نظامنامه دادن سواد نقشه املاک

تاریخ تصویب: ۱۳۱۱/۰۳/۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۱۱/۰۳/۱۲

شماره ۵۹۸۲ – ۱۳۱۱/۳/۱۱


نظر بمقررات ماده (۶۱) قانون ثبت وزارت عدلیه مقرر میدارد:

ماده اول ـ تقاضای سواد نقشه هر ملکی را – با تقاضانامه کتبی – صاحب ملک یا اشخاص ذینفع میتوانند از ضبط اداره یا شعبه ثبتی که ملک در حوزه آن واقع است بنمایند.


ماده دوم ـ دادن سواد نقشه ملکی که به ثبت نرسیده و یا موعد اعتراض ان منقضی نگردیده ممنوع است مگر با قید اینکه «بواسطه عدم ثبت ملک این سواد نقشه قطعی نیست.»


ماده سوم ـ دایره ضبط حوزه پس از وصول تقاضانامه از طرف صاحب ملک یا شخص ذینفع حقوق مقرر در ماده (۴) این نظامنامه را اخذ کرده رسید میدهد و تقاضانامه را با اصل نقشه بشعبه مهندسی اداره میفرستد مهندس اداره باید سواد را مطابق اصل نقشه تهیه و مطابقت با اصل انرا با رعایت ماده فوق تصدیق و امضاء نموده عودت دهد پس از ان دایره ضبط معادل وجوه مأخوذه بسواد نقشه تمبر الصاق و بمهر ضبط ممهور نموده بتقاضاکننده داده رسید اخذ مینماید.


ماده چهارم ـ برای دادن سواد مصدق نقشه حقوق ذیل اخذ میشود.
۱ـ قیمت کاغذ از قرار هر گز بیست ریال
۲ـ مبلغ بیست ریال حق‌العمل تهیه سواد برای هر یک گزمربع سطح نقشه با رعایت ماده (۱۳۵) قانون اخذ خواهد شد و در نقشه‌های کوچکتر و بزرگتر از یک گز مربع به نسبت یک گز تعیین و اخذ خواهد شد.
تعیین مساحت نقشه و مقدار کاغذی که برای سواد آن لازم است بوسیله مهندس اداره تعیین میشود و دایره ضبط هر حوزه در اول هر سال قیمت کاغذی را که برای سواد نقشه مصرف میشود از شعبه ملزومات ثبت کل صورت خواهد گرفت.

وزیر عدلیه