تصویبنامه جهت تسریع امر وصول مالیاتهای معوقه و ارفاق به مودیان مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۳۳۲/۰۹/۱۱

735/32430 – ۱۳۳۲/۹/۱۱


هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۳۲/۹/۹ برحسب پیشنهاد شماره 57151 – 7 /9 /32 وزارت دارائی برای تسریع امر وصول مالیاتهای معوقه و ارفاق به مودیان مالیاتی مقررات ذیل را تصویب نمودند:


1)- مودیان مالیاتی که از تاریخ صدور این تصویبنامه تا آخر سال 1332 بادارات دارائی یا کمیسیونهای تشخیص مالیاتی مراجعه و در مورد اختلافات مالیاتی تا آخر سال 1331 خود توافق نمایند و از تاریخ توافق در ظرف 15 روز اصل مالیاتی را که توافق شده بصندوق ادارات دارائی بپردازند جریمه قانونی از آنها مطالبه نخواهد شد.

2)- در مواردی که پرونده­های اختلافات مالیاتی مؤدیان بکمیسیونهای تشخیص بدوی ارجاع و قبل ازصدور این تصویبنامه رای صادر گردیده است چنانچه از تاریخ اولین مطالبه کتبی ادارات دارائی درظرف 15 روز اصل مالیات مورد رأی کمیسیون بدوی را بپردازند جریمه خسارت دیرکرد قانونی از آنها مطالبه نمیگردد.

3)- چنانچه مؤدیان برای کمیسیون تشخیص بدوی اعتراض داده باشند و موضوع کمیسیون تشخیص تجدید نظر مراجعه و رأی قطعی صادر شده باشد در صورتی که مؤدیان از تاریخ اولین مطالبه کتبی ادارات دارائی در ظرف 15 روز اصل مالیات مورد رأی قطعی را بپردازند جریمه و خسارت از آنان مطالبه نخواهد شد.

4)- نسبت بمالیاتهای سنواتی تا آخر سال 1331 که قبل از صدوراین تصویبنامه بنحوی از انحاء قطعی شده باشد چنانچه مؤدیان مالیاتی اصل مالیات را پرداخته باشند و یا در ظرف 15 روز از اولین مطالبه کتبی ادارات دارائی نقدا بپردازند وزارت دارائی میتواند از مطالبه جریمه و خسارت تأخیر تأدیه باقیمانده آنها صرف نظر نماید.

5)- وزارت دارائی میتواند بمیزان صدی در مالیاتهائی که از طریق توافق بآراء صادره کمیسیونهای تشخیص عاید صندوق دولت میگردد پاداش متناسبی برای اعضاء کمیسیونها و مباشرین عمل توافق و همچنین کارمندانی که درپیشرفت امر وصول تشریفات مساعی نموده اند تعیین و پرداخت نماید.

6)- وزارت دارائی مکلف است پس از افتتاح مجلس شورای ملی مجوز قانونی این تصویبنامه را تحصیل نماید.

از طرف نخست وزیر