‌الحاق یک تبصره به ماده 13 آیین‌نامه بیمه افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی و ژاندارمری مصوب 1337.11.1

تاریخ انتشار: ۱۳۵۲/۰۳/۱۵

‌مصوب 1352.2.30


‌ماده واحده – تبصره زیر به ماده 13 آیین‌نامه قانون بیمه افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی و ژاندارمری مصوب 1337.11.1 اضافه و‌ مقررات آن از تاریخ تصویب قابل اجرا می‌باشد.

‌تبصره – با افسران، درجه‌داران و افراد کادر ثابت و وظیفه که به استناد مقررات این ماده عملاً وجوهی از صندوق بیمه دریافت می‌دارند به ترتیب زیر‌ رفتار خواهد شد:
‌الف – به افسران و درجه‌داران و افراد معلول کادر ثابت که برابر مقررات قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی از حقوق وظیفه یا حقوق‌ بازنشستگی استفاده می‌نمایند علاوه بر آن حق معلولیت نیز پرداخت خواهد شد.
ب – افراد وظیفه‌ای که به هر علت معلول شناخته شوند از حقوق وظیفه بازنشستگی استحقاقی و حق معلولیت استفاده خواهند نمود.
ج – با افسران، درجه‌داران و افراد وظیفه‌ای که ضمن عملیات نظامی و یا به سبب خدمت در اثر حوادث دچار نقص عضو شده باشند با تشخیص‌ شورای عالی پزشکی نظامی بیمه طبق مقررات ماده 22 این آیین‌نامه رفتار می‌شود. ضمناً با درجه‌داران و افراد وظیفه‌ای که توانایی هر گونه کاری از آنان‌ سلب و به تشخیص شورای عالی پزشکی نظامی بیمه از کار افتاده دائمی شناخته شوند طبق مقررات ماده 24 این آیین‌نامه رفتار می‌شود.


‌الحاقیه فوق مشتمل بر یک ماده به استناد ماده 3 قانون بیمه افراد کادر ثابت ارتش و ژاندارمری در مقابل حوادث ناشیه که به مناسبت انجام وظیفه رخ‌ می‌دهد پس از تصویب کمیسیونهای دارایی و جنگ مجلس سنا در تاریخ 1352.2.8 به ترتیب در جلسات 25 و 30 اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد‌ و پنجاه و دو به تصویب کمیسیونهای نظام و دارایی مجلس شورای ملی رسیده است.

‌نایب رییس مجلس شورای ملی – حسین خطیبی