‌لایحه قانونی راجع به ادغام و تجدید نظر در حوزه فعالیت تعدادی از شرکتهای وابسته به وزارت نیرو

تاریخ انتشار: ۱۳۵۹/۰۳/۳۱

‌مصوب۱۳۵۹/۳/۳۱


‌ماده واحده – به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود در مورد ادغام و تجدید نظر در حوزه فعالیت تعدادی از شرکتهای وابسته به وزارت مزبور به شرح‌ زیر اقدام نماید:

1 – تفکیک بخش برق و آب شرکت سهامی آب و برق منطقه‌ای هرمزگان از یکدیگر و ایجاد شرکتهای "‌شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان" و"‌شرکت سهامی برق منطقه‌ای هرمزگان".

2 – تفکیک بخش برق از شرکت سهامی آب و برق سیستان و بلوچستان و تغییر نام شرکت به "‌شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان".

3 – تفکیک بخش برق و آب شرکت سهامی آب و برق منطقه‌ای کرمان از یکدیگر و ایجاد شرکتهای "‌شرکت سهامی آب منطقه‌ای کرمان" و "‌شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان"،
ضمناً" با توجه به موقعیت جغرافیایی و محلی منطقه سیستان و بلوچستان و به لحاظ ضرورت ایجاد شرکت‌مستقلی در منطقه مزبور که عهده‌دار امور برق منطقه باشد پس از فراهم آمدن امکانات فنی و اداری مالی با تصویب وزیر نیرو شرکت سهامی برق‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد گردید و تا ایجاد شرکت مزبور امور برق منطقه سیستان و بلوچستان به عهده شرکت سهامی برق منطقه‌ای‌کرمان خواهد بود.

4 – تغییر نام "‌شرکت سهامی سازمان آب و برق آذربایجان" به "‌شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان".

5 – تفکیک قسمتهای آب و برق شرکت سهامی خدمات مهندسی آب و برق از یکدیگر و ایجاد شرکتهایی به نام "‌شرکت سهامی خدمات مهندسی‌ آب" و "‌شرکت سهامی خدمات مهندسی برق".

6 – تغییر نام "‌شرکت سهامی آب و برق شمال" به "‌شرکت سهامی آب منطقه‌ای شمال".

7 – تغییر نام شرکت سهامی عمران منطقه‌ای غرب ایران به شرکت سهامی آب منطقه‌ای غرب و تغییر محل شرکت از سنندج به کرمانشاه.

8 – اصلاحات مربوط به اساسنامه‌ها و سایر تغییرات که در ارتباط با مفاد این لایحه قانونی است با تصویب مجمع عمومی شرکتهای ذیربط به‌مورد اجرا گذارده می‌شود.

9 – تفکیک بودجه و اعتبارات سرمایه‌ای در قالب بودجه مصوب سال 1359 و انتقال کارکنان شرکتهایی که به صورت مذکور در این لایحه وظایف‌ آنها از یکدیگر تفکیک می‌گردد به تشخیص وزیر نیرو خواهد بود.