ماده واحده – به شهرداری تهران اجازه داده میشود در مورد احداث سیل برگردان شمال غربی تهران و ادامه خیابان پرزیدنت کندی (نواب سابق) با توجه به ضرورت و فوریت احداث سیلبند و ارتباط آن با خیابان مزبور بدون رعایت تشریفات مقدماتی مقرر در قانون توسعه معابر مصوب سال ۱۳۲۰ اراضی و مستحدثات واقعه در مسیر خیابان پرزیدنت کندی و محل سیل برگردان را فوراً پس از تهیه نقشه و ذکر خصوصیات مستحدثات موجد در آن و تعیین بهای عادلانه تصرف و خیابان و سیل برگردان را احداث و ظرف یک سال از تاریخ تصرف و در صورتی که رسیدگی به اختلاف به مراجع صالح مذکور در قانون توسعه معابر ارجاع شده باشد پس از تعیین تکلیف موضوع از طرف مرجع مزبور سایر تشریفات مقرر در قانون توسعه معابر را اعم از پرداخت بهای اراضی و مستحدثات مورد تصرف به مالکین آنها و اخذ حق مرغوبیت از مالکین منتفع اجراء نماید.
تبصره – هزینه ایجاد و تأسیس آن قسمت از جادهها که در خارج محدوده شهر تهران واقع میشود اعم از ساختمان جاده و قیمت مستحدثات و بهای اراضی از محل اعتبارات راهسازی برنامههای عمرانی تأمین خواهد شد.
وزارت کشور و وزارت راه مأمور اجرای این قانون میباشند.
قانون بالا مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره که در تاریخ روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۴۴ به تصویب مجلس سنا رسیده بود در جلسه روز سهشنبه ۲۶ بهمن ماه یک هزار و سیصد و چهل و چهار شمسی مورد تصویب مجلس شورای ملی قرار گرفت.
رییس مجلس شورای ملی – مهندس عبدالله ریاضی