را که در فوق ذکر شده است بوزارت مالیه تسلیم خواهند نمود.


4) راجع بمالیات عقیلی در سنه تنکوزئیل هزار وسیصد و دو اقای سردار محتشم مبلع سه هزار و سیصد وسی و هشت تومان و یک قران و یکصد خروار غله نصف گندم و نصف جو و یکصد خروار کاه خواهند پرداخت. وزارت مالیه املاک عقیلی را ممیزّی نموده و اگر معلوم شد که استعداد پرداخت تمامت مالیات جنسی را که عبارت از سیصد خروار غله و یکصد و پنجاه خروار کاه است دارا میباشد بقیه را خواهند پرداخت.