لایحه قانونی راجع به تحقق برنامه‌های ستاد انقلاب فرهنگی

تاریخ تصویب: ۱۳۵۹/۰۴/۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۵۹/۰۴/۲۵

۱ – دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی موظفند نیروهایی را که بر اثر تعطیل دانشگاهها و مؤسسات مذکور آزاد شده‌اند (اعضای هیأت علمی، کارمندان و عوامل خدماتی) برای بازسازی و نوسازی کشور در اختیار برنامه‌هایی بگذارند که توسط ستاد انقلاب فرهنگی طرح و مطابق دستورالعمل مصوب این ستاد به مرحله اجرا در میآید. حقوق و مزایای افرادی که در اختیار ستاد قرار میگیرند کماکان از محل اعتبارات مصوب دانشگاهها پرداخت میشود.

۲ – دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی موظفند برای اجرای برنامه‌های مذکور در فوق، امکانات آموزشی و تجهیزات و وسائل کارگاهی خود را در اختیار ستاد انقلاب فرهنگی قرار دهند. بودجه‌ای که مربوط به اداره این قسمت است کماکان از محل اعتبارات دانشگاهی تأمین میشود.

۳ – برای هزینه‌های جاری و تحقق برنامه‌های مذکور در فوق مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات هزینه‌های خاص دستگاههای اجرایی ردیف 501002 در اختیار ستاد انقلاب فرهنگی قرار میگیرد. مصرف این وجوه از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است.

تبصره – نیروهایی که در اختیار ستاد انقلاب فرهنگی قرار میگیرند موظفند زیر نظر ستاد عمل کنند و پرداخت حقوق و مزایای آنان توسط دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس گواهی انجام کار خواهد بود که توسط ستاد صادر میشود.