اساسنامه شورای تبلیغات و اطلاعات

تاریخ تصویب: ۱۳۲۹/۱۰/۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۲۹/۱۰/۲۱
شماره ثبت: 1374/7-1139 - 1329/10/21

هیئت وزیران در جلسه بیستم دی ۱۳۲۹ اساسنامه ذیل را تصویب نمودند:

۱)- بمنظور اجرای تصویبنامه شماره… هیئت وزیران شورائی بنام شورای تبلیغات و اطلاعات تشکیل میشود:

۲) محل تشکیل شوری در اداره کل انتشارات و تبلیغات خواهد بود و در این اساسنامه هر جا نام شوری ذکر میشود مقصود شورای تبلیغات و اطلاعات است.

۳) اعضاء شوری عبارتند از:
رئیس و یا معاون و رئیس تبلیغات اسلامی اداره کل انتشارات و تبلیغات و روسای ادارات و یا دوائر اطلاعات و انتشارات وزارتخانه ها و دانشگاه تهران.

تبصره ۱)- در صورتی که وزارتخانه ها اداره یا دائره ای بنام اطلاعات و انتشارات نداشته باشد نماینده آن وزارتخانه عضو شوری خواهد بود.

تبصره ۲)- شوری میتواند از ادارات و سایر سازمانها نمایندگانی برای عضویت همچنین از بنگاههای تعاونی و اجتماعی و دینی و فرهنگی کشور و لدی الاقتضا اشخاص مطلع و بصیر و استادان دانشگاه برای کسب اطلاعات لازم دعوت نماید.

فصل دوم – وظائف شوری:

۴)- شوری موظف است که در موارد ذیل با اداره کل انتشارات و تبلیغات همکاری و تشریک مساعی نماید.
الف – اتخاذ تدابیر لازمه برای پیشرفت سیاست اجتماعی دولت و ایجاد هم آهنگی بین وزارتخانه ها و دستگاههای دیگر دولتی در پیشرفت امور تبلیغاتی.
ب- شناساندن ایران و تقویت احساسات میهن پرستانه و تجدید و احیای افتخارات ملی و دینی و تقویت حس وظیفه شناسی.
ج- انتشار مجلات ماهانه و اوراق و نشریه های تبلیغاتی بزبان فارسی و زبان خارجی حاوی مطالب مربوط به فعالیت و پیشرفتهای دستگاههای دولتی بمنظور اجرای مفاد بند الف و ب.
د)- مبارزه با تبلیغات مفسده آمیز بوسائل مقتضی و هدایت اشخاص در ایراد سخنرانیهای مفید و اجرای تبلیغات لازم در تهیج احساسات ملی و تقویت روح مهین پرستی و تبلیغ دین مقدس اسلام.

تبصره- اداره کل انتشارات و تبلیغات وسائل پیشرفت امور شوری را فراهم خواهد کرد.

نخست وزیر