اصلاح آیین ‌نامه املاک واگذاری

تاریخ انتشار: ۱۳۲۸/۰۶/۲۰

6460/ح/23472 – ۱۳۲۸/۶/۱۳


نظر بماده ۲۴ قانون راجع به دعاوی اشخاص نسبت به املاک واگذاری مصوب ۱۲ خرداد ۱۳۲۱ ماده ۳۶ مکرر اصلاحی آئین ‌نامه قانون مزبور مصوب ۱۳۲۵/۱۲/۱۳ و ماده یک الی ماده پنج الحاقی به آئین ‌نامه مزبور مصوب ۱۳۲۵ بترتیب زیر اصلاح میشود:‌


۱ـ ماده ۳۶ مکرر ـ مدیر دفتر هیئت تجدید نظر نسخه دوم درخواست واصله و منضمات آن را منتهی در ظرف دو روز از تاریخ وصول برای طرف می‌فرستد که در ظرف ده روز با رعایت مدت مسافت (از قرار هر ۳۶ کیلومتر یک روز) کتباً پاسخ دهد پس از مضی مدت دفتر مکلف است پرونده و ضمائم آن را با اوراق واصله و پرونده بدوی نزد رئیس هیئت‌ تجدیدنظر برای رسیدگی بفرستد در مورد درخواست هائی که قبلاً بدفتر هیئت تجدیدنظر رسیده و دارای نواقصی میباشد نیز بهمین ترتیب عمل میشود (مگر آنکه نواقص مزبور بعداً رفع شده باشد).
رئیس هیئت تجدیدنظر پرونده‌های واصله را بترتیب تاریخ وصول در جریان میگذارد و در صورتی که درخواست قابل قبول باشد رسیدگی وگرنه قرار مقتضی (اعم از رد یا رفع نقص) صادر میشود. و در صورتی که بنظر رئیس هیئت تجدیدنظر لازم باشد که از پرونده گزارش جامعی تهیه شود آن را بیکی از اعضاء هیئت ارجاع مینماید و عضو مذکور مکلف است ظرف مدتیکه از ده روز تجاوز ننماید گزارش جامعی شامل خلاصه شکایت شاکی و مستندات او و جریان کار در مرحله بدوی و مفاد رای مرحله بدوی و خلاصه اعتراضات و خلاصه جوابهائی که باعتراضات داده شده تهیه نماید. این گزارش در جلسه فوق‌العاده قرائت میگردد و هرگاه درخواست قابل قبول باشد و حضور اصحاب دعوی هم لازم تشخیص گردد جلسه رسیدگی تعیین خواهد شد والا رأی مقتضی صادر میشود. در هر حال حضور اصحاب دعوی در جلسه رسیدگی موکول بنظر هیئت است و هر حکم و قرار صادر از طرف هیئت تجدید نظر غیرقابل اعتراض است.

۲ـ ماده ۱ تا ماده ۵ الحاقی به آئین ‌نامه املاک واگذاری مصوب ۱۳۲۵ مبنی بر اجازه اعاده دادرسی از این تاریخ ملغی است.

وزیر دادگستری