تغییراتی در ادارات و سازمانهای تابعه وزارت اقتصاد ملی، وزارت بهداری، وزارت کشاورزی و وزارت امور خارجه

تاریخ انتشار: ۱۳۳۱/۰۸/۱۲

23660 /442 – 1331/08/12


هیئت وزیران در جلسه مورخ دوازدهم آبان 1331 با موافقت آقای وزیر دارائی تصویب نمودند.

1) از این تاریخ شرکت سهامی فرش ایران با سرمایه و کالای موجود و کلیه دیون و مطالبات و کافه کارمندان و بودجه مربوطه به وزارت اقتصاد ملی منتقل میشود .

2) شرکت سهامی معاملات خارجی نیز از تاریخ صدور این تصویبنامه با کلیه کارمندان و بودجه مربوطه جزو بنگاههای تابعه وزارت اقتصاد ملی خواهد بود و وظایف مربوطه را تحت نظر آن وزارتخانه انجام خواهد داد.

3) از این تاریخ امور مربوط به چای از وظایف اختصاصی وزارت اقتصاد ملی محسوب و اداره نامبرده با کلیه کارمندان و بودجه مربوطه و موجودی چای جزو سازمان اقتصاد ملی قرار خواهد گرفت .

4) بنگاه داروئی کشور از تاریخ صدور این تصویبنامه تابع وزارت بهداری خواهد بود و ترتیب انتقال کارمندان و بودجه مربوطه و همچنین تحویل داروهای موجود بوسیله وزارتین دارائی و بهداری داده خواهد شد .

5) سازمان و اداره کل خالصه جات نیز با کلیه کارمندان و بودجه مربوطه از این تاریخ به وزارت کشاورزی منتقل میشود و کلیه خالصه جات دولتی با سوابق و دفاتر مربوطه بوزارت مذکور تحویل خواهد شد .

6) اداره حفاظت اموال اتباع بیگانه با کلیه کارمندان و بودجه مربوطه از تاریخ صدور این تصویبنامه بوزارت امور خارجه منتقل و تمام اموال و سوابق موجود در اداه مزبور بوزارت مذکور تحویل خواهد شد .

7) برای اجرای مواد فوق هر اقدامی که از نظر مقررات مالی و اداری ضرورت داشته باشد بوسیله وزارتخانه های مربوطه بعمل خواهد آمد .

از طرف نخست وزیر – جمال ملکوتی