لایحه قانونی متمم لایحه قانونی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران [مصوب ۱۳۳۱/۱۰/۲]

تاریخ انتشار: ۱۳۳۱/۱۰/۰۶

مصوب ۱۳۳۱/۱۰/۲


ماده واحده ـ ماده 20 اساسنامه شرکت ملی نفت ایران مصوب پنجم آذرماه 1331 لغو و بشرح ذیل اصلاح میشود:

« ماده 20ـ جلسات شواری عالی در مرکز اصلی شرکت با حضور مدیرعامل بطریق عادی تشکیل می‌شود جلسات عادی به دعوت رئیس هیئت‌مدیره در هر سال دو نوبت در شهریور ماه و بهمن ماه تشکیل میگردد بودجه هر سال در جلسه بهمن ماه سال قبل و ترازنامه شهریور ماه سال بعد مطرح و به تصویب خواهد رسید.
جلسات فوق‌العاده بنا بتقاضای رئیس هیئت‌مدیره یا بتقاضای پنج نفر از اعضای شورایعالی و یا سه نفر از اعضای هیئت مدیره و یا بتقاضای هیئت بازرسی در مرکز اصلی شرکت و یا در تهران تشکیل میشود دستور جلسه فوق‌العاده را کسانی که تقاضای تشکیل آن را نموده‌اند تعیین میکنند و رئیس هیئت مدیره منتها تا یکماه پس از وصول چنین تقاضائی جلسه را تشکیل می‌دهد.
در جلسات شورایعالی غیر از آن چه در دستور معین شده است مذاکره‌ای نخواهد شد.
مدیران شرکت و هیئت بازرسی میتوانند در جلسات شورایعالی حضور پیدا کنند ولی حق رأی نخواهند داشت.
تبصره 1) دستور جلسه و ترازنامه و بودجه سالیانه شرکت و کلیه پیشنهادهای هیئت مدیره لااقل 15 روز قبل از تشکیل جلسه شورایعالی باید در اختیار کلیه اعضای آن گذاره شود.
تبصره 2) هزینه مسافرت اعضاء شورای عالی و اقامت آنها در خرمشهر در مدتی که برای تشکیل جلسه لازم است بعهده شرکت می‌باشد.
تبصره 3) در صورتی که مدیرعامل نتواند در جلسة فوق‌العاده شرکت نماید کسی را که بسمت نماینده خود معین نموده در جلسه شرکت خواهد کرد.»


بر طبق قانون اعطای اختیارات مصوب بیستم مرداد ماه 1331 ماده واحده لایحه قانونی متمم لایحه قانونی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران تصویب می‌شود.

بتاریخ دوم دی‌ماه 1331
نخست وزیر ـ دکتر محمد مصدق