آیین‌نامه جرایم مالیاتی

تاریخ تصویب ۱۳۲۹/۰۴/۳۱
شماره 9026-ف - 1329/05/18
تاریخ انتشار ۱۳۲۹/۰۵/۲۶
دسته
اطلاعات بیشتر

به موجب ردیف ۷۸ فهرست پیوست ماده واحده قانون تنقیح قوانین مالیاتی کشور، اعلام نسخ شده است.

ماده 1 - در موارد زیر جریمه معادل مالیات متعلقه خواهد بود: ‌الف - چنانچه کلیه مودیانی که بموجب قانون مکلف بتسلیم اظهارنامه هستند بدون عذر موجه ترازنامه یا اظهارنامه مالیاتی سالیانه خود یا‌صورت حساب جداگانه مقرر در ماده 7 قانون را در سررسید مقرر قانونی تسلیم ننمایند. ب - در صورتی که مستأجرین مذکور در ماده 12 قانون از تأدیه مالیات خود در سررسید مقرر قانونی خودداری نمایند. ج - چنانچه ثابت شود مؤدیانی که مکلف بتسلیم اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه هستند برای عدم تأدیه مالیات و یا پرداخت مالیات کمتری صورت‌حساب مقرر در ماده 7 قانون یا اظهارنامه یا ترازنامه مخدوش یا خلاف حقیقت تسلیم نمایند. ‌د - در صورتی که شرکتهای خارجی صورتحساب جداگانه مقرر در ماده 7 قانون را بوسیله دفاتر مرتبی نگاهداری ننمایند.


ماده 2 - در موارد زیر جریمه معادل نصف مالیات تأدیه نشده خواهد بود: ‌الف - چنانچه ثابت شود مؤدیانی که مکلف بتسلیم اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه هستند بمنظور عدم تأدیه مالیات و یا پرداخت مالیات کمتری‌ صورت حساب مقرر در ماده 7 قانون اظهارنامه یا ترازنامه ناقص تسلیم نمایند. ب - در صورتی که مستأجرین مذکور در ماده 12 قانون از تأدیه قسمتی از بدهی خود در سررسید مقرر خودداری نمایند. ج - در کلیه مواردیکه وصول مالیات بعهده پرداخت‌کننده درآمد مشمول مالیات واگذار شده است شخص یا مؤسسه‌ای که وصول مالیات بعهده او واگذار شده در سررسید مقرر مالیات را نپردازند


ماده 3 - در صورتی که مشمولین ماده 5 و 13 قانون مالیات مقطوع خود را در سررسید مقرر نپردازند مشمول پرداخت ربع مالیات تأدیه نشده‌ خواهند بود.


ماده 4 - در موارد زیر در جرائم تخفیف داده می‌شود: ‌الف - چنانچه مودیان مالیات بر درآمد و مستغلات قبل از صدور رأی کمیسیون تشخیص یا اداره دارائی در پرداخت مالیات توافق نمایند از‌ پرداخت هشت عشر و کسانی که قبل از صدور رأی کمیسیون مبلغی از بدهی خود را پرداخته باشند از پرداخت نصف جریمه متعلقه بمبلغ پرداختی‌ بخشوده خواهند بود. ب - چنانچه مودیان مالیات قبل از صدور رأی کمیسیون واخواهی خود را مسترد نموده و یا با قطعی شدن پیش آگهی مالیاتی قبل از صدور اخطار‌اجراء تمامی مالیات مشخصه را بپردازند از پرداخت نه عشر جریمه متعلقه بخشوده خواهند بود.


ماده 5- [اصلاحی ۱۳۲۹/۱۱/۷] مقصود از کلمه جرائم در ماده 26 قانون مالیات املاک مزروعی و مالیات بر درآمد مصوب تیرماه 1328 جریمه‌های مالیاتی و زیان دیرکرد هر‌ دو می‌باشد.


بموجب ماده 19 قانون مالیات املاک مزروعی و مالیات بر درآمد مصوب تیرماه 1328 آیین‌نامه جرائم مالیاتی که مشتمل بر چهار ماده و در تاریخ 31‌ تیرماه 1329 به تصویب کمیسیون قوانین دارائی مجلس شورای ملی رسیده قابل اجرا است.

رئیس مجلس شورای ملی

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.