نظامنامه اختصاصی وزارت پست و تلگراف

تاریخ انتشار: ۱۳۰۷/۰۴/۰۳

شماره ۲۲۱۸ – 1307/04/03


هیئت وزراء در جلسه 27 خرداد 1307 نظامنامه اختصاصی وزارت پست و تلگراف را که مشتمل بر هشتاد و دو ماده و منضم باین تصویب‌نامه است تصویب کردند که بموقع اجرا گذاشته شود.


فصل اول – ورود به خدمت

ماده اول- [اصلاحی به موجب تصویبنامه شماره ۸۱۹ اصلاح ماده 1 نظام نامه اختصاصی وزارت جلیله پست و تلگراف مصوب ۱۳۰۸]
مستخدمین رسمی وزارت پست و تلگراف اشخاصی خواهند بود که بر طبق مقررات قانون استخدام کشوری به خدمت این وزارت خانه پذیرفته شده باشند.
از تاریخ تصویب این نظامنامه، احدی اعم از مستخدمین رسمی و غیررسمی سایر وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی و مؤسسات عمومی و اجتماعی یا داوطلبان جدید به خدمت این وزارت خانه قبول نخواهد شد مگر از طریق مدرسه پست و تلگراف و رعایت مقررات نظامنامه آن.

تبصره- مستخدمین این وزارت خانه که با رعایت قانون استخدام به سایر وزارت خانه‌ها یا ادارات دیگر منتقل شده باشند چنانچه سابقه خدمت آنها در وزارت پست و تلگراف از اول پانزده سال و یا با داشتن دیپلم از لیسانس به بالا بعد لااقل پنج سال بوده باشد و فاصله انتقال آنها تا تاریخ عودت از پنج سال تجاوز ننموده باشد، در صورت احتیاج وزارت خانه و بودن محل، از مقررات نظامنامه مدرسه مستثنی خواهند بود.


ماده 22- [اصلاحی به موجب تصویبنامه شماره ۸۱۹ اصلاح ماده 1 نظام نامه اختصاصی وزارت جلیله پست و تلگراف مصوب ۱۳۰۸]
نقاطی که مطابق ماده 18 قانون استخدام، فوق العاده بدی آب و هوا باید داده شود از قرار ذیل است:
1 – نقاطی که ربع حقوق داده میشود:
بوشهر – بندرعباس – بهبهان – برازجان – بندر لنگه – جاسک – چاه بهار – هنگام – بندر ریگ – بندر دیلم – گناوه – قشم – کنار تخته – بستک – میناب – احمدی – دالکی – قیس- محمره – اهواز – آبادان – مسجد سلیمان- درخزینه – کوت عبداله- ملاصنیع – دزفول- شوشتر – رامهرمز – هویزه – بنی طرف – برزی (فلاحیه) – معشور – نرماشیر – هندیجان.

2- نقاطی که خمس حقوق داده میشود:
لار – داراب – جندق – بیابانک.


[سایر مواد این مصوبه، در منابع معتبر یافت نشد.]