‌لایحه قانونی راجع به ادغام شرکت سهامی فروشگاه مرکزی صنایع دستی در سازمان صنایع دستی ایران

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۱۱/۲۰

[به موجب لایحه قانونی الغای لایحه قانونی راجع به ادغام شرکت سهامی فروشگاه مرکز صنایع دستی در سازمان صنایع دستی ایران، مصوب ۱۳۵۹/۲/۳۱ لغو شده است.]

‌مصوب ۱۳۵۸/۱۱/۲۰


‌ماده واحده – شرکت سهامی فروشگاه مرکز صنایع دستی با کلیه وظایف، کارکنان، دارایی و تعهدات در سازمان صنایع دستی ایران ادغام و‌ مستخدمین آن مشمول قانون استخدام کشوری خواهند شد گروه مستخدمین منتقله با توجه به شغل ارجاعی و با رعایت شرایط احراز بر اساس طرح‌ طبقه‌بندی مشاغل وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری و پایه آنان با احتساب سنوات خدمت دولتی به ازاء هر دو سال‌ سابقه یک پایه طبق آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط تعیین خواهد شد.
‌سازمان صنایع دستی ایران مکلف است تا پایان سال جاری اساسنامه لازم در زمینه وظایف مربوط و نحوه انجام آن را تهیه نماید تا به تصویب شورای‌ انقلاب جمهوری اسلامی برسد.

‌تبصره 1 – مستخدمینی که شغلی برای ارجاع به آنان وجود نداشته باشد بر اساس آخرین حقوق گروه و پایه‌ای که دریافت داشته‌اند بر طبق مقررات‌ قانون استخدام کشوری آماده به خدمت خواهند شد.

‌تبصره 2 – هر گاه شغل ارجاعی به مستخدمین موضوع این ماده در گروهی پایین‌تر از گروهی که قبلاً دارا بوده‌اند قرار داشته باشد با آنان بر طبق‌ تبصره 2 ماده 36 قانون استخدام کشوری و سایر مقررات مربوط رفتار می‌شود.

‌تبصره 3 – حق بیمه مستخدمین موضوع این ماده واحده از صندوق سازمان تأمین اجتماعی به صندوق سازمان بازنشستگی کشوری منتقل‌ می‌شود و سنوات پرداخت حق بیمه مستخدمین در شرکت در حکم سنوات خدمت رسمی محسوب می‌شود.

‌تبصره 4 – سوابق خدمت دولتی مستخدمین منتقله که بابت آن حق بیمه یا کسور بازنشستگی پرداخت نشده است با رعایت تبصره‌های 1 و 2 ماده 85 قانون استخدام کشوری از لحاظ بازنشستگی و وظیفه قابل احتساب می‌باشد.