‌لایحه قانونی نحوه بازنشستگی و بازخرید خدمت کارکنان سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی سابق

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۵/۲۵

مصوب 1358.5.25


‌ماده 1 – سوابق خدمت کارکنان سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی سابق به شرح زیر بازخرید می‌شود:
1 – آن دسته از کارمندان و خدمتگذارانی که تا 2 سال سابقه خدمت دارند به ازاء هر سال 2 ماه
2 – آن دسته از کارمندان و خدمتگزارانی که تا 4 سال سابقه خدمت دارند نسبت به مازاد 2 تا 4 سال به ازاء هر سال 45 روز.
3 – آن دسته از کارمندان و خدمتگزارانی که بیش از 4 سال سابقه خدمت دارند نسبت به مازاد از 4 سال به بعد به ازاء هر سال یک ماه.


‌ماده 2 – آن دسته از کارمندان و خدمتگزارانی که سوابق خدمت آنها به بیست سال تمام می‌رسد با پنج سال ارفاق بازنشسته شده و ابلاغ آنها صادر‌ می‌شود.

‌تبصره 1 – حقوق این بازنشستگان پس از تطبیق با جدول حقوقی کارکنان دولت از صندوق حمایت کارکنان سازمان ملی خدمات اجتماعی که به‌موجب تصویبنامه هیأت وزیران در صندوق بیمه‌های اجتماعی ادغام شده است قابل پرداخت می‌باشد.

‌تبصره 2 – پرونده و کلیه سوابق استخدامی بازنشستگان سازمان به صندوق بیمه‌های اجتماعی ارسال خواهد شد. بدیهی است هر گونه تغییری که‌ در میزان حقوق بازنشستگی مشمولین صندوق مزبور به عمل آید شامل حال کارکنان بازنشسته و موظفین سازمان نیز خواهد شد.


‌ماده 3 – در مورد کارکنانی که از سایر وزارتخانه‌ها مأمور خدمت در سازمان شده‌اند یا بازنشسته دولت هستند خدمت آنها برابر آیین‌نامه سازمان‌ بازخرید می‌شود (‌در مورد این قبیل کارمندان حداکثر پرداختی معادل آخرین گروه و پایه جدول قانون استخدام کشوری که معادل 86300 ریال است‌ خواهد بود).


‌ماده 4: کارکنان بازنشسته دولتی فوق‌الذکر که آخرین حقوق آنها از مبلغ 86300 ریال بیشتر نباشد می‌توانند بازنشسته شوند و حقوق بازنشستگی‌ آنها معادل آخرین حقوق دریافتی ضرب در سنوات خدمت در سازمان تقسیم بررسی خواهد بود که چنانچه بیش از حقوق بازنشستگی دولتی باشد‌ می‌تواند این مبلغ را انتخاب نمایند در هر صورت فقط یک حقوق بازنشستگی به این قبیل کارکنان پرداخت خواهد شد.