مقررات راجع به تقسیم محاکم صلح ولایات و نصاب مدعی‌به

تاریخ انتشار: ۱۳۱۶/۰۱/۱۲

۷۶۱۶۱۱ – 1316/01/10


نظر به قانون مصوب شش دیماه 1315 تقسیمات محاکم صلح ولایات و نصاب مدعی‌به آن از اول فروردین ماه 1316 به شرح ذیل است:


الف ـ رشت
شعبات اول و دوم صلحیه محدود سابق رشت شعبات اول و دوم صلحیه رشت نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبات مزبوره ده هزار ریال است و برطبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفندماه 1315 به کلیه خلاف‌ها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد رسیدگی می‌کنند صلحیه ناحیه سابق رشت شعبه سوم صلحیه رشت نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبوره پانصد ریال و به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید صلحیه شهرداری رشت شعبه چهارم صلحیه رشت نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً صلاحیت رسیدگی به کلیه خلافها را نیز دارد.


ب ـ بابل
صلحیه محدود سابق بابل شعبه اول صلحیه بابل نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبوره ده‌هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفندماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یک هزار و دویست ریال جزای نقدی باشد رسیدگی می‌‌نماید.
صلحیه شهرداری بابل شعبه دوم صلحیه بابل نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً صلاحیت رسیدگی به کلیه خلافها را نیز دارد.


ج ـ قزوین
شعبات اول و دوم صلحیه محدود سابق قزوین شعبات اول و دوم صلحیه قزوین نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبات مزبوره ده هزار ریال است و برطبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفندماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد رسیدگی می‌نمایند.


د ـ زنجان
صلحیه محدود سابق زنجان صلحیه زنجان نامیده شده و نصاب مدعی‌به در صلحیه مزبوره ده هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفند ماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد رسیدگی می‌نمایند.


هـ ـ عراق
صلحیه محدود سابق عراق شعبه اول صلحیه عراق نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبوره ده هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفند ماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یک هزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد رسیدگی می‌نماید.
صلحیه شهرداری سابق عراق شعبه دوم صلحیه عراق نامیده شده و صلاحیت آن برطبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً صلاحیت رسیدگی به کلیه خلافها را نیز دارد.


و ـ تبریز
شعبات اول و دوم صلحیه محدود سابق تبریز شعبات اول و دوم صلحیه تبریز نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبات مزبوره ده هزار ریال است و برطبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفندماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد نیز رسیدگی می‌کند.
صلحیه‌های نواحی 1 و 2 سابق تبریز شعبات سوم و چهارم صلحیه‌های تبریز نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبات مزبوره پانصد ریال و به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نمایند.
صلحیه‌های شهرداری تبریز شعبه پنجم صلحیه تبریز نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً صلاحیت رسیدگی به کلیه خلافها را نیز دارد.


ز ـ رضائیه
صلحیه محدود سابق رضائیه صلحیه رضائیه نامیده شده و نصاب مدعی‌به در صلحیه مزبوره ده هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصـوب نهـم اسفند ماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد رسیدگی می‌‌نماید.


ح ـ مشهد
شعبات اول و دوم صلحیه محدود سابق مشهد شعبات اول و دوم صلحیه مشهد نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبات مزبوره ده‌هزار ریال است و برطبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفند ماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیـش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویسـت ریال جزای نقـدی نباشـد رسیدگی می‌نمایند.
صلحیه‌های نواحی 1 و 2 سابق مشهد شعبات سوم و چهارم صلحیه مشهد نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبات مزبوره پانصد ریال است و ضمناً به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نمایند.
صلحیه شهرداری مشهد شعبه پنجم صلحیه مشهد نامیده شده و صلاحیت آن برطبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.


ط ـ اصفهان
شعبات اول و دوم صلحیه محدود سابق اصفهان شعبات اول و دوم صلحیه اصفهان نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبات مزبوره ده‌هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفندماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دوماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نیز رسیدگی می‌نمایند.
صلحیه‌های نواحی یک و دو اصفهان شعبات سوم و چهارم صلحیه اصفهان نامیده شده و نصاب مدعی به در شعبات مزبوره پانصد ریال است و ضمناً به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نمایند.
صلحیه‌ شهرداری اصفهان شعبه پنجم صلحیه اصفهان نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌کند.


ی ـ شیراز
صلحیه محدود سابق شیراز شعبه اول صلحیه شیراز نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبوره ده‌هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب نهم اسفندماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد نیز رسیدگی می‌نماید.
صلحیه شهرداری شیراز شعبه دوم صلحیه شیراز نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.


ک ـ کرمان
صلحیه محدود سابق کرمان شعبه اول صلحیه کرمان نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبوره ده هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب9 اسفند ماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا 1200 ریال جزای نقدی نباشد نیز رسیدگی می‌نماید.
صلحیه ناحیه کرمان شعبه دوم صلحیه کرمان نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبور پانصد ریال و به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.
صلحیه شهرداری کرمان شعبه سوم صلحیه کرمان نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.


ل ـ یزد
صلحیه شهرداری یزد صلحیه یزد نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنـفی مصوب پنجم مهرماه 1311 می‌باشد و ضمناً به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.


م ـ اهواز
صلحیه شهرداری اهواز صلحیه اهواز نامیده شده و صلاحیت آن برطبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب پنجم مهرمـاه 1311 می‌باشد و به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.


ن ـ کرمانشاه
صلحیه محدود سابق کرمانشاه شعبه اول صلحیه کرمانشاه نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبور ده هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب 9 اسفندماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی‌که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد نیز رسیدگی می‌نماید.
صلحیه ناحیه کرمانشاه شعبه دوم صلحیه کرمانشاه نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبور 500 ریال است و به کلیه خلافها نیز رسیدگی‌ می‌نماید.


س ـ همدان
صلحیه محدود سابق همدان شعبه اول صلحیه همدان نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبور ده هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب 9 اسفند 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یکهزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد رسیدگی می‌کند.
صلحیه ناحیه همدان شعبه دوم صلحیه همدان نامیده شده و نصاب مدعی‌به در شعبه مزبور پانصدر ریال و به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.
صلحیه شهرداری همدان شعبه سوم صلحیه همدان نامیده شده و صلاحیت آن بر طبق قانون رفع اختلافات صنفی مصوب 5 مهرماه 1311 می‌باشد و به کلیه خلافها نیز رسیدگی می‌نماید.


ع ـ کردستان
صلحیه سابق محدود کردستان صلحیه کردستان نامیده شده و نصاب مدعی‌به در صلحیه مزبور ده هزار ریال است و بر طبق قانون اصلاح ماده 208 قانون اصول محاکمات جزائی مصوب 9 اسفندماه 1315 به کلیه خلافها و جنحه‌هائی که مجازات آن بیش از دو ماه حبس و یا یک هزار و دویست ریال جزای نقدی نباشد نیز رسیدگی می‌نماید.