آیین‌نامه نقل و انتقالات افسران و کارمندان شهربانی کل کشور

تاریخ انتشار: ۱۳۳۲/۰۳/۲۸

194/6838 – 1332/03/28


هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۳۲/۳/۱۸ بنا به پیشنهاد شماره 4454 / 13357 – 31 /3 /32 وزارت کشور آیین‌نامه نقل و انتقالات افسران و کارمندان شهربانی کل کشور را مشتمل بر 10 ماده و – تبصره بشرح ذیل تصویب نمودند:

ماده 1 –
نقل و انتقال افسران و کارمندان شهربانی کل کشور از تاریخ تصویب این آیین‌نامه با رعایت مقررات ماده 6 آیین‌نامه سازمان شهربانی کل که در تاریخ 27 /6 /1335 به تصویب هیئت وزیران رسیده است بعمل خواهد آمد.


ماده 2- مدت خدمت در مناطق گرمسیری ومعتدل بر طبق ماده پنج این آیین‌نامه برای افسران و کارمندان ارشد چهار سال و افسران و کارمندان جزء شش سال خواهد بود.


ماده 3- در مهر ماه هر سال از طرف اداره کارگزینی شهربانی کل کشور با نظر گرفتن احتیاجات نسبی شهربانیهای تعداد افسران و کارمندان مورد لزوم با رعایت مقررات این آیین‌نامه تعیین و در کمیسیونی مرکب از نماینده وزارت کشور و چهار نفر از افسران یا کارمندان شهربانی که رئیس شهربانی کل کشور انتخاب خواهد نمود مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاد میشود.


ماده 4- انتقال افسران و کارمندان با در نظر گرفتن محل سازمانی در شهرستانهای مربوط انجام میگردد.


فصل دوم – طبقه بندی

ماده 5- مدت خدمت خارج از مرکز برای افسران ارشد و جزء و کارمندان شهربانی بشرح ذیل خواهد بود:
الف – برای افسران جزء و کارمندان تا پایه 5 شش سال سه سال معتدل سه سال گرمسیری.
ب – برای سرتیپ ها و افسران ارشد و کارمندان از پایه 6 به بالا چهار سال معتدل دو سال گرمسیری
تبصره 1- افسران و کارمندانی که سنین عمر آنها از پنجاه سال تجاوز نموده باشد از خدمت دو نقاط گرمسیری معاف میباشند مگر با رضایت خود آنها.


ماده 6- طبقه بندی افسران و کارمندان برای انتقال بخارج از مرکز به ترتیب ذیل انجام خواهد شد:
الف – افسران و کارمندانی که مأموریت خارج از مرکز را انجام نداده باشند.
ب- افسران و کارمندانی که تمام مدت مأموریت را در نقاط خوش آب و هوا انجام داده باشند.
ج- افسران و کارمندانی که خدمت خارج از مرکز را در نقاط گرمسیری انجام داده ولی در مناطق خوش آب وهوا خدمت نکرده باشند.


ماده 7- انتخاب افسران برای مأموریت خارج از مرکز در هر طبقه بترتیب با شرایط ذیل و با قید قرعه انجام خواهد شد:
الف – افسران و کارمندان مجرد.
ب- افسران و کارمندانی که فقط دارای عیال و بدون فرزند میباشند.
ج- افسران و کارمندانی که دارای عیال و یک فرزند میباشند.
د- افسران و کارمندانی که دارای عیال و چند فرزند میباشند.

تبصره 1- در صورتی که افسران و کارمندان کمتر از تعداد مأمورین مورد احتیاج باشند تعداد کسری از بین افسران و کارمندان واجد شرایط با اجراء قرعه کشی که در حضور معاون شهربانی کل کشور و روسای ادارات بازرسی انتظامی کارگزینی انجام خواهد شد انتخاب میشوند.

تبصره 2- چنانچه کمیسیون پزشکی محل خدمت تعیین شده خارج از مرکز را اعم از نقاط گرمسیری یا نقاط معتدل مناسب حال مزاجی افسر یا کارمند مأمور نداند مراتب را با تعیین مدت معافیت انتقال گواهی نموده و پس از تصویب شورای اداری شهربانی کل تا انقضای مدت مزبور افسر یا کارمند نامبرده موقتا از خدمت در خارج از مرکز معاف میشود.

تبصره 2- کمیسیون پزشکی مذکور دو تبصره فوق تحت نظر رئیس بهداری شهربانی کل کشور با حضور سه نفر از پزشکان اداره مزبور و یک نفر پزشک بنمایندگی از طرف وزارت بهداری تشکیل میگردد.


فصل سوم – مقررات مختلفه

ماده 8 – مدت خدمت افسران و کارمندان در مرکز و موطن اصلی و هنچنین شهرستانهائی که درآنجا استخدام شده اند جزء خدمت خارج از مرکز محسوب نخواهد شد.


ماده 9
افسران و کارمندانی که برای خدمت خارج از مرکز انتخاب میشوند در صورتی که ابوابجمعی مالی نداشته باشند منتها در ظرف 15 روز و دارندگان ابوابجمعی مالی با گواهی قسمت مربوط که ضرورت توقف مامور را با ذکر دلائل لازم تشخیص دهد حداکثر تا یک ماه پس از روایت ابلاغ باید در محل ماموریت جدید خود را معرفی نمایند و درصورت تعلل و یا تمرد بنا بمقتضیات اداری منتظر خدمت و تسلیم دادگاه اداری خواهند شد و موضوع تعلل و تمرد انها درموقع ترفیع درجه موثر خواهد بود. 


ماده 10
انتقال افسران و کارمندان قبل از انقضای مدتهای مقرر در این آیین‌نامه باستثنای موارد ذیل بکلی ممنوع است.
2- افسران و کارمندانی که بنا بر مصالح اداری و یا در نتیجه حدوث واقعه و با رفتار ناپسندی ادامه خدمت انها در ماموریت خارج از مرکز مصلحت نباشد یا تشخیص رئیس شهربانی که و با رعایت مقررات ماده 1 این ائین نامه محل ماموریت انها تغییر داده میشود.