نظامنامه انتخاب دانشیار

تاریخ انتشار: ۱۳۱۳/۰۹/۲۷

مصوب 1313,09,27


ماده اول ـ در موقع احتیاج به دانشیار، رئیس دانشکده در مجله رسمی وزارت معارف یا بوسیله دیگر اعلان می‌نماید. از تاریخ اعلان تا مدتی که وزارت معارف مقرر خواهد کرد اشخاصی که داوطلب دانشیاری هستند تقاضای خود را بضمیمه مواد مصدق ورقه هویت و اصل اسناد و مدارک تحصیلی خود در وزارت معارف تسلیم می‌نمایند. وزارت معارف اسناد کسانی را که صلاحیت داوطلب آنها را تشخیص می‌دهد برای اجراء مسابقه به دانشکده مربوط ارسال می‌دارد.


ماده دوم ـ در صورتی که داوطلب واجد شرایط منحصر به فرد باشد حاجت مسابقه نخواهد بود.


ماده سوم ـ اگر داوطلب متعدد باشد وزارت معارف هیتی مرکب از 5 نفر که رئیس دانشکدة مربوط یکی از آنها خواهد بود. به اسم هیئت تمیزه برای اجراء سابقه تعیین می‌کند.


ماده چهارم ـ هیئت مزبور به کلیه اسناد و مدارک تحصیلی که داوطلبان داده‌اند رسیدگی نموده و شخصی را که بر طبق اسناد تحصیلی و تالیفات و سوابق و غیره برای درس معین متخصص بوده و یا حق تقدم دارد با ذکر دلایل به وزارت معارف معرفی می‌نماید.

تبصره ـ با تساوی شرایط علمی برای رشته مربوط کسی که زبان فارسی را بهتر می‌داند مقدم است.


ماده پنجم ـ در صورتی که در نتیجه رسیدگی به مدارک و سوابق چند نفر از داوطلبان از هر جهت مساوی باشند هیئت ممیزه صورت آنان را به وزارت معارف می‌فرستد وزارت معارف یک نفر بین آنان انتخاب می‌کند.

ضمناً مقرر گردید در صورت جلسه قید شود که مراد از اسناد و مدارک تحصیلی که در نظامنامة فوق ذکر شده است اعم از دیپلم مدارس جدیده و غیر آن است.