قانون استخدام دو نفر معلم از مملکت آلمان برای مدرسه صنعتی فارس

تاریخ انتشار: ۱۳۰۷/۰۱/۲۸

‌مصوب 28 فروردین ماه 1307 شمسی


ماده واحده – وزارت معارف مجاز است که یک نفر معلم آهنگری و یک نفر معلم نجاری که از آنها شایسته مدیری فنی هم باشد از مملکت ‌آلمان برای مدرسه صنعتی فارس از اول فروردین 1307 مطابق شرایط ذیل استخدام نماید:

الف – مدت استخدام معلمین مذکور از اول فروردین 1307 برای سه سال و سه ماه است و در صورتی که بخوبی از عهده وظائف محوله برآمده ‌اثبات لیاقت نمودند وزارت معارف مجاز خواهد بود استخدام مشارالیهما را برای دو سال دیگر هم تمدید نماید که مجموعاً پنج سال و سه ماه بشود.

ب – حقوق مدیر و معلم از قرار سالی دو هزار و چهارصد تومان و حقوق معلم دیگر سالی یکهزار و هشتصد تومان است که باقساط ماهیانه‌ دریافت خواهند داشت.

ج – در موقع عزیمت بایران بهر یک از معلمین مذکور مبلغ سیصد تومان بعنوان خرج سفر داده می‌شود و هنگام ختم قرارداد هم چنانچه‌ کنترات مشارالیهما تجدید نگردد و بخواهند به آلمان مراجعت کنند به هر یک معادل مبلغ مزبور برای معاودت پرداخت خواهد شد.

د – مستخدمین مذکور سالی یک ماه در تابستان حق مرخصی با استفاده از حقوق خواهند داشت و می‌توانند با اجازه وزارت معارف پس از چند‌ سال یک مرتبه از مجموع مرخصیهای خود فقط در موقع تعطیل تابستان استفاده نمایند.

هـ – وزارت معارف اختیار دارد سایر شرایط استخدام معلمین مذکور را بر طبق قانون 23 عقرب 1301 تعیین و قرارداد آنها را امضاء نماید.


این قانون که مشتمل بر یکماده است در جلسه بیست و هشتم فروردین ماه یک هزار و سیصد و هفت شمسی به تصویب مجلس شورایملی رسید.

رئیس مجلس شورای ملی – حسین پیرنیا