تصویبنامه راجع به تشکیل کمیسیون رسیدگی به صحت و سقم فرامین

تاریخ انتشار: ۱۳۰۴/۰۳/۱۰

۲۳۷۵ – 1304/03/10


در تعقیب تصویب‌نامه نمره (1816) مورخ 13 ثور 1301 چون کمیسیون رسیدگی به فرامین بواسطه اشتغالی که عضو آن بکار اداری و استعفای یک عضو و یکی دچار وقفه و تعطیلی شده و لزوم رسیدگی به فرامین مشکوک تشکیل کمیسیون و تجدید اعضاء آن را ایجاب مینمود لذا هیئت وزراء در جلسه (5) خرداد 1304 مواد ذیل را تصویب مینمایند.


ماده اول – از تاریخ این تصویب‌نامه وزارت مالیه مجاز است از بین آقایان مستوفیان یا اعضاء مطلع و بصیر خود سه نفر برای عضویت کمیسیون رسیدگی بصحت و سقم فرامین انتخاب نماید و اعضاء مزبور مکلفند کلیه مواد نظامنامه داخلی وزارت مالیه را مجری و بعلاوه بکارهای اداری دیگری که بآنها رجوع می شود اشتغال ورزند.


ماده دوم – در مواقعی که اتفاق با اکثریت آراء بین اعضاء کمیسیون حاصل نشود یا بر رأی کمیسیون اعتراض بشود وزارت مالیه برای تجدید نظر در رفع اختلاف دو نفر دیگر از اعضاء بصیر و مطلع خود را تعیین و ضمیمه خواهد نمود و اکثریت آراء این کمیسیون پس از طی مراحل مندرجه درماده (4) قطعی خواهد بود.


ماده سوم – در مواقعی که اعتراضی برای کمیسیون فرامین نشد معترض باید اعتراضات خود را کتباً تسلیم کمیسیون نموده و در تجدید نظری که بر طبق ماده (3) میشود خود یا نماینده او در کمیسیون حاضر شده و عقیده خود را دفاع نماید و اساساً در صورت مجلس به کمیسیونها مدافعات باید درج گردد.


ماده چهارم – اراء کمیسیون پس از تصدیق رئیس کل مالیه و وزیر مالیه رسمی و بموقع اجرا گذارده خواهد شد.


ماده پنجم – مفاد تصویب‌نامه نمره (1816) مورخ 13 برج ثور 1301 از تاریخ صدور این تصویب‌نامه ملغی خواهد بود.


ماده ششم – وزارت مالیه مامور اجرای مواد این تصویب‌نامه است.