به اجرا در آوردن موافقت نامه بین وزارت کشور- وزارت کشاورزی و اداره همکاری فنی آمریکا بمنظور اجرای برنامه سرشماری کشاورزی در کلیه دهات کشور

تاریخ انتشار: ۱۳۳۱/۰۶/۳۱

14988 /351 – 1331/06/31


هیئت وزیران در جلسه مورخ 29 /6 /1331 بنا بر پیشنهاد شماره 2659 /ط /37491 – 3 /6 /31 وزارت کشور تصویب نمودند که برای انجام مفاد موافقت نامه امضاء شده در تاریخ 31 خرداد 1331 بین وزارت کشور- وزارت کشاورزی و اداره همکاری فنی آمریکا بمنظور اجرای برنامه سرشماری کشاورزی در کلیه دهات کشور مقررات زیر بموقع اجرا گذارده شود.


ماده 1 – برای اجرای برنامه مذکور در بالا کلیه وزارتخانه ها مکلف هستند همکاری نزدیک با وزارت کشور (اداره کل آمار و ثبت احوال) نموده و کارمندان مورد نیاز را در تهران و شهرستانها پس از مذاکره و موافقت قبلی در اختیار بگذارند ترتیب معرفی و اشتغال کارمندان مذکور در تهران از طرف اداره کل آمار و ثبت احوال با وزارتخانه ها و ادارات و در شهرستانها از طرف رؤساء نواحی و مناطق سرشماری با روساء ادارات دولتی محل داده میشود و موافقت قبلی جلب و سپس بکار گمارده میشوند.


ماده 2- طبق مقررات ماده 3 قانون سرشماری کلیه کارمندانی که برای سرشماری کشاورزی طبق ماده یک بخدمت دعوت میشوند مکلف هستند سر خدمت حاضر شده و دستوراتی که به آنها داده میشود از روی صحت اجرا نمایند.


ماده 3 – برای اجرای برنامه مذکور اداره کل آمار و ثبت احوال میتواند در نقاطی که مأمورین صلاحیتدار دولت کافی نباشد از وجود اشخاص محلی که تحصیلات حدود سیکل اول متوسطه را بپایان رسانده باشند مشروط بر اینکه سن آنها از هفده سال کمتر نباشد استفاده نمایند.


ماده 4 – وزارت کشور قبل از شروع به اجرای برنامه بوسیله استانداران – فرمانداران و بخشداران موجبات پیشرفت سریع کار را فراهم خواهد ساخت که کدخدایان را متوجه نمایند تا در موقع مراجعه آمارگران اطلاعات صحیح و دقیق در اختیار آنها بگذارند.


ماده 5 – اداره کل آمار و ثبت احوال مکلف است در حفظ مدارک و مندرجات پرسش نامه های مربوطه نهایت دقت و مراقبت را بعمل آورده و از افشاء خصوصیات آن جلوگیری بنماید.


ماده 6 – پس از اجرای برنامه اداره کل آمار و ثبت احوال آمارهای مربوطه را چاپ و منتشر خواهد ساخت.


ماده 7 – هزینه نقدی ریالی اجرای این برنامه که ازطرف اداره همکاری فنی آمریکا بوسیله وزارت کشور در اختیار اداره کل آمار و ثبت احوال گذارده خواهد شد مطابق ترتیبی که برای پرداخت آن از طرف اداره همکاری فنی آمریکا مقرر میگردد بمصرف خواهد رسید و مصرف این اعتبار اختصاصاً برای اجرای برنامه آمارگیری کشاورزی خواهد بود.


ماده 8 – وسائل حمل و نقل مورد نیاز در حدود توانائی وزارتخانه ها با تحصیل موافقت قبلی تامین و در اختیار اداره کل آمار و ثبت احوال در نقاط مختلف کشور برای مدتی که برنامه اجرا میشود گذارده خواهد شد.


ماده 9 – هزینه بنزین و روغن و تعمیرات اتفاقی از اعتبارات مذکور در ماده هفت تادیه و پرداخت میشود.


ماده 10- حداکثر میزان فوق العاده روزانه کارمندانی که در این برنامه شرکت میکنند بشرح زیر تعیین میگردد.

الف – روساء نواحی و اعضاء ایرانی کمیسیون نظارت و مساعدت فنی که بمنظور اجرای برنامه و بررسی قبلی کار به مسافرت میروند حداکثر روزانه – 300 ریال

ب – روساء مناطق حداکثر روزانه – 180 ریال

ج – روساء قسمتها حداکثر روزانه – 140 ریال

د – آمارگران حداکثر روزانه – 100 ریال

هـ – هیئتهائی که از مهندسین و مامورین وزارت کشاورزی بعنوان مطالعه اعزام میشوند حداکثر روزانه – 250 ریال

و – رانندگان وسائط نقلیه حداکثر روزانه – 60 ریال

تبصره 1- اشخاصی محلی جزء طبقه (د) محسوب میشوند (و مبلغ یکصد ریال بعنوان دستمزد مقطوع تادیه میشود.

تبصره 2 – بمامورین بند الف و ب حداکثر بیست روز و بمامورین بند ج و د حداکثر هفده روز و بمامورین بند هـ حداکثر 27 روز و بمامورین بند و حداکثر 17 روز فوق العاده روزانه تادیه خواهد شد. فقط رانندگانی که (که از مرکز تهران) اعزام میشوند میتوان دو روز علاوه تادیه کرد.

تبصره 3- فوق العاده روزانه بمامورین مذکور در بند الف –ب- ج- د که بخدمت و اجرای برنامه گمارده میشوند در نقاطی که اداره کل آمار و ثبت احوال تعیین میکند صدی بیست و پنج علاوه داده خواهد شد.


ماده 11 – به هیئت ایرانی که طبق مندرجات موافقت نامه مورخ 31 خرداد مامور تنظیم برنامه بوده و تا پایان اجرای امر سرشماری بکار خود ادامه خواهند داد و سایر افرادی که طبق نظر هیئت مذکور وجودشان برای شرکت در مطالعات و همفکری در کار مورد احتیاج واقع گردد و همچنین کارمندانی که بمنظور مراقبت در توزیع پرسش نامه ها و جمع آوری آن و جهت ترسیم و تهیه نقشه‌های مورد نیاز هیئت و ماشین فهرستها علاوه بر ساعات اداری خدمت مینمایند از تاریخ شروع بکار فوق العاده اضافه کار به تناسب نوع کاری که انجام مینمایند از چهل الی دویست ریال در ساعت تادیه خواهد شد ولی مدت اضافه کار از ده ساعت در هفته نباید تجاوز نماید و اعتبار این اضافه کار در اعتبارات مندرج در ماده 7 تامین میباشد.


ماده 12 – برای خرید (کاغذ –نوشت افزار- اثاثیه و غیره) و چاپ اوراق و دفاتر که طبق ماده 7 این تصویبنامه اعتبار آن تامین است اجرای مناقصه ضروری نخواهد بود لیکن قیمت اجناسی که خریداری میشود و همچنین چاپ اوراق و دفاتر نباید از نرخها و تعرفه های دولتی تجاوز نماید.


ماده 13 – اداره کل آمار و ثبت احوال بمنظور پیشرفت کار میتواند اعتباری حداکثر در حدود دویست هزار ریال برای هزینه های ضروری و حقوق راهنمایان محلی (طبق تشخیص روساء نواحی و مناطق) در نقاطی که ضرورت ایجاب کند به اختیار روساء نواحی و مناطق مربوطه بگذارد و اسناد هزینه آنرا باید در پایان کار مطالبه و بحساب منظور دارد.
وجه مذکور از اعتبار مندرج در ماده هفت تادیه خواهد شد.


ماده 14 – وزارت کشور (اداره کل آمار و ثبت احوال) و وزارت کشاورزی تواماً مامور اجرای مفاد این تصویبنامه میباشند.