‌اصلاح آیین‌نامه راجع به تشکیل صندوق تعاون دادگستری و شرایط وام

تاریخ تصویب: ۱۳۵۹/۱۰/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۵۹/۱۰/۱۰

شماره 52296 – 1359.10.10

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۵۹/۱۰/۶ بنا به پیشنهاد شماره 1.31 مورخ 59.8.26 وزارت دادگستری اصلاحات زیر را در آیین‌نامه راجع به‌ تشکیل صندوق تعاون دادگستری و شرایط وام (‌موضوع تصویب‌نامه شماره 31764 مورخ 44.10.29) مورد تصویب قرار دادند:

‌الف – ماده 9 آیین‌نامه به شرح زیر اصلاح می‌گردد:
‌ماده 9 – برای تنظیم دفاتر و امور حسابداری و اداری صندوق وزارت دادگستری اجازه خواهد داد از کارمندان شاغل و بازنشسته دادگستری استفاده‌ شود.

ب – ماده 10 آیین‌نامه به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 10 – به کارکنان و مستخدمین صندوق تعاون در قبال خدماتی که انجام می‌دهند پاداش مناسبی به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب وزارت‌ دادگستری از صندوق پرداخت خواهد شد. پرداخت پاداش به مدیر عامل و اعضاء اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره موکول به نظر وزارت دادگستری‌ است.

ج – ماده 14 آیین‌نامه به شرح زیر اصلاح می‌گردد:
‌ماده 14 – صندوق تعاون در موقع اعطاء وام معادل سه درصد مبلغ وام پرداختی بابت کارمزد (‌هزینه صندوق) احتساب و به میزان تعهد وام گیرنده‌ اضافه خواهد کرد، هزینه‌هایی که برای پرداخت اقساط وام لازم باشد به عهده وام گیرنده است.

‌د – ماده 15 آیین‌نامه به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 15 – در مورد استرداد وام علاوه بر تعهد وام گیرنده و یک نفر از کارکنان رسمی وزارت دادگستری که برگشت وام و کارمزد و هزینه‌های دیگر را‌ تعهد خواهند نمود حسابداری نیز باید کسر و برگشت به موقع اقساط وام از حقوق و مزایای دریافتی وام گیرنده یا متعهد را تعهد نمایند.
‌هیچکس نمی‌تواند تعهد پرداخت اقساط بیش از یک وام را قبول نماید مگر این که قدرت وی به پرداخت اقساط دو وام در نزد صندوق محرز باشد.

ه – ماده 17 آیین‌نامه به کلی حذف می‌شود.

‌و – ماده 22 آیین‌نامه به شرح زیر اصلاح می‌گردد:
‌ماده 22 – صندوق تعاون علاوه بر کارمزد معادل یک درصد وام بابت فوت احتمالی وام گیرنده احتساب و به میزان تعهد وام گیرنده اضافه نموده به‌ اقساط ماهیانه وصول خواهد نمود بدهی است اقساط وام از تاریخ فوت وام گیرنده از ورثه متوفی دریافت نخواهد شد.

‌محمدعلی رجایی – نخست‌وزیر