نظامنامه قانون مالیات صدی سه عوارض بلدی

تاریخ انتشار: ۱۳۱۴/۰۵/۳۰

۶۶۲۵ – 1314/05/26


ماده اول- در صورتی که جنسی از پرداخت مالیات صدی سه قاچاق شود بر طبق ماده اول قانون مجازات مرتکبین قاچاق علاوه بر رد مال و در صورت نبودن عین مال رد قیمت آن مرتکب به تادیه دو برابر عایداتی که برای دولت مقرر بوده محکوم خواهد بود.


ماده دوم- چنانچه جنسی از پرداخت عوارض قپانداری قاچاق شود بر طبق ماده (۳۷) قانون مجازات مرتکبین قاچاق مرتکب بتادیه دو برابر عوارضی که برای آن مال مقرر بوده محکوم خواهد شد در این مورد عین جنس ضبط نمیشود.


ماده سوم- در صورتی که جنسی از تادیه مالیات صدی سه و عوارض بلدی هر دو قاچاق شود مرتکب محکوم است دو برابر عایداتی که برای دولت مقرر بوده و همچنین دو برابر عوارض بلدی تادیه نماید و عین جنس هم ضبط میشود.


ماده چهارم- واحد قاچاق موضوع مالیات صدی سه ۳ من تبریز (۹ کیلو ) و واحد عوارض قپانداری یک بار الاغی و یک عدل است.
اجزای هر واحد نسبت به مالیات صدی سه در صورتی که طبق تبصره ۵ تصویب‌نامه نرخ اجناس مشمول مالیات میزان مالیات جنس ورودی از پنج دینار کمتر باشد از تادیه جریمه معاف ولی اگر از پنج دینار بیشتر شد مثل یک واحد حساب شده و جریمه گرفته میشود نسبت به عوارض بلدی اجزای هر واحد از ادای جریمه معاف خواهند بود.


ماده پنجم- جریمه متعلق بقاچاق هر واحد دو برابر عایداتی است که نسبت به یک واحد برای دولت یا بلدیه مقرر شده ولی جریمه مربوطه بواحد اول کمتر از ۵۰ ریال نخواهد بود اگر جمع ضعف عوارض دولتی و بلدی نسبت به واحد اول از پنجاه ریال کمتر باشد فقط ۵۰ ریال بابت دو عوارض دریافت و اگر بیشتر باشد دو برابر کل عواید دریافت میشود و پس از وضع سهام کاشفین به نسبت عایدات دولتی و بلدی تقسیم میشود.


ماده ششم- قیمت جنس قاچاق از مالیات صدی سه که در صورت فقدان مرتکب باید به پردازد همان قیمتی است که بر اساس آن مالیات در تعرفه تعیین و به تصویب رسیده است.


ماده هفتم- از قیمت اجناس ضبطی بدوا عوارض دولتی و بلدی وضع و از مابقی سهام کاشفین تادیه و بقیه بحساب عایدات دولتی گذاشته میشود.


ماده هشتم- اجناسی که ضبط میشوند در صورتی که قابل فساد باشد همان روز با نهایت صرفه و مراقبت فروخته می‌شود.


ماده نهم- سهم کاشفین و مخبرین قاچاق طبق نظامنامه اجرای ماده ۱۹ قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب ۱۷ /۴ /۱۳ پرداخت خواهد شد.

وزیر مالیه