قانون اصلاح قسمتی از قانون استخدام افراد و ردیف افراد و مستخدمین جزء تشکیلات نظمیه

تاریخ انتشار: ۱۳۱۰/۱۱/۲۹

مصوب 1310,11,12


‌ماده اول- (منسوخ 10ˏ12ˏ1312)-
نواب سوم و دوم و اول فعلی تشکیلات نظمیه که مشمول ماده 66 و یا 71 قانون استخدام کشوری نبوده و دارای رتبه نمی‌باشند و یا‌مشمول یکی از دو ماده مزبور بوده و رتبه کشوری آنها یک تشخیص گردیده و همچنین وکلاء و سایر مستخدمین تشکیلات نظمیه در صورتی که با‌ شرط لیاقت و استعداد و با رعایت شرایط 1 و 2 و 3 و 4 از ماده 2 قانون استخدام کشوری به مدرسه صاحب‌منصبی نظمیه پذیرفته شوند پس از طی‌ دوره آن مدرسه دارای رتبه 2 از قانون استخدام کشوری خواهند شد و دوره تحصیل در مدرسه جزو مدت خدمت رسمی آنها محسوب خواهد گردید.

تبصره – اشخاصی که دوره مدرسه صاحب‌ منصبی نظمیه را در سال 1310 طی نموده و از عهده امتحان برآمده‌اند مشمول مقررات این ماده خواهند ‌بود.


ماده دویم – مستخدمین تشکیلات نظمیه که مشمول ماده 20 قانون استخدام افراد و ردیف افراد و مستخدمین جزء نظمیه باشند در صورتی که به مدرسه وکیلی نظمیه پذیرفته شوند پس از طی دوره ان مدرسه با درجه وکیلی وارد خدمت خواهند شد.

تبصره – اشخاصی که مدرسه وکیلی نظمیه را در سال 1310 طی نموده و از عهده امتحان برآمده‌اند مشمول این ماده خواهند بود.


ماده سوم – صاحب‌ منصبان قشونی که بتشکیلات نظمیه انتقال داده شده‌اند یا در اتیه بر حسب احتیاج منتقل شوند همان حقوق درجه نظامی که‌ دریافت میداشته‌اند درباره انها برقرار و رتبه کشوری انها نیز به تناسب میزان حقوق مزبور تعیین میگردد و خدمت گذشته انها هم ممکن است جزء ‌مدت خدمت کشوری محسوب شود مشروط بر اینکه از ان بابت کسور تقاعد را بر طبق ماده (69) قانون استخدام کشوری مصوب 22 قوس 1301 بصندوق تقاعد مستخدمین کشوری بپردازند.


ماده چهارم – سن داوطلبان پلیس خدمت انتظامی و پلیس تامیناتی کمتر از 23 و زیاد تر از 37 سال نخواهد بود.


ماده پنجم – بند (‌ز) از ماده 2 قانون استخدام افراد و ردیف افراد و مستخدمین جزء تشکیلات نظمیه مصوب 12 مهر ماه 1309 از تاریخ تصویب ‌این قانون ملغی می‌شود.


این قانون که مشتمل بر پنج ماده است در جلسه دوازدهم بهمن ماه یک هزار و سیصد و ده شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

رئیس مجلس شورای ملی – دادگر