‌قانون مربوط به فارغ‌التحصیلان آموزشگاه تکنیسین نیروی هوایی شاهنشاهی

تاریخ انتشار: ۱۳۴۳/۰۳/۱۰

‌مصوب ۱۳۴۳/۳/۱۰


ماده واحده – فارغ‌التحصیلان آموزشگاه تکنیسین نیروی هوایی شاهنشاهی که شرط ورود به آن دارا بودن حداقل تحصیلات معادل سال پنجم‌ دبیرستان (‌رشته ریاضی) می‌باشد بر حسب معدل آزمایشهای نهایی و با رعایت مقررات اساسنامه مربوط به درجات ستوانیار سومی یا استوار یکمی‌ نایل خواهند شد.

‌تبصره 1 – کسانی که برابر مقررات این قانون به درجه ستوانیار سومی نایل می‌گردند از لحاظ ترفیعات و حقوق و مزایا مشمول مقررات قانون تبدیل‌ درجه استواری یکمی‌های خلبانی و فنی نیروی هوایی به ستوانیار سومی مصوب 38.10.15 خواهند بود.

‌تبصره 2 – در مورد کسانی که برابر مقررات این قانون به درجه استوار یکمی نایل می‌گردند حداقل مدت توقف در درجه استواری برای نیل به درجه‌ ستوانیار سومی پنج سال تعیین می‌گردد و طی دوره آموزشگاه ستوانیاری مصرحه در قانون تبدیل استوار یکمی‌های خلبانی و فنی نیروی هوایی به ستوانیار‌سومی مصوب 38.10.15 برای ترفیع درجه آنان ضرورت نخواهد داشت.


‌قانون بالا مشتمل بر یک ماده و دو تبصره که لایحه آن به موجب ماده واحده مصوب بیستم آذر ماه 1342 تقدیم شده بود پس از تصویب مجلس سنا در‌ تاریخ سی و یکم فروردین ماه 1343 در جلسه روز یکشنبه دهم خرداد ماه یک هزار و سیصد و چهل و سه به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

‌رییس مجلس شورای ملی – مهندس عبدالله ریاضی